2025-03-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Hur dum är du? Det finns en värld utanför din bubbla.
Bland annat några miljarder människor borta i Asien.

Du vet Kina och några andra länder som numera har städer på 25 miljoner invånare där dom flesta av oss inte ens kan namnet på staden.
Det är en helt ny värld där ute.

Och Ryssland har helt enkelt ökat sina affärer med dessa länder.
Sanktionerna biter mindre på dom än vad du verkar ha fått för dig. Sluta bilda din världsbild via aftonbladet.

Däremot har vi i Europa förlorat enormt. Alla pengar vi har skickat, och vapen, var helt i onödan, i slutändan. Bara bidrog till fler döda.

Usa kommer få återbetalt med råge.
Rysslands sponsorer av vapen får redan återbetalt med råge i bra deals på Rysslands enorma utbud av råvaror.

Däremot blev vi i EU knullade. Vilket vi är vana vid av våra politiker vid detta laget då dom redan tydligt visat, genom bland annat massinvandring, att dom ger blanka fan i Europa och dess befolkning och våra önskemål. Demokrati.

Nja enligt mig är du inne på rätt spår i början men sen avviker vad det hela handlar om "money makes the world go around".

Västs sanktioner har öppnat dörrarna för framförallt kinesiskt inflytande i ryska tillgångar.

Trumps fiende nummer 1 är Kina, och han försöker närma sig Ryssland och Putin för att störa Kinas ekonomiska "invasion" av ryska naturtillgångar.

Trump har inget och noll intresse av Ukraina och Europa för tillfället.

En enligt min uppfattning ett väldigt kortsiktigt tänkande av en självutnämnd affärsman, det tar år att bygga affärsrelationer och sekunder att rasera dito.
Har Trump läst marknadsekonomi?

USA,s status enligt mig är byggt på Europas tacksamhet till USA för att avsluta andra världskriget.

Det Trump gör nu kommer i framtiden straffa USA,s ställning som en betrodd samarbetspartner speciellt för oss européer och på sikt påverka USA,s ekonomi negativt.

Trump inför tullar mot Canada och Mexiko med 25 procent, väldigt intlegent
Kina med 25+10 procent....

Visst kortsiktigt kommer Trump att skapa jobb i USA men långsiktigt är USA inte tillräckligt konkurrenskraftig för export endast för att täcka upp det nationella behovet.

Sen då? USA kommer att hamna i samma problem som Sovjetunionen hade med sin planekonomi och den var ju väldigt framgångsrik det vet vi alla.

Trump,s beteende vid pressträffen tycker jag visa på ett större intresse för att bygga upp en relation med ett korrupt Ryssland än värna om USA,s största bundsförvant Europa.

Finland ångrar nog bittert idag att man köpte amrekanska plan än J35 gripen.
Senast redigerad av PR400 2025-03-02 kl. 21:35.
Citera
2025-03-02, 21:33
Medlem
Trump gillar verkligen inte de här med att miljarder dollar som ska gå till ukraina går till europeiska vapentillverkare. Makten blir skevt fördelad. Men ingen kan säga sanningen för de är känsligt att så mycket skattepengar filtrerats dit. Men trump hotar gå ur nato om vi inte slutar snart.

Och sverige och wallenberg ställde upp. men de här som tjänat storkovan på natointräde börjar inse att de är dags att dra sig ur. Då finns heller inget driv för att driva på nato kvar heller..

Så inom ett halv år kommer tidningar börja propagera för att vi gick med för snabbt. Detta är propaganda för att påverkas befolkninh att ta ställning för att lämna.. sen kommer de även göras mer av de här numer standardkittet för att påverkas folket. Sen går vi ur...
Citera
2025-03-02, 21:34
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Varför är det löjligt? Han är kokainist.

Hans-Georg Maaßen skrev såhär om saken.

"You should never have a conversation with Trump unless you are 100% sober."

Om någon gör sig löjlig här är det snarare du.
Visa ett endaste bevis på att han skulle ta kokain, du sprider lögner ryssjävel/landsförrädare.
Citera
2025-03-02, 21:36
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Genom att ge Putin allt han vill ha? Ja, det kommer säkert att funka väldigt bra. Inte. Det kommer att bli som när Hitler sade: "Jag tar Sudetenland, för det bor en massa tyskar där. Men sen är det bra, jag lovar!"

Vi vet alla hur det blev med det...

Min bedömning är att det som hände i Vita huset gjorde det mycket tydligt för mig att Zelensky utgör en fara för Europa.
Citera
2025-03-02, 21:37
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det var liksom det som var poängen...

Att det ÄR löjligt att påstå sånt (och nä, en massa youtube- eller rysspropagandelänkar gör det inte bättre).
Jag citerade en fd chef för tyska BfV varpå du ger besked att du har en efterbliven åsikt och nåt svammel om "rysspropagandalänkar".

Det var löjligt av mig att förvänta mig ett svar från dig på den enkla fråga som ställdes.
Citera
2025-03-02, 21:40
Medlem
Bra att Trump slängde ut tiggaren från vita huset.
Citera
2025-03-02, 21:40
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Finland ångrar nog bittert idag att man köpte amrekanska plan än J35 gripen.

Man har ångrat det flera gånger redan.

Dessutom var det ett strategiskt korkat beslut (att sätta pengarna på flygvapen) eftersom Finland då inte var med i NATO. I ett modernt krig (och eftersom det skulle vara fråga om ett anfallskrig från Rysslands sida) skulle det väldigt snabbt ha blivit omöjligt för Finland att använda sitt flygvapen. Efter NATO-inträdet är det annorlunda, nu kan man snabbt basera dem i ett annat NATO-land "i skydd".

Vid tiden för köpet borde man ha ha köpt svenska jaktplan och samtidigt förhandlat fram ett ömsesidigt försvarsavtal (som skulle ha garanterat användning av flygbaser i Sverige).

Som sagt, det är nu överspelat, men Gripen hade varit ett betydligt bättre val.
Citera
2025-03-02, 21:42
Medlem
Släng ut han för i helvete. Ingen respekt alls. Ni måste förstå att Trump leker inte. Han var millimeter från döden. Glöm inte det.
Citera
2025-03-02, 21:48
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Visa ett endaste bevis på att han skulle ta kokain, du sprider lögner ryssjävel/landsförrädare.
Det är inte för din som jag länkar detta, det är för andras underhållning.

https://www.bitchute.com/video/oOXGgPB6qrue
Citera
2025-03-02, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Hoppas att alla ukraina-kramare tar sig tid och kollar på detta;

https://www.youtube.com/watch?v=P4MzGljlpr8

Varför det?

Fittan vågar inte stå för det han tidigare sagt innan han började suga Trump.
Citera
2025-03-02, 21:49
Medlem
Zelenski vill inte ha fred. Det var det som vi lärde oss av allt det här. Trump visade oss hans rätta ansikte.
Citera
2025-03-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag tror du har helt fel. Det finns goda människor, inte ofelbara, men Zelensky gör vad han kan för att skydda sitt land och folk mot en aggressiv diktatur som vill utrota dem. Man såg hans förtvivlan vid mötet med Trump/Vance när han insåg att han satt där med två fullblodsidioter som bara tänker på sig själva.

Och orsaken till kriget har vi dragit så många gånger att det blir löjligt. Ryssland blev rädda för den demokratiska och ekonomiska utvecklingen i Ukraina som hotade deras fascistiska diktatur varför de valde att anfalla för att störta den ukrainska regimen och sätta in en marionett och kanske ta några bitar av landet på vägen.

Zelensky hade möjligheten att skapa fred dag 7. Det enda han behövde göra var att signera om neutralitet. Sedan då har 1miljon ukrainska människor dött.

Så han gör ju ett rätt dåligt jobb med att skydda sitt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in