Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Men missgynnad av föret. Jag hörde att hon nämnde det i intervjuer efteråt också. På sitt bästa tidigare vann hon oavsett före. Och för lätt bana minsann. Ska allt vara serverat på silverfat bara för att karriären ska avslutas på hemmaplan?
Men sånt føre som det var i går har det jo ikke vært i mesterskap siden 2017 i Lahti, så det kan man jo egentlig ikke si. De gangene hun vant i 2019, 2021 og 2022 var det ikke et slikt føre, så det er et helt relevant poeng.