2025-03-02, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Självklart kommer Ryssland inte dra sig tillbaka frivilligt. Inte så länge Putin eller någon annan med samma imperialistiska idéer styr. Det gäller dock att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Å ena sidan ska den fria och demokratiske världen aldrig vika sig för skurkstaten som Ryssland, eller deras allierade. Å andra sidan ska vi inte heller aktivt söka konflikt genom att med initiera krig för att de inte delar grundläggande demokratiska värderingar. Alternativet att låta Ryssland få vad de vill är därför helt otänkbart, även om det innebär en förlängning av stridigheterna. Vi ska inte göra om samma misstag USA gjorde i början av andra världskriget när man valde att inte ingripa när nazisterna tog Polen för att hoppades att de skulle nöja sig med det, vilket vi alla vet att de inte gjorde.
Men det där är ett politikersvar, dvs innehåller ingen substans. Kan du svara rakt ut på vilket alternativ du förordar?

1) Ska det pågå en frusen konflikt i 10-20 år?
2) Ska Nato anfalla Ryssland?
3) Ska man söka förhandling med Ryssland, som i så fall kommer att betyda vissa förluster för Ukraina?

Givet din parallell med 2a världskriget så antar jag att du förordar alt 2)?
Citera
2025-03-02, 15:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Nu var det så att ryssland bröt Ukrainas röda linje, och även EUs röda linje, genom att invadera Ukraina.
Så nu dör ryssen, i mängder, dag ut och dag in. Deras flotta är nu ett vrak, deras flygvapen i princip utplånat och arma deras armé, den få så mycket stryk hela tiden.

Ingen bryr sej om ryssens röda linjer.

Ryssland är orsaken till att nato utvidgats, du får fundera på varför det är så ett tag. Samlas med några likasinnade och ha en öppen debatt om varför ryssens grannar alla går med, eller vill gå med i nato och sen som extrauppgift disktuera varför ryssen inte har vänner.
Vilka lögner ge dig.

Men korrekt inge brydde sig om de röda linjerna så sa nog Biden till Zelensky också och nu ser han att det inte stämde, men han väljer att köra allt in i väggen precis som Hitler.

Läsa vad Musk skrev på X idag!!!
Citera
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Bara för Putin att dra tillbaka sina trupper.
Du slår sönder mitt hus, jag försöker försvara det. Du tycker det är rimligt att jag överger huset åt dig istället?

Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Kan du förklara varför han skall skriva fredsavtal med Trump när det är samma som att ge bort Ukraina till Putin?
Då kan han ju lika gärna lämna landet och så kan Putin sätta dit någon rysk idiot som president istället Precis som Vitryssland och Tjetjenien.
Problemet är att Putin är en fascist och idiot och Trump likaså. Så varför skriva avtal med två idioter?
För mig blir det ett märkligt svar till det jag skrev.

Kan Zelensky skriva på ett fredsavtal och få fred?

Är det mer värt att få fred och ge Putin lite Ukriansk mark eller riskera ett 3 världskrig?

Kan du inte svara tydligt på dessa två frågor så deltar du inte i diskussionen en på ett seriöst sätt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Varför skulle Z lita på Trump när han så tydligt tagit Putins parti.
Varför skulle Trump lita på Zelensky när Zelensky försökte överrumpla honom framför kamerorna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Kan du peka på information om att Trump ger säkerhetsgarantier?

Tror jan sa det under mötet, har du inte lyssnat på hela?
Han har sagt att detta är den enklaste delen av avtalet.
Citera
2025-03-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Du kommer med en källa från Ukraina? Mongo.

Alla officiella källor säger att Zelensky hade förlorat nyval stort.
Knappt 15% som hade röstat på honom igen.
Just därför han vägrar nyval pucko.

Sluta sprida falsk information tack.
Mongo liksom? Du tycker det är 'skrattretande trovärdighet' alltså?
Citera
2025-03-02, 15:35
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jag tror att han vill ha fred men att han litar inte på Trumps garantier om fred.
Så då tror du att zelensky kom till USA med intention att ljuga för hela USA genom Trump eftersom hela premissen för mötet var förhandling som skulle leda till fredsavtal (med just Trump som du säger att zelensky inte litar på).
Citera
2025-03-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
NATO står nu officiellt på randen till kollaps.

"I don't wanna be overly dramatic, but we could be looking at the last days of NATO”

— James Stavridis, the former Supreme Allied Commander Europe

Detta är nog faktiskt en nära sanning för drar sig USA ur så att säga han har ju korten.
Citera
2025-03-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
För mig blir det ett märkligt svar till det jag skrev.

Kan Zelensky skriva på ett fredsavtal och få fred?

Är det mer värt att få fred och ge Putin lite Ukriansk mark eller riskera ett 3 världskrig?

Kan du inte svara tydligt på dessa två frågor så deltar du inte i diskussionen en på ett seriöst sätt.
Men Trump vill ju inte ge säkerhetsgarantier och då finns det inget avtal som Ukraina kan skriva under med Trump. Putin kommer då antagligen fortsätta nästa år då han inte bryr sig om de avtal som skrivits tidigare. Trump "avtal" är som att råna åldringar innan de dör.
Citera
2025-03-02, 15:40
Medlem
Citat:
Jag är lite tveksam för att göra Live TV av en så seriös sak. Det är ingen passande TV underhållning när ngn slåss för livet för sitt lands existens, känns bara smaklöst. För Z är detta allvarligt, för Trump en TV show. Samma sak med Gasa-Trump där Trump driver med palestinier och gör underhållning av människor i nöd.
Det var ju inte meningen att de skulle förhandla om något i tv. Det skulle ju ske bakom stängda dörrar efter pressträffen/pressutfrågningen men så långt gick det ju inte tyvärr.
Citera
2025-03-02, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Zelenskyj är väl uppbackad av Europa än en gång så kriget kan fortsätta.
Tror numera att usa skiter I hur det går för Ukraina och Europa, så någon hjälp därifrån är inte att räkna med längre.
Tror något stort och avgörande kommer snart där Ukraina och Europa åker på en rejäl käftsmäll.
Zelensky söker aktivt uppbackning för att fortsätta kriget. Han är ständigt på tiggarturne.

Jag tror också att USA denna gång tröttnade rejält på Zelensky. Zelensky försökte backstabba Trump i Ovala Rummet, framför kamerorna, det glömmer de inte. Tror inte att Zelensky kommer att bli inbjuden till Vita huset igen. Han kommer max att få träffa nån ambassadör eller liknande.

Jag tror också att USA med detta lämnar Ukraina åt sitt öde. Varför ska Trump lägga mer tid på ett fredsavtal när han bara får skäll? Storbritannien och Frankrike kommer ta fram ett fredsavtal som till 100% tillgodoser Zelenskys krav, och därmed kommer Ryssland säga nej. Då är man tillbaka till utgångspunkten, noll framsteg och mer krig.
Citera
2025-03-02, 15:42
Medlem
Gillade zelensky i början men nu stör jag mig något fruktansvärt på honom. För mig skadar han Ukraina mer än hjälper just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in