2025-03-02, 21:20
Medlem
Nej, det kommer ta låååång tid och mycket välvilja innan det förtroendet är reparerat.

Mycket pengar som flyter ut och omedelbar minskad konsumtion på konsumentvaror. Snart minskad köp av tjänster också. Tyvärr svårare att ersätta.
Citera
2025-03-02, 21:22
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Jag tror att vi lever i en sådan bubbla här i Europa att vi har tappat verklighetsgreppet helt enkelt.

Resten av världen kollar inte ens på Europa längre, vi har länder som håller på att bli giganter, såsom Vietnam, Thailand och andra länder runtom i världen.

Eu har stannat av i stort sett när det kommer till ekonomiskt växt, och vår media är ett renodlat propagandaverktyg nuförtiden, så vi får inte ens se verkligheten.

Därför sitter dumsvenne på den nya superhemsidan bluesky med alla andra fårskallar och tror att de ändrar på något när de slutar köpa "amerikanska" produkter, produkter som alla har en liten lapp där det står "made in china" på.

Herregud vilket förlorat folk vi har.
Kan ju tänkas skynda på ett Amerikanskt inbördeskrig.
Senast redigerad av buddy99 2025-03-02 kl. 21:24.
Citera
2025-03-02, 21:24
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
Donald Trump och hans rövarkompisar som Elon Musk och J D Vance håller på att helt köra USA:s rykte i källaren. På TV4:a ekonominyheter att europeiska sparare (investerare) flyr USA. Amerikanskt fartyg får inte tanka i Norge. DI rapporterar idag om att Skanska och andra storföretag vill inte ha Tesla som alternativ till tjänstebil på rena kommersiella grunder (skapar dåligt rykte). Di rapporterar även idag om att BNP i USA faller rekordsnabbt bland annat på grund av fallande export. Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt. Ungdomar vill inte åka till USA för allt vad landet står för. Samtidigt hörs skräckhistorier om narkotikakarteller och sociala problem.

Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid. Jag tror Trump och hans rövargäng har gjort en kalkylerad miss och underskattar det goodwill USA byggt upp under generationer. Man börjar undra om vissa effekter går att reparera och det gissningen är att det iallafall kommer ta mycket lång tid.
Kanske dags att ta steget och göra Europa till ett kalifat fullt ut. Så kan ni wokisar sitta och snyfta med muslimerna om dum dumma usa.
Citera
2025-03-02, 21:25
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
USA med Trump, Vance, Musk, RFK, Hegseth... mfl., gör rätt som dumpar tiggaren/landsförrädaren från Kiev (clownen zelenskyj). Man skall aldrig lita på drogmissbrukare.

Så jag ser inget förlorat "USA rykte", tvärtom.

Nu är det ju inte bara det USA gjort. Fimpat bistånd, militära hot mot allierade, handelstullar, lämnade internationella samarbeten osv...
Citera
2025-03-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nu är det ju inte bara det USA gjort. Fimpat bistånd, militära hot mot allierade, handelstullar, lämnade internationella samarbeten osv...

Ja listan kan göras lång. Grönland och andra pajashandlingar.
Citera
2025-03-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
USAs rykte är bättre än någonsin, Trump är en hjälte i hela världen som räddade oss från wokeism globaliskulten. Alla som älskar fred älskar Trump och det är rätt jävla många, ni är en avart och inte tvärtom nämligen.

Ta dig ur din ekokammare ts för du har tappat kontakten med verkligheten.

USA's nationalanthem är nu "Allt är bögarnas fel".
https://www.youtube.com/watch?v=X1bQUnm-eo0
Citera
2025-03-02, 21:31
Medlem
Citat:
Donald Trump och hans rövarkompisar som Elon Musk och J D Vance håller på att helt köra USA:s rykte i källaren. På TV4:a ekonominyheter att europeiska sparare (investerare) flyr USA. Amerikanskt fartyg får inte tanka i Norge. DI rapporterar idag om att Skanska och andra storföretag vill inte ha Tesla som alternativ till tjänstebil på rena kommersiella grunder (skapar dåligt rykte). Di rapporterar även idag om att BNP i USA faller rekordsnabbt bland annat på grund av fallande export. Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt. Ungdomar vill inte åka till USA för allt vad landet står för. Samtidigt hörs skräckhistorier om narkotikakarteller och sociala problem.

Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid. Jag tror Trump och hans rövargäng har gjort en kalkylerad miss och underskattar det goodwill USA byggt upp under generationer. Man börjar undra om vissa effekter går att reparera och det gissningen är att det iallafall kommer ta mycket lång tid.

Att USA har dåligt rykte i bögkretsarna på söder lär inte ha någon större betydelse för världspolitiken.
Citera
2025-03-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
USA's nationalanthem är nu "Allt är bögarnas fel".
https://www.youtube.com/watch?v=X1bQUnm-eo0

Men det ÄR ju bögarnas fel!

Dock inte det han tar upp i sången - allt det han tar upp i sången är ju helt uppenbart judarnas fel.
Citera
2025-03-02, 21:34
Medlem
Citat:

Tvärtom är det många sunda människor som ser ett USA resa sig upp ur det djupa träsket.
Det är med avund jag ser vad de har medan vi i Europa har bara korruption vid ratten.
En statsminister på besök i tyranniska England för att prata om att ge bort mer, medan vårt egna land går käpprätt åt fanders.
Citera
2025-03-02, 21:36
Medlem
Citat:
Fri från vänster i all ära men att nu alliera sig med Ryssland är oroväckande. Jag tror Trumpen och hela USA förlorar att förknippas med Ryssland. Inte ens Kina och övriga Bricksländer vill helt stå med Putin.
På vilket sätt förknippas Trump med Putin, annat än i propagandaartiklar i vänstermedia?
Att vilja medla och få fram fred är inte att ta ställning för någon av parterna.
Citera
2025-03-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Kanske dags att ta steget och göra Europa till ett kalifat fullt ut. Så kan ni wokisar sitta och snyfta med muslimerna om dum dumma usa.
Det roliga är att de första som kommer dingla i lyktstolparna när muslimerna tar över, är deras "allierade".
Citera
2025-03-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Så nu hatar vi även USA, utöver Ryssland, Kina, Indien, Iran och hela världen…

Men tänk om det är Europa som har fel?
Tänk om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in