2025-03-01, 11:14
  #25
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Tror Norge är överlägset när det kommer till material det här mästerskapet. Sverige har hittills haft något sämre material överlag än dom flesta andra nationer även om det tycktes vara väldigt individuellt i sprinten. Tror tyvärr det kommer fortsätta vara på det sättet så länge det är varmt.

Helt enig om Anger, han har gjort sina bästa prestationer den här säsongen redan och kommer nog vara lite av en besvikelse kommande veckor.
Blir lite nyfiken - vilka svenska åkare hade bättre och vilka hade sämre i sprinten? Min bild är att Norge hade något bättre än Sverige rent generellt och som du säger lär det fortsätta vara så
Citera
2025-03-01, 11:28
  #26
Medlem
Förhoppningen är att prormaa ska hänga med till sista backen. Burman och Halfvarsson i klassiskt samt att Anger kör så pass svagt att han inser att 11 klassiskt är lönlöst och spar sig till stafetterna. Eller en svensk trippel.
Citera
2025-03-01, 11:51
  #27
Medlem
Får väl se hur förhållandena är idag, men med tanke på Norges fina skidor under sprinten är det nog stor risk för plats 1-4.
Beror på om de starka klassiska norrmännen är smarta nog att köra hårt hela vägen, ingen Ivo som kan hålla fart tyvärr.
Annars kan de ju ge Kläbo guldet direkt, enda chansen är att åka ifrån honom från start men då bränner man troligen sina egna chanser om man inte kommit överens att växeldra men Kläbo lär ta det.
Porris bästa svensk på 7-8 plats övriga inte topp 20.
Citera
2025-03-01, 12:02
  #28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ingen fransman? Battiston?

Vem är det? Låter som en ostsort.
Citera
2025-03-01, 12:03
  #29
Medlem
I den här tävlingen saknas verkligen ryssarna, känns som VM:s tråkigaste lopp utan dem.
Citera
2025-03-01, 12:11
  #30
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Ingen Niskanen=lördagsåkning😏
Citera
2025-03-01, 12:15
  #31
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
Ingen Niskanen=lördagsåkning😏

Nej, det tror jag inte. Vermeulen, Moch och Musgrave måste försöka om de vill vara med i kampen om medaljerna, förmodligen även Krueger och Nyenget.
Citera
2025-03-01, 12:20
  #32
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nej, det tror jag inte. Vermeulen, Moch och Musgrave måste försöka om de vill vara med i kampen om medaljerna, förmodligen även Krueger och Nyenget.

Sällan någon annan än Niskanen "vågar" + att ingen har samma kapacitet heller för den delen. Tror du inte på stolta Svearike?
Citera
2025-03-01, 12:50
  #33
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nej, det tror jag inte. Vermeulen, Moch och Musgrave måste försöka om de vill vara med i kampen om medaljerna, förmodligen även Krueger och Nyenget.
Alla utom Kläbo och Amundsen behöver väl ha hög fart länge för chans på guld, många ens för chans på medalj. Men frågan är vilka som har förmågan?
Citera
2025-03-01, 12:51
  #34
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Får väl se hur förhållandena är idag, men med tanke på Norges fina skidor under sprinten är det nog stor risk för plats 1-4.
Beror på om de starka klassiska norrmännen är smarta nog att köra hårt hela vägen, ingen Ivo som kan hålla fart tyvärr.
Annars kan de ju ge Kläbo guldet direkt, enda chansen är att åka ifrån honom från start men då bränner man troligen sina egna chanser om man inte kommit överens att växeldra men Kläbo lär ta det.
Porris bästa svensk på 7-8 plats övriga inte topp 20.
Hade Norge verkligen så fina skidor på sprinten? Deras herrar underpresterade och damerna körde som förväntat.
Sen är sprinten speciell när man intefår göra så mycket under dagen
__________________
Senast redigerad av bcdefg 2025-03-01 kl. 12:53.
Citera
2025-03-01, 12:59
  #35
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Blir lite nyfiken - vilka svenska åkare hade bättre och vilka hade sämre i sprinten? Min bild är att Norge hade något bättre än Sverige rent generellt och som du säger lär det fortsätta vara så

Blir ju bara spekulationer förstås, men jag tyckte det såg ut som att Hagström hade väldigt bra glid i jämförelse med iallafall Maja och Märta, men det kan ju vara mycket annat som spelar in. Hon kan ju ha tryckt på bättre och fått med sig mer fart nedför, Märta kan ju haft dåligt "glid" då hon är så liten och lätt medan Maja kanske sjönk ner i snön då hon är lite större exempelvis (Skistads fina glid talar ju emot detta).

Av det jag såg och minns så var det lite större variation mellan svenskorna medan norskorna alla hade väldigt likvärdig fart utför.
Citera
2025-03-01, 13:15
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vem är det? Låter som en ostsort.

Enda Battiston jag kommer ihåg från minnet är Patrick..som Toni Schumacher grovmanglade i VM semin 1982..i fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in