2025-03-02, 20:06
Medlem
Europa är en irrelevant döende kontinent där man kan bli fängslad eller bötfälld för att likea fel facebook inlägg men samtidigt låtsas som att man "står upp för frihet" och annat trams. Vilken frihet? Att bli skattad 75% för sin "gratis" sjukvård och slippa yttrandefrihet?

Ta du dina pengar ifrån USA och investera i något EU projekt typ Northvolt och lycka till. EUs största innovation är att Apple måste använda samma sladd samt att plastkorkarna skall sitta fast på PET flaskor. Krig i Ukraina i 3+ år, var är alla EU soldater då om det är så viktigt?
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
USA är stort.
Och extremt splittrat. Och extremt skuldsatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
När ska folk inse att Europas politiker är livsfarliga. De importerar massmördare (muslimer) och lägger helt medvetet ner industrin. Varför skulle normala människor vilja ha en bra relation med globalister som vill förstöra sin egen kontinent?

Hur levande tycker du globaliseringtanken är just idag?

Danmark använder EU för att skydda Grönland från annektering från USA. EU pratar om hur vi ska skapa autonomi från USA, kina och USA rustar inför ett nytt kallt krig. FN är mer dött är någonsin.

Du är troligen gammal, sluta leva i 90-talet. Världen ser annorlunda ut idag.
Citera
2025-03-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pusseldetektiven
På vilket sätt skulle Europa ha fel? Europa har inte fel.

Frågar du vilket lands befolkning som helst så kommer mellan 70 och 80% säga att det egna landets styre har rätt och alla andra fel.
Citera
2025-03-02, 20:09
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Ja, tänk om det är de som står upp för frihet och medmänsklighet som har fel, och diktatorerna som förespråkar förtryck och egoism som har rätt?

Europa står inte upp för frihet och medmänsklighet... De vill ju bli ett nytt Kina med total övervakning av människorna, extrema skatter m.m
Citera
2025-03-02, 20:11
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
Donald Trump och hans rövarkompisar som Elon Musk och J D Vance håller på att helt köra USA:s rykte i källaren. På TV4:a ekonominyheter att europeiska sparare (investerare) flyr USA. Amerikanskt fartyg får inte tanka i Norge. DI rapporterar idag om att Skanska och andra storföretag vill inte ha Tesla som alternativ till tjänstebil på rena kommersiella grunder (skapar dåligt rykte). Di rapporterar även idag om att BNP i USA faller rekordsnabbt bland annat på grund av fallande export. Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt. Ungdomar vill inte åka till USA för allt vad landet står för. Samtidigt hörs skräckhistorier om narkotikakarteller och sociala problem.

Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid. Jag tror Trump och hans rövargäng har gjort en kalkylerad miss och underskattar det goodwill USA byggt upp under generationer. Man börjar undra om vissa effekter går att reparera och det gissningen är att det iallafall kommer ta mycket lång tid.

Jag tillhör väl inte USA´s beundrarskara direkt, men man får faktiskt ge dom en eloge för att det faktiskt verkar gå att rätt håll med en del saker som varit helt åt helvete tidigare.

Jag kan tänka mig att enbart nedstängningen av den terrorfinansierande statliga organisationen USAID har ökat förtroende och anseende för USA runt om i världen.
Citera
2025-03-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Äter de ur skurhinken på Max istället?

Jag har ingen aning om det, men förmodligen övervägs det var köp kan göras utan att stödja USA.
Citera
2025-03-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Jag tillhör väl inte USA´s beundrarskara direkt, men man får faktiskt ge dom en eloge för att det faktiskt verkar gå att rätt håll med en del saker som varit helt åt helvete tidigare.

Jag kan tänka mig att enbart nedstängningen av den terrorfinansierande statliga organisationen USAID har ökat förtroende och anseende för USA runt om i världen.

Håller med. Vissa saker är såklart rätt men nu har han krossa fetmålade röda linjer som iaf inte jag står bakom.
Citera
2025-03-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexuna
Hur levande tycker du globaliseringtanken är just idag?

Danmark använder EU för att skydda Grönland från annektering från USA. EU pratar om hur vi ska skapa autonomi från USA, kina och USA rustar inför ett nytt kallt krig. FN är mer dött är någonsin.

Du är troligen gammal, sluta leva i 90-talet. Världen ser annorlunda ut idag.
Varför ska jag diskutera med en människa som på fullt allvar tror att USA med Trump skulle erövra Grönland? Du är antagligen en hjärntvättad idiot som har Obama som en ikon. Fortfarande har Obama ett gott rykte trots han startat meningslösa krig som lett till katastrofer. Det är så hjärntvätt fungerar och Nordkorea är det ultimata exemplet för studier. Det är otäckt att så kallat fria människor är så efterblivna.
Citera
2025-03-02, 20:19
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Jag har ingen aning om det, men förmodligen övervägs det var köp kan göras utan att stödja USA.

Jag har faktiskt bojkottat McDonalds sedan 2013.

Man kanske skulle tänka om nu när det tydligen blivit mainstream att bojkotta detta företag ?

En sak är säker man blir aldrig en vinnare genom att följa fårskocken.
Citera
2025-03-02, 20:25
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det verkar som att du tror att Europas åsikt är värd något utanför Europa? Europa är inte ens med på framtidens spelplan.
Du läste nog varken mitt inlägg eller trådens namn, försök en gång till.

Skrev inte ett ord om framtidens spelplan eller Europa.
Citera
2025-03-02, 20:25
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Så nu hatar vi även USA, utöver Ryssland, Kina, Indien, Iran och hela världen…

Men tänk om det är Europa som har fel?

Vi gillar inte stormakter. Vi borde inte vara medlem. Alla stormakter missbrukar andra länder. EU gör det med.

USA har vi både gillat och ogillat, vi apar efter deras kultur men vi gillar inte att de har superrika och superfattiga och inget skyddsnät eller vård.

Detta senaste har inte med denna känsla, det senaste är att Trump är vansinnig och inte ens med ett mål, utan bara att klappa ego och fixa de rika pengar och de fattiga ska betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in