2025-03-02, 15:13
Medlem
Ta bort den här äckliga diktatorn som vill inte ha fred. Han spelade med tredje världskriget. Och alla horor som Magdalena Andersson och där här lilla horan Ulf Kristersson ska avgå med omedelbar verkan och betala tillbaka alla pengarna som skickas för att köpa vapen i Ukraina.
Citera
2025-03-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Jag trodde du trodde det eftersom du svarade på att demokrati innebär folkstyre vilket är en extrem förenkling. Vill du lära dig mer om innebörden av demokrati kan du läsa studien jag länkade till som till skillnad från Flashback genomgått peer-review samt citerats flitigt inom forskning.

Du ska inte tro så mycket, det blir fel då!

Det är klart det är en förenkling att säga folkstyre, men det är en bra och kortfattad definition av vad demokrati är. Vi kan skapa en hel tråd om det och diskutera alla detaljer men det behövs inte för att bedöma Ukraina och Ryssland. De är två korrupta stater som inte lever upp till kraven.
Citera
2025-03-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hade Zelensky skrivit på mineral avtalet skulle man gå djupare in i fredsförhandlingarna ha jag tolkat det som.

Säkerligen hade man redan skissat på ett avtal dock det säger ju si självt.

Du undrar om ett icke påskrivet skissat avtal är offentligt?

Det säger väl sig själv tänker jag.

Det är ju också ganska roligt. Skriva på ett avtal för att USA ska få kalasa på ens naturtillgångar utan ett fredsavtal?

Det finns inget löfte om fredsavtal. Vad som kommer hända härnäst är att trumpen säger till zelensky att prutten ska få precis som han vill. De använder bara ukrainas desperation för att få avtal på att roffa åt sig deras mineraler innan trumpen informerar zelensky hur hårt hans folk kommer bli knullade i röven

De positiva i det hela är att skräplandet USA inte längre kommer ses som ledaren i den fria världen vilket EU-ländernas möte belyser. Vi har en spännande framtid. Kina dreglar förmodligen vid tanken på att bli ordentligt insläppt på den europeiska marknaden. Något som USA så småningom kommer få panik över men det är de för dumma för att förstå i nuläget
Citera
2025-03-02, 15:15
Medlem
Citat:
Hela poängen var att se om zelensky öht är seriös och vill delta i fredförhandlingar.

Man började med mineralavtalet som första steg för att först och främst se om zelensky är genuin gentemot usa som hjälpt dom så mycket. Vill han ens betala tillbaka?

Inte ens det vill han verkar det som. Han skämde verkligen ut sig. Han verkligen pissade på usa i libe tv och hela världen och vår fred. Samt massa EU ledare gjorde smamma sak direkt efter.

Givetvis är det för de är fast i en moralisk fälla. De har stöttat en korrupt krigsdåre och kan inte dra sig ur nu så de vinklar allt tvärt emot sanningen.

Men lite svårt o ljuga om något som sker i live tv liksom. Men man försöker tydligen. Det är förnekelse vi ser lite frw för våra ögon. De ger blå är röd fastän vi alla ser på live tv sanningen.

Om det var ngn rättvisa i världen så skulle Ryssland sluta kriga. Men ofta finns det ingen rättvisa och skurken vinner. Jag förstår att Ukraina vill försöka försvara sitt land till sista man. Men ibland borde man kunna inse att som känns rätt kommer inte att hända och ge upp.

Jag har ingen vettig lösning när Putin vill fortsätta kriget, men jag lär inte vara ensam om det. Hoppas att det dyker upp ngn vettig individ som får slut på eländet.
Citera
2025-03-02, 15:16
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det är ju också ganska roligt. Skriva på ett avtal för att USA ska få kalasa på ens naturtillgångar utan ett fredsavtal?

Det finns inget löfte om fredsavtal. Vad som kommer hända härnäst är att trumpen säger till zelensky att prutten ska få precis som han vill. De använder bara ukrainas desperation för att få avtal på att roffa åt sig deras mineraler innan trumpen informerar zelensky hur hårt hans folk kommer bli knullade i röven

De positiva i det hela är att skräplandet USA inte längre kommer ses som ledaren i den fria världen vilket EU-ländernas möte belyser. Vi har en spännande framtid. Kina dreglar förmodligen vid tanken på att bli ordentligt insläppt på den europeiska marknaden. Något som USA så småningom kommer få panik över men det är de för dumma för att förstå i nuläget

Löfte om fredsavtal?

Det var ju Trunp själv som vill ha det haha?

Vet inte om du har psykos nu eller?
Citera
2025-03-02, 15:17
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Om det var ngn rättvisa i världen så skulle Ryssland sluta kriga. Men ofta finns det ingen rättvisa och skurken vinner. Jag förstår att Ukraina vill försöka försvara sitt land till sista man. Men ibland borde man kunna inse att som känns rätt kommer inte att hända och ge upp.

Jag har ingen vettig lösning när Putin vill fortsätta kriget, men jag lär inte vara ensam om det. Hoppas att det dyker upp ngn vettig individ som får slut på eländet.
Bästa vore ju såklart om zelwnky skrev på ett fredsavtal med Trump.

Den stora frågan är varför Zelensky inte vill ha fred? Varför vill ha ha krig?
Citera
2025-03-02, 15:22
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Bara för Putin att dra tillbaka sina trupper.
Du slår sönder mitt hus, jag försöker försvara det. Du tycker det är rimligt att jag överger huset åt dig istället?
Citera
2025-03-02, 15:24
Medlem
Citat:

Kan du förklara varför han skall skriva fredsavtal med Trump när det är samma som att ge bort Ukraina till Putin?
Då kan han ju lika gärna lämna landet och så kan Putin sätta dit någon rysk idiot som president istället Precis som Vitryssland och Tjetjenien.
Problemet är att Putin är en fascist och idiot och Trump likaså. Så varför skriva avtal med två idioter?
Citera
2025-03-02, 15:24
Medlem
Citat:

Jag tror att han vill ha fred men att han litar inte på Trumps garantier om fred.
Citera
2025-03-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Ryss-hat? Det är Ryssland som hatar. Det är för övrigt inte olagligt eller ens omoraliskt att hata. Det blir det bara när man låter hatet övergå i handlingar. Vilken part är det som står för de kriminella, omänskliga handlingarna?

Och jodå, jag har en aning om det djuret som styr i Kreml. Jag vet var gränsen går för vad som är lagligt respektive olagligt. Vet du? Ingenting kan motivera Rysslands agerande, inte ens om Z hade begått lagöverträdelser eller regelbrott i förhållande till Ryssland. Erövringskrig ska inte förekomma. De går inte att rättfärdiga.
Ryssland hade aldrig behövt gå in i Ukraina om terrorregimen med Z i spetsen skött sina kort. Så enkelt är det faktiskt. Och nu ville inte EU och Biden detta, utan istället fortsätta provokationen.
Nu ser vi resultatet.
Citera
2025-03-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Bara för Putin att dra tillbaka sina trupper.
Du slår sönder mitt hus, jag försöker försvara det. Du tycker det är rimligt att jag överger huset åt dig istället?

Det beror på vem som slår sönder ditt hus. Vill du förlora ditt liv. Det räcker väl med huset
Citera
2025-03-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Du ska inte tro så mycket, det blir fel då!

Det är klart det är en förenkling att säga folkstyre, men det är en bra och kortfattad definition av vad demokrati är. Vi kan skapa en hel tråd om det och diskutera alla detaljer men det behövs inte för att bedöma Ukraina och Ryssland. De är två korrupta stater som inte lever upp till kraven.

Du har rätt i att det inte behövs eftersom det inte råder några tvivel om att Ryssland har en historia av undermålig demokrati där man mördar och fängslar oppositionella. Båda länderna har enorma problem med korruption men till skillnad från Ryssland har Ukrainas president Zelenskyj försökt närma sig starka demokratiska länder i väst, medan Putin lierat sig med demokratins förkämpar såsom Belarus, Kina, Iran, Nordkorea mfl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in