2025-02-22, 18:02
Medlem
Så här skrev jag den 12/12-24:

"Det kan, med betoning på KAN, vara så att Frida får ställa in stora delar av eller hela säsongen. 🙁🙁

Skadan är inte bara en liten fotskada."

Kan konstatera att min "uppgiftslämnare" hade alldeles rätt vad det gällde skadan.

Jag är glad i att mina pessimistiska antaganden INTE blev verklighet!
Nu ser vi fram emot ett häftigt VM!
Citera
2025-02-23, 15:58
Medlem
VG har en artikkel om Frida Karlsson (25) og Linn Svahn (25) i dag som sikkert flere her kan sette pris på.

Bestevennene truer Norges VM-fest: –⁠ Vi er som siamesiske tvillinger.

https://www.vg.no/sport/i/KMK7rE/bestevennene-frida-karlsson-og-linn-svahn-truer-norges-vm-fest-vi-er-som-siamesiske-tvillinger
Citera
2025-02-24, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frida har inte kunnat tävlat pga sin fotskada, inte för att hon varit förkyld. För övrigt inledde hon säsongen med historiens näst mest överlägsna seger i ett 10 km klassiskt lopp i Ruka. Men inget är väl gott nog för dig.

Man kan ju undra om det är pga fotskada, pga anorexi eller pga doping av ngn typ? Vad tror du (hennes största fan) är svaret på denna fråga?
Citera
2025-02-24, 13:35
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Man kan ju undra om det är pga fotskada, pga anorexi eller pga doping av ngn typ? Vad tror du (hennes största fan) är svaret på denna fråga?

Kommenterar du fem veckor gamla inlägg? Läs tråden (de senaste inläggen från Fruktflugor) så fattar du nog till och med du vad hennes frånvaro beror på. Och jag är inte hennes största fan.
Senast redigerad av katw 2025-02-24 kl. 13:40.
Citera
2025-02-24, 13:40
Avslutad
Citat:
Kommenterar du fem veckor gamla inlägg? Läs på lite så vet du vad hennes frånvaro beror på. Och jag är inte hennes största fan.

Finns det en tidsgräns på när man får och inte får kommentera inlägg? VM är ju i antågande så då borde väl denna tråd vara aktuell igen, blir intressant att se vilken frukost Bimbo har ätit nu när hon varit frånvarande?
Citera
2025-02-24, 13:43
Medlem
katws avatar
Citat:
Finns det en tidsgräns på när man får och inte får kommentera inlägg? VM är ju i antågande så då borde väl denna tråd vara aktuell igen, blir intressant att se vilken frukost Bimbo har ätit nu när hon varit frånvarande?

Läs gärna mitt editerade inlägg. Om du syftar på Frida kan jag garantera dig att hennes frukost är betydligt mer omfattande och näringsrik än din.
Citera
2025-02-25, 01:49
Medlem
Citat:

Primadonnan kommer misslyckas på det här mästerskapet också. Som vanligt sämst när det gäller. Tyvärr!
Citera
2025-02-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Primadonnan kommer misslyckas på det här mästerskapet också. Som vanligt sämst när det gäller. Tyvärr!

Tror jag icke denna gång.
Frida har via sin skada tvingats till ett närmast perfekt upplägg inför mästerskapet via sparsamt tävlande och koncentration på träning och rejäl återhämtning.
Tidigare säsonger har hon tävlat för mycket och detta har inverkat negativt på hennes mästerskapsform.
Nu har hon tvingats till ett Nils van der Pool upplägg,och de frukter han bevisligen kunde skörda av detta förfaringssätt står nu även Frida Karlsson fritt att njuta av.

Skulle första stora individuella mästerskapsguldet på seniornivå komma i Trondheim så hoppas jag att hon kopierar inför OS 2026.Det är hög tid för Frida Karlsson att vinna sina stora guld nu,och vad gäller OS kommer aldrig bättre chans än 2026.

Vi avvaktar Trondheimsresultaten,men personligen är jag övertygad om att Frida kommer vara i full form(klassisk stil)här.

Är hon det,så vinner hon.Inte tu tal om annat.
Citera
2025-02-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Tror jag icke denna gång.
Frida har via sin skada tvingats till ett närmast perfekt upplägg inför mästerskapet via sparsamt tävlande och koncentration på träning och rejäl återhämtning.
Tidigare säsonger har hon tävlat för mycket och detta har inverkat negativt på hennes mästerskapsform.
Nu har hon tvingats till ett Nils van der Pool upplägg,och de frukter han bevisligen kunde skörda av detta förfaringssätt står nu även Frida Karlsson fritt att njuta av.

Skulle första stora individuella mästerskapsguldet på seniornivå komma i Trondheim så hoppas jag att hon kopierar inför OS 2026.Det är hög tid för Frida Karlsson att vinna sina stora guld nu,och vad gäller OS kommer aldrig bättre chans än 2026.

Vi avvaktar Trondheimsresultaten,men personligen är jag övertygad om att Frida kommer vara i full form(klassisk stil)här.

Är hon det,så vinner hon.Inte tu tal om annat.
Er vel kun på 10 klassisk som du er inne på at hun er sterk gullkandidat. Men man skal aldri undervurdere svenske smøreres evne til å surre det til. Blir det ikke gull nå, blir det nok uansett gull i OL.
Citera
2025-02-25, 09:47
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Negativ och snarstucken... blommar något runt dig? Bara negativa inlägg kring Frida... Varför skriver du om henne?

Skulle ej tro det.
Ta du silverklister på mackan nu.

Ren desinformation dessutom. Jag tror vederbörande möjligen blandar ihop Frida med Linn Svahn som har noll mästerskapsmedaljer fram till nu. Frida har tio.
Citera
2025-02-25, 09:48
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Er vel kun på 10 klassisk som du er inne på at hun er sterk gullkandidat. Men man skal aldri undervurdere svenske smøreres evne til å surre det til. Blir det ikke gull nå, blir det nok uansett gull i OL.

Det ska vi inte vara särskilt säkra på. Johaug överväger väl OL också enligt maken.
Citera
2025-02-25, 10:53
Medlem
Citat:
Ren desinformation dessutom. Jag tror vederbörande möjligen blandar ihop Frida med Linn Svahn som har noll mästerskapsmedaljer fram till nu. Frida har tio.

Dock inget individuellt guld i något av de stora mästerskapen trots deltagande i fyra, vilket är en stor plump i protokollet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in