Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-02-28, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Förutom SEs besök på Bohemia då. Påhittet SE som GM är därmed ännu mer nebulöst än det var 2020.

En uppriktig fråga, finns det någon teori som du tror på? Vill du svara så gör det gärna seriöst, ska du hålla på med Cluedo och annat larv kan du låta bli.
Citera
25-02-28, 17:43
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det är något sådant som stör även den här (ofta så kloke) mannen:
https://www.svtplay.se/video/jN3nPkZ/veckan-med-camilla-och-leif-gw/igar-19-00?video=visa&position=3369

Jämför vad vederbörande sa i maj 2018:
https://www.youtube.com/watch?v=RbT5KuhrU38

Inga nya omständigheter har ju framkommit efter den maj 2018 som kullkastar SE-teorin, det vill säga inget sakligt motiverar kappvändningen från "intressant" 2018 till "magplask" 2025.

Förstår inte dig alls här. Vad är det som är märkligt?
Mellan 2018 och 2025 så kom som bekant "lösningen och nedläggningen", 2020..
2018 var utredningen igång och självklart var det intressant med KP's positivitet osv.
Och den 10 juni 2020 fick vi svaret.
Inget framkom som gör SE till GM.

Själv instämmer jag till fullo i LGWP's påståenden både 2018 och 2025.
Citera
25-02-28, 20:10
Medlem
fp
Citera
25-02-28, 20:56
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
2018 var utredningen igång och självklart var det intressant med KP's positivitet osv.

LGWP räknade upp olika saker som han tyckte var intressant med SE som GM-kandidat: "högeranstucken, han tyckte illa om Palme", "han var där när det hände", "signalementet", "han var ute vid 21-tiden, det vet man", "jag tycker det är intressant det de nya utredarna håller på med, de är så poliser ska arbeta, annars är man förbrukad som polis".

Sedan nämnde han saker som han trodde skulle göra det svårt att gå i mål med Engström som GM, "hade han varit vid liv hade man åtminstone haft någon att prata med", "sedan är det så att kulorna numera är så förstörda att det blir svårt att koppla dem till ett vapen" (enligt NFC är det värre än så, de har aldrig gått att koppla till ett vapen, min anm).

Allt detta kände LGWP alltså till 2018 och det var ungefär vad KP förde fram på pressträffen, det nya som Persson möjligen inte kände till var att det fanns ett alibi som den nya utredningen kunnat avföra.

KP kunde inte trolla (dvs skaka fram tekniska bevis och Engström fortsatte att vara död) och därför kallade LGWP det för ett magplask.

Redan i februari 2020 sa KP så här:
"Det kan ju vara så att vi har kommit så långt som man kan begära av oss och ytterligare utredning kommer inte att ge något. Det är ju en möjlighet, men jag vill inte föregripa vad vi kommer att presentera under det här första halvåret."

Det här var något han upprepade nästan ordagrant på pressträffen i juni 2020.
Senast redigerad av MrBarnaby 25-02-28 kl. 21:08.
Citera
25-03-01, 09:32
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
LGWP räknade upp olika saker som han tyckte var intressant med SE som GM-kandidat: "högeranstucken, han tyckte illa om Palme", "han var där när det hände", "signalementet", "han var ute vid 21-tiden, det vet man", "jag tycker det är intressant det de nya utredarna håller på med, de är så poliser ska arbeta, annars är man förbrukad som polis".

Sedan nämnde han saker som han trodde skulle göra det svårt att gå i mål med Engström som GM, "hade han varit vid liv hade man åtminstone haft någon att prata med", "sedan är det så att kulorna numera är så förstörda att det blir svårt att koppla dem till ett vapen" (enligt NFC är det värre än så, de har aldrig gått att koppla till ett vapen, min anm).

Allt detta kände LGWP alltså till 2018 och det var ungefär vad KP förde fram på pressträffen, det nya som Persson möjligen inte kände till var att det fanns ett alibi som den nya utredningen kunnat avföra.

KP kunde inte trolla (dvs skaka fram tekniska bevis och Engström fortsatte att vara död) och därför kallade LGWP det för ett magplask.

Redan i februari 2020 sa KP så här:
"Det kan ju vara så att vi har kommit så långt som man kan begära av oss och ytterligare utredning kommer inte att ge något. Det är ju en möjlighet, men jag vill inte föregripa vad vi kommer att presentera under det här första halvåret."

Det här var något han upprepade nästan ordagrant på pressträffen i juni 2020.

Ja precis, klart intressant 2018 "och å men" mot bakgrund mot att man inte hade mer att komma med den 10 juni 2020 så böev den inte annat än magplask för LGWP.
Citera
25-03-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ja precis, klart intressant 2018 "och å men" mot bakgrund mot att man inte hade mer att komma med den 10 juni 2020 så böev den inte annat än magplask för LGWP.

Det märkliga var väl när LGWP var i TV och försökte kränga ner vapnet i en handledsväska , menade på att det inte är möjligt och menade då att det var en stor nackdel för SE som GM !!

Menade LGWP då att om GM hade varit någon annan att vapnet skulle kunna gå ner i en handledsväska??

För ingen har väl eg påstått att GM tryckte ner vapnet i handledsväska på DBG !?
Citera
25-03-01, 18:26
Medlem
Roerligs avatar
Citat:

Ja, man fick uppfattningen att PU uppdagat något avgörande.

Kan kanske jämföras med när den tidigt svårt Quick -skeptiske Leif GW vacklade i sin misstro av skälet att det påstods att seriemördaren levererat riktiga uppgifter av dignitet. "Jävligt giftiga", enligt GW.

Tills det visade att det egentligen inte fanns något (uppgifterna hade Quick inhämtat på KB vid en obevakad permission).
Citera
25-03-01, 19:22
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Ja, man fick uppfattningen att PU uppdagat något avgörande.

Kan kanske jämföras med när den tidigt svårt Quick -skeptiske Leif GW vacklade i sin misstro av skälet att det påstods att seriemördaren levererat riktiga uppgifter av dignitet. "Jävligt giftiga", enligt GW.

Tills det visade att det egentligen inte fanns något (uppgifterna hade Quick inhämtat på KB vid en obevakad permission).

Det avgörande var att SE, som enda vittne, kunde beskriva LJ redan dagen efter.

Men eftersom observationen inte kan ha skett från Sveavägen, så måste den ha skett från trappen.

Och skedde den därifrån, så är SE mannen som springer på David Bagares Gata.

Vilket kan förklara varför YN vid en bildvisning tyckte att en hel del stämde överens med SE.

Irvell, med hjälp av Ålandskvinnan, var rätt ute all along?
Citera
25-03-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det avgörande var att SE, som enda vittne, kunde beskriva LJ redan dagen efter.

Men eftersom observationen inte kan ha skett från Sveavägen, så måste den ha skett från trappen.

Och skedde den därifrån, så är SE mannen som springer på David Bagares Gata.

Vilket kan förklara varför YN vid en bildvisning tyckte att en hel del stämde överens med SE.

Irvell, med hjälp av Ålandskvinnan, var rätt ute all along?

Redan Per H förundrade sig över att SE hade sett gärningsmannen vid Kulturhuset, men han följde inte upp observationen. Det var väl egentligen först Lars Larsson som gjorde den avgörande analysen (även om han placerade Lars lite fel)? PU “renritade” sedan 2020 med sin gula linje.
Citera
25-03-02, 22:12
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brummell
Redan Per H förundrade sig över att SE hade sett gärningsmannen vid Kulturhuset, men han följde inte upp observationen. Det var väl egentligen först Lars Larsson som gjorde den avgörande analysen (även om han placerade Lars lite fel)? PU “renritade” sedan 2020 med sin gula linje.

PH rekapitulerade, i sitt PM, även Irvells slutsats: Att ingen hade sett SE på mordplatsen efter skotten.

Irvell lät poliserna fråga vittnen om en man med Skandiamannens signalement varit synlig.

Så var icke fallet. Sedan vet vi inte hur mycket mer under bordet som Irvell kände till.

Med tydligen lät Irvell, Linder och Ström slutligen sig övertygas av Holmérs slutledning i april:

Att den man med glasögon, i ljus rock, som JA beskrev, var SE.

Och där lades grunden för en utredning av Skandiamannen som kommer fortgå länge än?
Citera
25-03-03, 01:19
Medlem
Står nåt intressant i Lars Olof Lampers bok Tillbaka till Sveavägen.(s 89)

Engström ska morgonen efter mordet berättat för en granne att han korsade Sveavägen och att han hörde skottet från västra sidan gatan..

For what its worth såklart, Engström sa ju så mycket konstigt. Men det här KAN ha varit den första speglingen. Vi vet ju från tidigare att Engströms rörelser och betéende, som han själv beskriver ligger nära hur vi tror mördaren betétt sig.

Jag har ju tidigare skrivit om mitt eget «Det västra alternativet» här i tråden.
Även en blind höna kan hitta ett korn säg.

Ni får ta det för vad det är, orkar inte diskutera det här med värdelösa korkskallar som bara är ute efter att sabotera tråden. (kan du bevisa det, vart är mordvapnet bla bla)

Engström KAN har korsat gatan västerut.

Jag tror han KAN ha följt/jagat Palme på västra sidan och på en punkt korsat gatan. Pang.
Senast redigerad av Ballalaila 25-03-03 kl. 01:25.
Citera
25-03-03, 02:34
Medlem
RugerSixSecuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Står nåt intressant i Lars Olof Lampers bok Tillbaka till Sveavägen.(s 89)

Engström ska morgonen efter mordet berättat för en granne att han korsade Sveavägen och att han hörde skottet från västra sidan gatan..

For what its worth såklart, Engström sa ju så mycket konstigt. Men det här KAN ha varit den första speglingen. Vi vet ju från tidigare att Engströms rörelser och betéende, som han själv beskriver ligger nära hur vi tror mördaren betétt sig.

Jag har ju tidigare skrivit om mitt eget «Det västra alternativet» här i tråden.
Även en blind höna kan hitta ett korn säg.

Ni får ta det för vad det är, orkar inte diskutera det här med värdelösa korkskallar som bara är ute efter att sabotera tråden. (kan du bevisa det, vart är mordvapnet bla bla)

Engström KAN har korsat gatan västerut.

Jag tror han KAN ha följt/jagat Palme på västra sidan och på en punkt korsat gatan. Pang.

Kan du citera ur boken så man får ta del av historien om grannen samt Lampers eventuella analys av den.

Under tiden en fråga: hur ska SE hunnit med konststycket att följa makarna på västra sidan och korsat gatan? Tids - rumsmässigt blir det mins sagt tajt.

Ni har aldrig i stället funderat kring om SE på den östra trottoaren och direkt från jobbet tog sig till Dekorima strax innan makarna Palme? Tidsmässigt kanske det håller. Sedan har vi kring det säkert sköna ”speglingar” att finna. Menar själv som höna i det här allvar och ger er mitt lilla korn att fundera över, även om mitt motto är att måtte det aldrig bli löst.
Senast redigerad av RugerSixSecurity 25-03-03 kl. 03:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in