2025-03-03, 14:28
  #2617
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Det verkar som det var hennes eget fel.
Synd för Slind. Hon är en av de norska åkarna som verkar sympatisk och ödmjuk. Hade gärna sätt henne på pallen. Men också en väldigt grov tabbe att göra tänker man, med hennes mångåriga erfarenhet borde hon väl ha testat skidorna innan.
Citera
2025-03-03, 14:30
  #2618
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Helt galet lopp med andra ord. Alla förutom Sverige och Norge chanslösa på förhand med dålig vallning. Frida med dåligt fäste i klassisk, Slind med fel skidor på skejt, Sundling som ramlar och fäller Weng. Var bara Ebba och Johaug som inte hade problem men i vart fall Johaug var å andra sidan missgynnad av föret.

Men missgynnad av föret. Jag hörde att hon nämnde det i intervjuer efteråt också. På sitt bästa tidigare vann hon oavsett före. Och för lätt bana minsann. Ska allt vara serverat på silverfat bara för att karriären ska avslutas på hemmaplan?
__________________
Senast redigerad av katw 2025-03-03 kl. 14:32.
Citera
2025-03-03, 14:33
  #2619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men missgynnad av föret. Jag hörde att hon nämnde det i intervjuer efteråt också. På sitt bästa tidigare vann hon oavsett före. Och för lätt bana. Ska allt vara serverat på silverfat bara för att karriären ska avslutas på hemmaplan?
Givetvis inte, såg någon som påstod Frida också missgynnades av föret.
Citera
2025-03-03, 16:54
  #2620
Medlem
Jenshalls avatar
Är det inte den skadade foten eller valla killens fel så är det fel på föret.

Sanningen är väl att hon är så här ojämn - pendlar mellan vinst och total genomklappning (och allt däremellan som vi såg igår). Blir ju inte bättre ladda upp själv på playan och ramla rakt in i ett VM utan tävlingsrutin i ryggen veckorna innan.

Sågad i norsk media. Nu gäller det i morgon för den fantastiska Frida- allt annat än pallplats är lika med åka hem.
Citera
2025-03-03, 17:03
  #2621
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Är det inte den skadade foten eller valla killens fel så är det fel på föret.

Sanningen är väl att hon är så här ojämn - pendlar mellan vinst och total genomklappning (och allt däremellan som vi såg igår). Blir ju inte bättre ladda upp själv på playan och ramla rakt in i ett VM utan tävlingsrutin i ryggen veckorna innan.

Sågad i norsk media. Nu gäller det i morgon för den fantastiska Frida- allt annat än pallplats är lika med åka hem.

Allt annat än guld imorgon får väl ändå ses som ett rejält fiasko, det är ju morgondagens lopp hon satsat allt på denna säsong.
Citera
2025-03-03, 17:23
  #2622
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Är det inte den skadade foten eller valla killens fel så är det fel på föret.

Sanningen är väl att hon är så här ojämn - pendlar mellan vinst och total genomklappning (och allt däremellan som vi såg igår). Blir ju inte bättre ladda upp själv på playan och ramla rakt in i ett VM utan tävlingsrutin i ryggen veckorna innan.

Sågad i norsk media. Nu gäller det i morgon för den fantastiska Frida- allt annat än pallplats är lika med åka hem.

Underhållande är du i alla fall
Vet du ens var "playan" är belägen? Troligen inte, du har nog inte sett solljus på bra många år.
__________________
Senast redigerad av katw 2025-03-03 kl. 17:32.
Citera
2025-03-03, 17:24
  #2623
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Allt annat än guld imorgon får väl ändå ses som ett rejält fiasko, det är ju morgondagens lopp hon satsat allt på denna säsong.

Blir nog rejält vallaföre imorgon, så loppet avgörs till stor del där (också).
Citera
2025-03-03, 17:31
  #2624
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Blir nog rejält vallaföre imorgon, så loppet avgörs till stor del där (också).

Hon ska kunna vinna ändå med tanke på den överlägset hon visat innan.

Hon hade nog vunnit guld igår också om hon inte "gav upp" mot slutet i den klassiska delen. Hennes fristil var förmodligen betydligt bättre än vad hon trodde på förhand.
Citera
2025-03-03, 17:33
  #2625
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Hon ska kunna vinna ändå med tanke på den överlägset hon visat innan.

Hon hade nog vunnit guld igår också om hon inte "gav upp" mot slutet i den klassiska delen. Hennes fristil var förmodligen betydligt bättre än vad hon trodde på förhand.

Vilket lovar gott inför femmilen
Citera
2025-03-03, 17:37
  #2626
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Blir nog rejält vallaföre imorgon, så loppet avgörs till stor del där (också).
Ja, får hon bra skidor imorgon så tar hon guldet. Hade varit extremt välförtjänt och kanske också förlösande för Frida på nått sätt. Man undrar varför den fräschaste skidåkaren får så mycket hat här inne, är hatarna för fula för att få till det med fräscha tjejer kanske..?
Citera
2025-03-03, 17:39
  #2627
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vilket lovar gott inför femmilen

Egentligen vill jag att Jonna ska vinna den.

Men Fridas stora åkning i fristilen där hon tog in på täten utan att förta sig indikerar nog på att hon blir livsfarlig där ja i längre lopp.
Citera
2025-03-03, 17:43
  #2628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men missgynnad av föret. Jag hörde att hon nämnde det i intervjuer efteråt också. På sitt bästa tidigare vann hon oavsett före. Och för lätt bana minsann. Ska allt vara serverat på silverfat bara för att karriären ska avslutas på hemmaplan?
Men sånt føre som det var i går har det jo ikke vært i mesterskap siden 2017 i Lahti, så det kan man jo egentlig ikke si. De gangene hun vant i 2019, 2021 og 2022 var det ikke et slikt føre, så det er et helt relevant poeng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in