2025-03-02, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nej det är han inte. JD Vance är det. Med kajalpenna och allt.

Ah okej jag trodde det var Musk som var vicepresident

Varför var inte Musk med vid mötet med Zlensky? Tre mobbare måste vara bättre än två?

Tre mot en det känns väldigt Trump på något sätt.
Citera
2025-03-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Verkar det som Ryssland bryr sig om det?

Jag bryr mig inte om vad Ryssland eller USA tänker/säger längre. De är ute ur leken. Vad ska Putin göra mot EU? Har han några vapen kvar från ww2?

Bäst och enklast är att göra tvärtemot vad de vill du ska göra.
Citera
2025-03-02, 18:59
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Ah okej jag trodde det var Musk som var vicepresident

Varför var inte Musk med vid mötet med Zlensky? Tre mobbare måste vara bättre än två?

Tre mot en det känns väldigt Trump på något sätt.

Det är högst oklart vilken roll Elon Musk har. Likaså hur stort mandat han fått.
Citera
2025-03-02, 19:03
Medlem
Citat:
Verkar det som Ryssland bryr sig om det?

Verkar det som USA brydde sig om det med Syrien, Libyen, Afghanistan osv?

Nej just det.
USA bryr sig inte om någonting förutom makt och pengar. De är inga 'medlare'. Den princip de försöker etablera genom att sätta press på Ukraina innebär slutet på frihet och demokrati. Det är en gräns ingen hade velat gå över om de hade sett den verklighet som väntar på andra sidan. Det låter kanske som om jag överdriver? Tänk på den tekniska utvecklingen som skett. Tänk. Om man lägger bördan för fred på Ukraina kommer det att statuera ett exempel som i sin långtgående grymhet kommer att göra en fri värld omöjlig.
Citera
2025-03-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ja men nu har de väl en lag som jag antar via representanter av Ukrainas folk är : när det råder krigstid så får val vänta??

Det verkar iaf folket ha vetat?
Kan ha fel men jag läser våra lagar och de är solklara under krigstid
Oavsett om det är lagen eller annat som säger att val inte ska hållas, är det fortfarande diktatur när val inte hålls.
Citat:
The Latin word dictator originated in the early Roman Republic to refer to a constitutional office with "a temporary grant of absolute power to a leader to handle some emergency."
https://en.wikipedia.org/wiki/Dictatorship

Ungefär så som även Hitler tolkade den makt folket gav honom genom demokratiska val. Att starta krig är ofta ett sätt att kunna sitta kvar vid makten.

Zelensky verkar inte särskilt entusiastisk med att skapa fred. Inte vapenindustrin heller.
Citera
2025-03-02, 19:05
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Jag bryr mig inte om vad Ryssland eller USA tänker/säger längre. De är ute ur leken. Vad ska Putin göra mot EU? Har han några vapen kvar från ww2?

Bäst och enklast är att göra tvärtemot vad de vill du ska göra.

EU har inte ett piss när det kommer till militärt.

Så nej Ryssland och USA är inte ute ur leken. De är huvudspelare.

Hur tänker du egentligen?
Citera
2025-03-02, 19:06
Avstängd
Tuffe Uffe är i krigsstigen

"Det måste bygga på att det finns en amerikansk back-up, att det finns amerikanska säkerhetsgarantier."

Låt mig förklara på det enkla sättet : Vi vågar bara kriga om big Daddy Trump är med oss

I
Citera
2025-03-02, 19:08
Avstängd
Ok då fattar jag och det är en poäng, men inte vidare realistiskt men point taken

Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Oavsett om det är lagen eller annat som säger att val inte ska hållas, är det fortfarande diktatur när val inte hålls.

Ungefär så som även Hitler tolkade den makt folket gav honom genom demokratiska val. Att starta krig är ofta ett sätt att kunna sitta kvar vid makten.

Zelensky verkar inte särskilt entusiastisk med att skapa fred. Inte vapenindustrin heller.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:

Det finns något som heter undantagstillstånd. Det har vi också i Sverige. Du kan inte garantera valdeltagande om ett land befinner sig i krig.
Citera
Medlem
Citat:
EU har inte ett piss när det kommer till militärt.

Så nej Ryssland och USA är inte ute ur leken. De är huvudspelare.

Hur tänker du egentligen?

Barnen får sin information från Aftonbadet så de fattar inte var makten finns. EU fokuserar på plastpåseskatter och DEI men det funkar inte så bra mot Ryssland. Patetiskt när de säger att de ska ta fram en fredsplan, det klarar de inte.
Citera
2025-03-02, 19:11
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Trump sa väl att Zelensky är välkommen tillbaka till förhandling när han vill ha fred, eller?

Vad är det Starmer vädjar om, är det att Trump ska utlova mer vapen till Z för fortsatt krig?
Nej utan för att återuppta förhandlingarna till det avtal som Zelensky skulle ha signerat. Det senaste jag hörde var iaf att Zelensky inte är välkommen åter och USA avkräver honom en formell ursäkt för sitt respektlösa uppträdande.
Citera
2025-03-02, 19:12
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
USA bryr sig inte om någonting förutom makt och pengar. De är inga 'medlare'. Den princip de försöker etablera genom att sätta press på Ukraina innebär slutet på frihet och demokrati. Det är en gräns ingen hade velat gå över om de hade sett den verklighet som väntar på andra sidan. Det låter kanske som om jag överdriver? Tänk på den tekniska utvecklingen som skett. Tänk. Om man lägger bördan för fred på Ukraina kommer det att statuera ett exempel som i sin långtgående grymhet kommer att göra en fri värld omöjlig.

Japp man ska som annat land aldrig lita på USA. De har och kommer alltid att göra det som gynnar dem och deras intressen.

Samma med Ryssland och Kina.

Det är det priset deras stöd kostar för Zelensky med mineralavtalet.

Nu är ju det kört så då är USA inte intresserade av att stödja längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in