2025-03-02, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Jadu. Jag hade också en annan åsikt om hela situationen tidigare. Och om Zelensky och hans intentioner.
Men sådant ändras när folk visar sitt rätta ansikte.

Han skrev inte under ett slavavtal och de två andra fittorna vågade inte kalla Putin för vad han är.
Han har många brister Z men det är inte han som är det viktiga här.

Men vill du ställa dig på alla fyra för Trump / Putin så varsegod
Citera
2025-03-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Man har ångrat det flera gånger redan.

Dessutom var det ett strategiskt korkat beslut (att sätta pengarna på flygvapen) eftersom Finland då inte var med i NATO. I ett modernt krig (och eftersom det skulle vara fråga om ett anfallskrig från Rysslands sida) skulle det väldigt snabbt ha blivit omöjligt för Finland att använda sitt flygvapen. Efter NATO-inträdet är det annorlunda, nu kan man snabbt basera dem i ett annat NATO-land "i skydd".

Vid tiden för köpet borde man ha ha köpt svenska jaktplan och samtidigt förhandlat fram ett ömsesidigt försvarsavtal (som skulle ha garanterat användning av flygbaser i Sverige).

Som sagt, det är nu överspelat, men Gripen hade varit ett betydligt bättre val.

Jo det är riktigt att det är överspelat.

Vi här i norden är väldigt starka och enligt mig överlägsna i utveckling av militär teknologi över både Ryssland och USA, bara ett fåtal att nämna Patria, Scania defence, Volvo defence, SAAB, Hägglunds, Kungsberg, Bofors....bara för att nämna några.

Trumps utspel där han angriper Zelensky och Ukraina är ett självmord på framtida amerikansk inflytande på Europa.

Väldigt bra för svensk och nordisk industri dock
Citera
2025-03-02, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Han skrev inte under ett slavavtal och de två andra fittorna vågade inte kalla Putin för vad han är.
Han har många brister Z men det är inte han som är det viktiga här.

Men vill du ställa dig på alla fyra för Trump / Putin så varsegod

Vad är mitt alternativ?
Att jag ska åka till fronten och kriga tillbaka Krim? Följer du med?

Jag skiter i USA. Jag bryr mig än mindre om Ryssland och Ukraina.
Jag vill helt enkelt inte att Europa blir indraget i ett stort krig som vi inte kan vinna.
Citera
2025-03-02, 22:05
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det är inte för din som jag länkar detta, det är för andras underhållning.

https://www.bitchute.com/video/oOXGgPB6qrue
Skulle det vara något slags bevis?

Jag vet inte ens varför jag svarar på sån här dynga.

”Rolling his eyes” man får en fast blick när man tar kokain.
Citera
2025-03-02, 22:06
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Väldigt märkligt att man ens sitter och diskuterar framför kameror och journalister. Den typen av förhandlingar borde föras i stängda rum. Måste vara någon som hade en baktanke om detta.

Tattaren synades att han är en bluff liksom den rådande ukrainska krisen han skapat.
Citera
2025-03-02, 22:08
Avslutad
Citat:
Väldigt märkligt att man ens sitter och diskuterar framför kameror och journalister. Den typen av förhandlingar borde föras i stängda rum. Måste vara någon som hade en baktanke om detta.
Ja. Han heter Zelensky.
Citera
2025-03-02, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jo det är riktigt att det är överspelat.

Vi här i norden är väldigt starka och enligt mig överlägsna i utveckling av militär teknologi över både Ryssland och USA, bara ett fåtal att nämna Patria, Scania defence, Volvo defence, SAAB, Hägglunds, Kungsberg, Bofors....bara för att nämna några.

Trumps utspel där han angriper Zelensky och Ukraina är ett självmord på framtida amerikansk inflytande på Europa.

Väldigt bra för svensk och nordisk industri dock

Du inser att flera av dom företag du nämner ägs delvis eller helt av Storbrittanien och USA? Även Kina inblandat.

Svenska politiker har inte bara sålt landet med massinvandring, man har även bokstavligt talat sålt landet.

EUs militär och industri är numera ett stort luftslott.
Citera
2025-03-02, 22:11
Medlem
Citat:

Har nog gått rimligt åt skogen i förhandlingen. Trump har också lovat att vara transparent. Vilket han ju håller

Men här var det Zelensky som var idioten.

Fan kalla folk för Bitch inför öppen ridå och himla med ögonen.
Startar ju rätt dåligt med att komma klädd som en uteliggare också.
Citera
2025-03-02, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Ulf Kristersson kan tänka sig fredsbevarande svenska soldater i Ukraina. Men villkoret är då att han tycker att USA ska lämna säkerhetsgarentier. Har inte Ulf fattat att det inte går att lita på USA längre? Det är mer än säkerhetsrisk att ha med USA än att inte ha med dem.
Så Tuffe Uffe kan tänka sig att vara tuff och skicka svenska soldater till Ukraina - men bara om dumma USA som han gnäller på skyddar svenskarna?

Hur dum får man bli?
Citera
2025-03-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Kunde ju Zelensky ha avslutat för längesedan. Innan Bucha massakern så var avtalet nära, i Mars. Ukrainsk neutralitet var premissen. Avtalet var nära, men Ukraina lämnade förhandlingsbordet.

Sedan då har 1 miljon ukrainare dött.

Vilket "avtal" tänker du på? Vad innehöll detsamma? Kan du tillhandahålla en kopia?

Om fred önskades vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder och erlägga adekvat skadestånd för all förstörelse, död och lidande hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat.
Citera
2025-03-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssland skickade in ryska soldater augusti 2014 när de såg att "separatister" och Wagner-gruppen inte verkade klara av situationen:

Så den ryska invasionen började redan år 2014. Inte år 2022. Även om det förstås var i mindre skala då. (Det var både separatister och ryska reguljära soldater från Ryssland som stred mot Ukraina i Donbass.)

För att förstå konflikten måste man vara medveten om detta. Ukraina har kämpat mot den ryska militärmakten sedan 2014.

Så lyckas Trump ordna fred och sätta ihop ett fredsavtal, så är det för en konflikt mellan Ukraina och Ryssland som varat i 11 år. Inte 3 år.

Du förstår alltså inte att Wikipedia är en partsinlaga och det finns inga bevis på att det var reguljära trupper inblandade.
Citera
2025-03-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Varför det? Diktaturen Ryssland försökte sig på en överaskningsattack, tyvärr (för diktaturen Ryssland) så visade det sig att den ryska korruptionen resulterat i en undermålig armé.

Nej det går inte med en överraskningsattack med så få soldater. Helt omöjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in