2025-03-01, 07:50
  #13
Medlem
Mrkakksnakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Oklart om Wille kommer prata om kukskidor men Burman kommer vara så arg på sina skidor att han knappt pratar med nån!

Haha! Det kommer han. Blivit burres grej på sistone. Med optimala skidor hade han ändå inte tagit medalj, så känns mindre relevant.
Citera
2025-03-01, 08:18
  #14
Medlem
Är Kläbo med fram till spurten så är han jättefavorit, så de övriga toppåkarna kommer att åka så fort de kan hela loppet för att försöka köra från Kläbo. Det blir intressant att se hur det går. Hoppas att svenskarna åker taktiskt och får en bra resa med bra skidor.
Citera
2025-03-01, 08:45
  #15
Medlem
rainbowias avatar
Det troliga är att bara Porris har chans på t10 av svenskarna. Burret brukar förvisso höja sig på mästerskap, men nja på den. Hjärtat säger Calle men hans rygg och föret säger DNF. Anger får räknas bort mtp på föret och måhända en dalande(?) form. Hade nog varit bättre att spara Edvin till stafetterna och satt in en hungrig Gissel el Berglund.

Tror Kläbbe tar sitt första distansguld, utmanare nr1 Harald.
Citera
2025-03-01, 08:51
  #16
Medlem
Ezzelinos avatar
I skiathlonloppet i Trondheim på för-VM i december 2023 vann Klaebo spurten före Musgrave, Toenseth och Krueger. Femma Calle Halfvarsson, 17 sekunder efter, åtta Burman, 53 sekunder bakom, tia Poromaa (i spurt mot Vermeulen och Moch), 1.04 efter segraren. Det gick alltså att skapa rejäla avstånd.
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2025-03-01 kl. 09:38.
Citera
2025-03-01, 10:25
  #17
Medlem
Kan man kolla på kanal 6 gratis? på datorn
Brukar köra på viaplay medium... Men behövde stänga ner det den här månaden... så kommer missa mycket...
Citera
2025-03-01, 10:25
  #18
Medlem
Från blågul synpunkt kan bara vissa förhoppningar ställas till Poromaa.
Jag är relativt övertygad om att William håller full form för dagen,men skall han kunna ta en medalj idag så krävs viss materialfördel..och denna tror jag tyvärr inte föreligger.

Halle Kalvarsson är man ju endast delvis trött på.Jag önskar att se en bra klassisk sträcka av honom..men han är tyvärr omöjlig i fristil så någon framskjuten placering tror jag icke på.
Finns kapaciteten i klassiskt så är det fullgott formbesked med tanke på vad som komma skall.

No Burre,no party.Är han på väg att ta tvärslut?

Anger är övertävlad och kommer att få ett tufft Trondheim 25.Läxan förhoppningsvis lärd inför OS säsongen..men idag är han ingen att räkna med.

Jag kastar fram namnet Simen Hegstad Kruger som guldvinnare.Man får aldrig glömma bort honom i dessa sammanhang.
Citera
2025-03-01, 10:27
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Kan man kolla på kanal 6 gratis?
Yes, på TV 6 kan du se loppen med reklam
Citera
2025-03-01, 10:32
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
Yes, på TV 6 kan du se loppen med reklam

Jo men tänker mest om man kan få in det i datorn? eller är det TV som gäller då?
Citera
2025-03-01, 10:33
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Jo men tänker mest om man kan få in det i datorn? eller är det TV som gäller då?
TV som gäller, annars prova Fawanews
Citera
2025-03-01, 10:39
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
TV som gäller, annars prova Fawanews

Tack snälla!
Får försöka lösa viaplay medium igen till nästa säsong!
Citera
2025-03-01, 11:08
  #23
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Från blågul synpunkt kan bara vissa förhoppningar ställas till Poromaa.
Jag är relativt övertygad om att William håller full form för dagen,men skall han kunna ta en medalj idag så krävs viss materialfördel..och denna tror jag tyvärr inte föreligger.

Halle Kalvarsson är man ju endast delvis trött på.Jag önskar att se en bra klassisk sträcka av honom..men han är tyvärr omöjlig i fristil så någon framskjuten placering tror jag icke på.
Finns kapaciteten i klassiskt så är det fullgott formbesked med tanke på vad som komma skall.

No Burre,no party.Är han på väg att ta tvärslut?

Anger är övertävlad och kommer att få ett tufft Trondheim 25.Läxan förhoppningsvis lärd inför OS säsongen..men idag är han ingen att räkna med.

Jag kastar fram namnet Simen Hegstad Kruger som guldvinnare.Man får aldrig glömma bort honom i dessa sammanhang.

Tror Norge är överlägset när det kommer till material det här mästerskapet. Sverige har hittills haft något sämre material överlag än dom flesta andra nationer även om det tycktes vara väldigt individuellt i sprinten. Tror tyvärr det kommer fortsätta vara på det sättet så länge det är varmt.

Helt enig om Anger, han har gjort sina bästa prestationer den här säsongen redan och kommer nog vara lite av en besvikelse kommande veckor.
Citera
2025-03-01, 11:11
  #24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Om Calle bryter i morgon bli jag tokig! Han vet att han är svag i lösföre och han har problem med ryggen. VARFÖR ska han ens starta… Jag har alltid försvarat Calle och gillar honom som person, men jag tycker att han är ute på väldigt svag is just nu på grund av sina ryggproblem.

Exakt, och hans motsägelsefulla svammel om att ryggskadan ena dagen från ingenstans ploppar upp under tävling för att sedan enbart hämma honom i vardagen och träning gör det hela ännu mer tröttsamt. För, är man ryggskadad så känner man absolut av det på uppvärming och då är det enda vettiga att kasta in handduken och låta reserv hoppa in istället.

Men glupska Calle vill inte dela med sig, så vi får se vad hans DNF består av idag, det är väl 50/50 mellan ryggont och den berömda syltmagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in