2025-03-02, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Åka i från samtliga på klassiska delen? Det tror inte jag om inte Ebba möjligen haft "Fridas material".

Som sagt helt spekulativt i alla fall. I dag ska vi hylla Ebba och glädja oss åt hennes guld och att vi så här långt har två guld av två möjliga på damsidan.
Frida hänger nästan med på klassiskt trots uselt fäste, andra kapabla åkare med kasst fäste tappar oceaner av tid. Trots att hon uppenbart fått spendera mycket kraft åker hon i princip jämnt med Johaug på skejten. Känns helt klart som att hon var tydligt starkast idag och hon har rycket att gå ifrån också.
Citera
2025-03-02, 16:38
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Frida hänger nästan med på klassiskt trots uselt fäste, andra kapabla åkare med kasst fäste tappar oceaner av tid. Trots att hon uppenbart fått spendera mycket kraft åker hon i princip jämnt med Johaug på skejten. Känns helt klart som att hon var tydligt starkast idag och hon har rycket att gå ifrån också.

Vi är överens om att inte vara överens
Citera
2025-03-02, 16:39
Medlem
Citat:
Jag tror hon hade vunnit med samma material som Ebba genom att helt enkelt åka ifrån. Men det får vi inte veta.

Det är möjligt att hon vunnit med samma material som Ebba, men hon hade inte åkt ifrån. Ebba hade sämre glid än övriga i täten.
Citera
2025-03-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Det är möjligt att hon vunnit med samma material som Ebba, men hon hade inte åkt ifrån. Ebba hade sämre glid än övriga i täten.
Åkt ifrån på skejten tror jag snarare. Är medveten om att Ebba hade sämre glid för att få mer fäste.

En allmän gissning är att Sverige kanske hade hacket bättre på skejt medan Norge hade bäst på klassiskt
Citera
2025-03-02, 18:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Vad åstadkom hon idag? I skarpt läge, när det gäller, i stort mästerskap - så misslyckas primadonnan som vanligt. Sug på den din pajas.
Ebba, Jonna och m fl har en kost och ett träningsupplägg som gör att kroppen håller i längden och samtidigt levererar när det behövs, över tid.

En fjärdeplats trots dåligt material i halva loppet är inte kattskit.
Senast redigerad av katw 2025-03-02 kl. 18:44.
Citera
2025-03-02, 20:03
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Vad åstadkom hon idag? I skarpt läge, när det gäller, i stort mästerskap - så misslyckas primadonnan som vanligt. Sug på den din pajas.
Ebba, Jonna och m fl har en kost och ett träningsupplägg som gör att kroppen håller i längden och samtidigt levererar när det behövs, över tid.

Enig! På tisdag går inte ramla in utanför pallplats för Frida, då kan vi nog räkna bort henne även från detta mästerkap. Högt ställda krav på denna madame. Och hennes ”träna själv” upplägg kommer nu få bekänna färg.
Citera
2025-03-02, 21:10
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Frida tog nästan in fem sekunder på täten efter 16.6 km, Så Frida hade sannolikt tagit en tydlig seger idag med bra fäste. Hon spränger sig förmodligen när hon försöker gå ikapp på skejtdelen (pga överansträngning i klassiskt), hon tar ju in ca 3 sekunder första 2km, sedan börjar hon tappa igen förmodligen pga syra i benen, men när syran är borta vid ca 15/16 km så tar hon in på täten igen.
Senast redigerad av Artsoppamedflask 2025-03-02 kl. 21:35.
Citera
2025-03-02, 22:14
Moderator
vfs avatar
Tagga ner nu, annars blir det varning/Mod
Citera
2025-03-03, 00:56
Avslutad
Citat:
Primadonnan kommer misslyckas på det här mästerskapet också. Som vanligt sämst när det gäller. Tyvärr!
Jepp, trots att hon gått under jorden ngr veckor innan mästerskapet, lika Ryskor brukade göra...
Citera
2025-03-03, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Jepp, trots att hon gått under jorden ngr veckor innan mästerskapet, lika Ryskor brukade göra...

Host… Johan Olsson… Host
Citera
2025-03-03, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Frida tog nästan in fem sekunder på täten efter 16.6 km, Så Frida hade sannolikt tagit en tydlig seger idag med bra fäste. Hon spränger sig förmodligen när hon försöker gå ikapp på skejtdelen (pga överansträngning i klassiskt), hon tar ju in ca 3 sekunder första 2km, sedan börjar hon tappa igen förmodligen pga syra i benen, men när syran är borta vid ca 15/16 km så tar hon in på täten igen.
Da måtte hun gått fra Slind, Weng og Sundling også for å være sikker på det.
Citera
2025-03-03, 08:51
Medlem
Jag tycker att Frida uppvisade fullgod form i Skiathlonen.
Helt uppenbart så förelåg liten vallamiss på den klassiska delen.
Även skidbytet var inte hundra procent,lite i skymundan av Slinds generalmiss.
Däremot så höll Frida ihop fristilsdelen på ett sätt som egentligen överträffade mina förhoppningar,med tanke på den säsong som har varit.

Det är upp till bevis nu på 10 km klassiskt.
Tre raka VM silver skall där förvandlas till det individuella Guld som Frida fortfarande saknar.
Jag är övertygad om att Frida sopar hem det denna gång,givet gångbart material under fötterna.
Hon har mognat en del som person,och hon bör komma in med förhoppningsvis rätt mindset med hänvisning till revanschlust från Skiathlon.

Johaug och möjligen Slind känns som värst emot på förhand.
Frida knäpper av dem och vinner.
Det har varit mitt grundtips hela tiden,och jag finner ingen anledning till att ändra detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in