Citat:
Ursprungligen postat av
HockeyHulken
Donald Trump och hans rövarkompisar som Elon Musk och J D Vance håller på att helt köra USA:s rykte i källaren. På TV4:a ekonominyheter att europeiska sparare (investerare) flyr USA. Amerikanskt fartyg får inte tanka i Norge. DI rapporterar idag om att Skanska och andra storföretag vill inte ha Tesla som alternativ till tjänstebil på rena kommersiella grunder (skapar dåligt rykte). Di rapporterar även idag om att BNP i USA faller rekordsnabbt bland annat på grund av fallande export. Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt. Ungdomar vill inte åka till USA för allt vad landet står för. Samtidigt hörs skräckhistorier om narkotikakarteller och sociala problem.
Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid. Jag tror Trump och hans rövargäng har gjort en kalkylerad miss och underskattar det goodwill USA byggt upp under generationer. Man börjar undra om vissa effekter går att reparera och det gissningen är att det iallafall kommer ta mycket lång tid.
Tvärtom är det många sunda människor som ser ett USA resa sig upp ur det djupa träsket.
Det är med avund jag ser vad de har medan vi i Europa har bara korruption vid ratten.
En statsminister på besök i tyranniska England för att prata om att ge bort mer, medan vårt egna land går käpprätt åt fanders.