Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Förstår inte dig alls här. Vad är det som är märkligt?
Mellan 2018 och 2025 så kom som bekant "lösningen och nedläggningen", 2020..
2018 var utredningen igång och självklart var det intressant med KP's positivitet osv.
Och den 10 juni 2020 fick vi svaret.
Inget framkom som gör SE till GM.
Själv instämmer jag till fullo i LGWP's påståenden både 2018 och 2025.
LGWP räknade upp olika saker som han tyckte var intressant med SE som GM-kandidat: "högeranstucken, han tyckte illa om Palme", "han var där när det hände", "signalementet", "han var ute vid 21-tiden, det vet man", "jag tycker det är intressant det de nya utredarna håller på med, de är så poliser ska arbeta, annars är man förbrukad som polis".
Sedan nämnde han saker som han trodde skulle göra det svårt att gå i mål med Engström som GM, "hade han varit vid liv hade man åtminstone haft någon att prata med", "sedan är det så att kulorna numera är så förstörda att det blir svårt att koppla dem till ett vapen" (enligt NFC är det värre än så, de har aldrig gått att koppla till ett vapen, min anm).
Allt detta kände LGWP alltså till 2018 och det var ungefär vad KP förde fram på pressträffen, det nya som Persson möjligen inte kände till var att det fanns ett alibi som den nya utredningen kunnat avföra.
KP kunde inte trolla (dvs skaka fram tekniska bevis och Engström fortsatte att vara död) och därför kallade LGWP det för ett magplask.
Redan i februari 2020 sa KP så här:
"
– Det kan ju vara så att vi har kommit så långt som man kan begära av oss och ytterligare utredning kommer inte att ge något. Det är ju en möjlighet, men jag vill inte föregripa vad vi kommer att presentera under det här första halvåret."
Det här var något han upprepade nästan ordagrant på pressträffen i juni 2020.