2025-03-01, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Fyfan vad bisarrt att se en dömd våldtäktsman ligga på brottsplatsen och lajva sin version av händelsen och fabulera. Mats Alm känsla på Antonio.
Ja, han är ganska korkad.
Citera
2025-03-01, 23:08
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjarterDam
Det enda hon pratade om var bara rent generellt vad som gäller i sådana här mål. Att det ska vara ställt bortom rimligt tvivel och att det är åklagaren som har bevisbördan och måste leda det i bevis och det gjorde åklagaren.

Eller missade jag att hon uttalade sig något om fallet?
Det stämmer bra det.

Jag vet inte hur petigt det är i just den branschen men jag kan tycka att tanken att hon bara valt att beblanda sig med Anjo och den där mockumentären gör så att man ifrågasätter hennes trovärdighet och lojalitet.

Tror du ägarna på Sjöströms är helt fine med att visas upp i det där sammanhanget?
Citera
2025-03-01, 23:11
Medlem
moralhoras avatar
Vänta, han "bokade in" ett samtal i sin bil, utan att förbereda sig och sedan börjar bråka med henne?

Han är - om något - mer efterbliven än sitt subjekt.
Citera
2025-03-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Han tar med vittnet i filmen som ett sätt att så tvivel i saken. Men jag tycker bara att hennes medverkan styrker att det gått till som det presenterats. Hon känns trovärdig, medan Antonio ger intrycket av att visa upp en tillrättalagd show med krokodiltårar. Familjens egna filmer är heller inget som talar till hans fördel. Han verkar vara helt sjukt störd.

Känner samma sak.

Hon är nog den mest trovärdiga han har haft i en video.

Blev förvånad när filmerna visades. Vad ska man tänka? Att han mår dåligt och att det är anledningen till att han beter sig så? haha vafan.
Citera
2025-03-01, 23:12
Medlem
jejndos avatar
Brukar Anjos instagram vara privat..?

F.Ö så var det en fruktansvärd dokumentär som tänjde på alla mina närver gällande både filmning/vinkel (höll på att bryta ihop i början när han intervjuar juristen, typ 14min in. T.V.Å vinklar som byts efter varje uppehåll. Det ser så fruktansvärt komiskt ut!) ljudet som levde sitt eget liv och ändrades efter sitt eget behag, bristen på kunskap hos Anjo själv gällande fallet och inte minst... "jag har inte tagit någons sida!" men han lägger in en fucking violin när Antonio pratar..? Vart är Emmas violin? 😤

Jag är så nyfiken på varför han valde att inte ha med fler förhör, t.ex Puttes? Varför nämnde han inte att BO hade blodstänk i trosorna? Eller att BO är väldigt skärrad under förhören och därav eventuellt säger "jag kommer inte ihåg"?

En intervju med t.ex någon som arbetar på BUP hade varit intressant, från allas vinklar. Vad är vanliga reaktioner efter händelser som dessa? Hur går man vidare? Eller något sånt.

Jag blev illa berörd av den här dokumentären. Jag grät lite, kände ångest och blev väldigt upprörd då jag själv varit utsatt som tonåring. Om någon hade gjort en sån här dokumentär mot mig, även idag, typ 15-år senare, så hade jag behövts läggas in alt tagit livet av mig. Skammen att bli ifrågasatt, att någon tar sig rätten att slita upp ett sånt trauma och sen publicera det på internet. Att TJÄNA pengar på det! Jag mår illa.

Jag tyckte att Anjos Chrippa-videor var underhållande, det var via Anna Book-tråden (jag är bara gäst här och kommer snart släpa mig hem till mitt näste där igen!) som jag upptäckte Anjo! Dock så upplevde jag någon slags skam över att tycka det. Efter ettag kände jag att han gick för långt och det hela blev osmakligt. Han är en mobbare. Chrippa är uppenbarligen psykiskt instabil och det samma gäller Linnéa... Man ska inte sparka på de som redan ligger ner.

Om BO eller Emma av någon fruktansvärd anledning skulle gå in här och läsa så snälla, snälla ta inte åt er om ni bli illa berörda!
Ni har inte gjort något fel och det är de flesta här inne med på! Ni gjorde inget fel. Ni har inte fel.

Förresten, var det bara jag som blev förvånad när Antonio blev påhoppad? Jag trodde att det var från någon kille på random fest som lackade ur efter att ha sett det i trailern, men så är det Halmis himself!
Citera
2025-03-01, 23:13
Medlem
För övrigt. På tal om hans formuleringar och ordförråd.

".. denna händelse som hände".. 😅
Citera
2025-03-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Man undrar ju vad advokatfirman Sjöströms ägare tycker om att bli förknippade med den här mockumentären, jag tror nästan Jag vet svaret på det.

Hon blir nog inkallad till kontoret på måndagmorgon.

Till hennes försvar säger hon ingenting om målet i sig. Hon ger en grundläggande lektion i vad som krävs för att nå upp till beviskravet i ett brottmål. Förstår faktiskt inte varför hon är med överhuvudtaget. Hon säger ingenting som stärker Anjos tes att allt inte gått rätt till. Vet inte vad som hände med kvinnan som han skulle ha med från början. Anjo lade fram det som att de hade med en kunnig person som skulle stödja deras vinkel. Men nu har de tagit med någon som inte säger varken bu eller bä om Antonio är oskyldig eller inte.

Hela filmen känns sjaskig. Anjo har bra utrustning, men det är ändå en så billig prägel på hela produktionen. Allt ifrån hans bristande faktakunskaper till att han rent allmänt är väldigt lökig.

Nej, den här får 1/5.
Citera
2025-03-01, 23:16
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Han tar med vittnet i filmen som ett sätt att så tvivel i saken. Men jag tycker bara att hennes medverkan styrker att det gått till som det presenterats. Hon känns trovärdig, medan Antonio ger intrycket av att visa upp en tillrättalagd show med krokodiltårar. Familjens egna filmer är heller inget som talar till hans fördel. Han verkar vara helt sjukt störd.

JAPP! Emma känns trovärdig. Fattar inte hur han kunde gå vidare med dokumentären efter detta telefonsamtal.
Citera
2025-03-01, 23:18
Medlem
Dokumentären summerad: Ett kioskmongo har gjort en dokumentär om en pundare som inte mår bra för att han är oförmögen att ta ansvar för sina egna handlingar. Tragisk och enkelriktad, utan att ta in de verkliga perspektiven – typ brottsoffrets upplevelse eller lidande. Precis så sjukt enkelspårig, som vi alla misstänkte…
Citera
2025-03-01, 23:19
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Men han är ju oskyyyyldig, han har bara haft otur och blivit felaktigt dömd, hans övriga domar vittnar om vilken fantastisk människa han egentligen är.

Antonio framstår verkligen som en totalt efterbliven, missbrukande, psyksjuk, kriminell dåre i detta hafsverk, det har han säkert alltid varit men nu gör Anjo och Anna Book det känt för allmänheten vilken labil jävla galning till son hon har, som i en drogpsykos skulle kunna våldta igen när som helst.,

Men bra att Anjo med all tydlighet visar på att vittnet är ett mycket trovärdigt vittne, och att om man var osäker på innan om Antonio är en våldtäktsman eller inte, så är man 100% övertygad nu. Bra jobbat Anjo, efterdyningarna kommer nog Anna och Antonio vara supernöjda med.
Senast redigerad av Mikkka 2025-03-01 kl. 23:29.
Citera
2025-03-01, 23:19
Medlem
Kan starkt rekommendera kommentarsfältet i Anjos senaste video många hoppas på resning. Jag äter upp mina kalsonger i en live video om det blir resning.
Citera
2025-03-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffblandarn
Känner samma sak.

Hon är nog den mest trovärdiga han har haft i en video.

Blev förvånad när filmerna visades. Vad ska man tänka? Att han mår dåligt och att det är anledningen till att han beter sig så? haha vafan.

Så är det. Precis så resonerade också domstolen, när Antonio blev dömd med stöd av hennes berättelse. Anjo pratar som att alla vittnen är likadana. Så Antonios kompis blev inte kallad, men han hade kunnat ge en annan berättelse. Sedan visar han upp att det fanns uppgifter på att även den personen skulle ha utnyttjat tjejen. Det är med andra ord fullt förståeligt att han inte är hörd.

Ja, jag tror väl att det ska ge någon bild av hur han mår efter allt det här. Jag tycker han framstår som en respektlös skitunge som pissar på sin familj. Ändå ger de honom chans på chans, och han heter ”Antonioprinsen” i telefonen. Låter som att en del av hans problematik har sin grund i det här. Han har kunnat göra mycket fel, men det är ändå någon annans fel. Den här filmen talar för en osund familjekonstellation. Där man tar varandra i försvar, oavsett hur skevt någon beter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in