2025-03-03, 08:07
  #10237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag gillar verkligen Gräddis "fuck you all" stil men klarar verkligen inte av när hon försöker spela sexig med svamp-tungan fylledinglandes utanför munnen och hennes strokeliknande ansiktsrörelser.

Nu är jag inte 65+ men det finns väl ingen annan som tycker detta beteende är attraktivt!
Varför gör hon såhär mot sig själv och de som följer henne?

Är väl inte konstigare än att hon rycker att hon är sexig när hon åmar till musik i utmanande kläder och vill visa upp sig?
Citera
2025-03-03, 08:22
  #10238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kustenklar
Tänk att få se en live när någon följare - söker upp Pia och blåser av henne en sån jävla livsuppläxning och tillrättavisning , och sen POFF ghostar henne och lämnar henne där med alla känslor . Hon har ingen chans att skrika emot eller efter.

Hur många tiktoks hade därefter följts upp av denna händelse ? Hur länge hade den stunden, barnsliga känslorna och ”kränkningen” suttit i ? Och påverkat hennes liv, självömkan och content därefter ..

Vore jävligt intressant att se ur ett rent reality- psykologiskt syfte då 😅😁💩

Som du skriver så vet man ju på förhand att det bara skulle resultera i tiktoks och hon tar aldrig åt sig av saker, så det skulle inte hjälpa att läxa upp henne
Citera
2025-03-03, 08:43
  #10239
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
De flesta människor med en gnutta empati förstår att man inte gör så mot en psykiskt sjuk människa.
Du har rätt.
Det kan ha varit ett av mina lågvattenmärken. Det kan jag erkänna.
Men empati det har jag så pass att jag kämpar med att bryta ett anpassningsyndrom som gör att jag lägger mig platt för sånna som Pia. Pia är en kopia av den som skulle vara min egna moder.
Så det är nog egentligen min personliga ilska och besvikelse över den människan - som fick mig att känna så för Pia i samma veva.

Men du har rätt , Pia är ju för sjuk för att inte få veta sanningen, för sjuk för att kunna möta en människa utanför sin flykt-bubbla som är vaken i huvudet med en mental high-five in the face, with a chair (inte en riktig stol såklart) för att få en realitycheck och K A N S K E vakna upp ur flykt-dimman.
Du har rätt. Vi fortsätter titta på detta fördärv och självplågeri istället. Hennes mobbing av andra, hennes anorexi-glamorisering inför TikTok-barnen, hennes konstanta tortyr av sina egna barn med sitt content och skadeverkan på barnens pappa/ex som är de som får ta emot allt det som Pia ” inte är frisk nog för att kunna höra till sitt ansikte”.
Och det går i hand med att hon vägrar återkoppla polis, ringa läkare eller vårdcentral för att verkligen undvika verkligheten och fakta om vart hon står i livet. Ja för de känslorna ger för mkt ångest för Pia att hantera. Så hon sviker sin självrespekt, sitt förtroende till sina barn och hennes hälsa hellre än möta sanningen.

Och hennes shoppingberoende får henne på gatan snabbare än någon fattar och hon kommer då att vara värre än nu - och plötsligt alldeles för fattig, psyksjuk, arg och utsatt - för att någon alls ska närma sig henne eller hon vilja ta emot ö h t.

Så vi gör det svenskaste vi kan bara , Vi tittar på såhär istället! Goda finaste bästaste människor <3
Låtsas att detta är empati. Att bara titta!
Så smidigt det är att va en god, empatiskt, och rättvis människa.

Andra alternativet om man vill vara god är att plötsligt inte titta alls. Blunda för allt.
Inte sett. Inte hört. Inte sagt något olämpligt. 🙈🙉🙊
Då har man iaf inte skadat henne. Man har bara lämnat.
Exakt på det sättet som är roten till varför Pia beter sig såhär. Cluster C.
Det finns ju hjälp. Långt in i Sveriges psykiatriska roulette-labyrint.
Men bara om det sätts in i tid.
Fast det får ingen berätta för henne. För publiken har sagt att hon är för sjuk för det.

Så! Vi tittar på, typ. 🍿 🥂. Aa. Aa. Liksom. Vi gör de ba. Aa.
Citera
2025-03-03, 08:58
  #10240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kustenklar
Du har rätt.
Det kan ha varit ett av mina lågvattenmärken. Det kan jag erkänna.
Men empati det har jag så pass att jag kämpar med att bryta ett anpassningsyndrom som gör att jag lägger mig platt för sånna som Pia. Pia är en kopia av den som skulle vara min egna moder.
Så det är nog egentligen min personliga ilska och besvikelse över den människan - som fick mig att känna så för Pia i samma veva.

Men du har rätt , Pia är ju för sjuk för att inte få veta sanningen, för sjuk för att kunna möta en människa utanför sin flykt-bubbla som är vaken i huvudet med en mental high-five in the face, with a chair (inte en riktig stol såklart) för att få en realitycheck och K A N S K E vakna upp ur flykt-dimman.
Du har rätt. Vi fortsätter titta på detta fördärv och självplågeri istället. Hennes mobbing av andra, hennes anorexi-glamorisering inför TikTok-barnen, hennes konstanta tortyr av sina egna barn med sitt content och skadeverkan på barnens pappa/ex som är de som får ta emot allt det som Pia ” inte är frisk nog för att kunna höra till sitt ansikte”.
Och det går i hand med att hon vägrar återkoppla polis, ringa läkare eller vårdcentral för att verkligen undvika verkligheten och fakta om vart hon står i livet. Ja för de känslorna ger för mkt ångest för Pia att hantera. Så hon sviker sin självrespekt, sitt förtroende till sina barn och hennes hälsa hellre än möta sanningen.

Och hennes shoppingberoende får henne på gatan snabbare än någon fattar och hon kommer då att vara värre än nu - och plötsligt alldeles för fattig, psyksjuk, arg och utsatt - för att någon alls ska närma sig henne eller hon vilja ta emot ö h t.

Så vi gör det svenskaste vi kan bara , Vi tittar på såhär istället! Goda finaste bästaste människor <3
Låtsas att detta är empati. Att bara titta!
Så smidigt det är att va en god, empatiskt, och rättvis människa.

Andra alternativet om man vill vara god är att plötsligt inte titta alls. Blunda för allt.
Inte sett. Inte hört. Inte sagt något olämpligt. 🙈🙉🙊
Då har man iaf inte skadat henne. Man har bara lämnat.
Exakt på det sättet som är roten till varför Pia beter sig såhär. Cluster C.
Det finns ju hjälp. Långt in i Sveriges psykiatriska roulette-labyrint.
Men bara om det sätts in i tid.
Fast det får ingen berätta för henne. För publiken har sagt att hon är för sjuk för det.

Så! Vi tittar på, typ. 🍿 🥂. Aa. Aa. Liksom. Vi gör de ba. Aa.

Är ju bara de som står nära Pia som kan göra något, t ex hennes ex kan ligga på psyk, Hostelsen skulle kunna kasta ut folk som ligger och super ihjäl sig, sänggrannen kan kontakta psyk osv. Är svårt att göra något konkret 100 mil bort.
Citera
2025-03-03, 09:09
  #10241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kustenklar
Tänk att få se en live när någon följare - söker upp Pia och blåser av henne en sån jävla livsuppläxning och tillrättavisning , och sen POFF ghostar henne och lämnar henne där med alla känslor . Hon har ingen chans att skrika emot eller efter.

Hur många tiktoks hade därefter följts upp av denna händelse ? Hur länge hade den stunden, barnsliga känslorna och ”kränkningen” suttit i ? Och påverkat hennes liv, självömkan och content därefter ..

Vore jävligt intressant att se ur ett rent reality- psykologiskt syfte då 😅😁💩
Tror inte hon skulle bry sig eller ens ta till sig. Socialtjänsten har flera gånger försökt, både i samband med utredning kring barnen och vårdnadsfrågan samt med uppsökande verksamhet. Vården då hon var inlagd. Polisen som hämtade henne .

Hon har fått otaligt många människor irl som försökt få henne att förstå, både på ett snällt sätt och ett barskt sätt.....hon är så insnöad i sitt narcissistiska tänk att hon ser det som att hon är högre stående och mer värdig. Hon ser inte det patetiska i sitt beteende...detta främst pga hon är påverkad hela tiden.
När hon var nykter i något dygn kanske det hade gått att nå henne men hon pallade nog inte med alla tankar och känslor som dök upp när inte alkohol bedövade.

Det som skulle behövas är att hon tas in på en LoB där hon nyktrar till och får ett sammanbrott så att hon körs till psykakuten/tillnyktring
Citera
2025-03-03, 09:46
  #10242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuthgerT
Tror inte hon skulle bry sig eller ens ta till sig. Socialtjänsten har flera gånger försökt, både i samband med utredning kring barnen och vårdnadsfrågan samt med uppsökande verksamhet. Vården då hon var inlagd. Polisen som hämtade henne .

Hon har fått otaligt många människor irl som försökt få henne att förstå, både på ett snällt sätt och ett barskt sätt.....hon är så insnöad i sitt narcissistiska tänk att hon ser det som att hon är högre stående och mer värdig. Hon ser inte det patetiska i sitt beteende...detta främst pga hon är påverkad hela tiden.
När hon var nykter i något dygn kanske det hade gått att nå henne men hon pallade nog inte med alla tankar och känslor som dök upp när inte alkohol bedövade.

Det som skulle behövas är att hon tas in på en LoB där hon nyktrar till och får ett sammanbrott så att hon körs till psykakuten/tillnyktring

Ja, man kan bli otroligt frustrerad och provocerad av Pias kaxighet, men man får ha i åtanke att nykter är hon inte så kaxig, så hon är inne i ett i grunden jobbigt behov av att ständigt döva sig med alkohol för att bibehålla den nonchalanta kaxigheten. Utan alkohol så är Pia mest troligt mycket liten och rädd, annars behöver man inte dricka en liter alkohol före man t ex går på krogen, vilket hon upgett att hon gör
Citera
2025-03-03, 14:40
  #10243
Medlem
Väldigt tyst ifrån Pia idag, antingen så är det ett skov nedåt nu, eller så är länsar hon bara Systemet och klädbutikerna. Blir kanske mannekängande om ett par timmar. Snacka om att man skulle trilla av stolen om hon varit på arbetsförmedlingen eller Beroendepsyk för att söka hjälp
__________________
Senast redigerad av Florman 2025-03-03 kl. 14:54.
Citera
2025-03-03, 15:23
  #10244
Medlem
Ok, senaste nytt från Gräddis. De har skilts åt nu, hon och grannen. Han tog hand om hennes ”handväska”? Snälla säg att det inte är vad jag tror. Dessutom med efterföljande bibelstudier.
Citera
2025-03-03, 15:35
  #10245
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikbengan
Ok, senaste nytt från Gräddis. De har skilts åt nu, hon och grannen. Han tog hand om hennes ”handväska”? Snälla säg att det inte är vad jag tror. Dessutom med efterföljande bibelstudier.


Vad tror du?? Skiljts åt, har han flyttat? Eller bara för stunden?
Är de ihop nu???
Citera
2025-03-03, 15:38
  #10246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Vad tror du?? Skiljts åt, har han flyttat? Eller bara för stunden?
Är de ihop nu???

Tror han flyttat ut. Hennes skörhet visade sig ganska tydligt i att hon inte klarade av att säga hejdå till honom direkt. Men vem kan han vara? Troende snubbe med tycke för grogghaggor?
Citera
2025-03-03, 16:05
  #10247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikbengan
Ok, senaste nytt från Gräddis. De har skilts åt nu, hon och grannen. Han tog hand om hennes ”handväska”? Snälla säg att det inte är vad jag tror. Dessutom med efterföljande bibelstudier.

Haha, nä, då hon låtsas bara för att verka åtråvärd. Skulle en bibelnisse ta hand om hennes fiffi? 🤔
Citera
2025-03-03, 16:07
  #10248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikbengan
Tror han flyttat ut. Hennes skörhet visade sig ganska tydligt i att hon inte klarade av att säga hejdå till honom direkt. Men vem kan han vara? Troende snubbe med tycke för grogghaggor?

Han ville väl omvända henne då han fattar att hon vill "synda". Gräddis som trodde det vankades k*k var på, när de skulle ha bibelstudier.

Snöpligt slut, men inte otippat att han inte ville ligga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in