2025-03-01, 13:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
Sällan någon annan än Niskanen "vågar" + att ingen har samma kapacitet heller för den delen. Tror du inte på stolta Svearike?

Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Alla utom Kläbo och Amundsen behöver väl ha hög fart länge för chans på guld, många ens för chans på medalj. Men frågan är vilka som har förmågan?

Som jag minns det, när Poromaa vann två mil masstart i klassisk stil i januari, var det Vermeulen och Moch som mest envetet och ihärdigt försökte sätta fart på tillställningen. Klaebo var inte med då, men det gällde att bli av med bl.a. Valnes. Först mot senare delen av det loppet kom Niskanen och Krueger upp i samma ärende, och då lyckades de gå ifrån lite, i sällskap med Poromaa.

Krueger är ju regerande mästare från Planica 2023 (då tre mil skiathlon), han bör vara mycket motiverad att försöka försvara det guldet och har ju väldigt hög kapacitet när han är i form. Huruvida det lyckas att bli av med Klaebo är mer osäkert.
Citera
2025-03-01, 13:20
Medlem
Svenskarna ska inte dra en meter, utan låta norrmännen sätta upp farten.
Den röda armén har alltid en högre växel att lägga in på det sista varvet.
"Nu sliter Burman för att hänga med"
"Ja, så är det. Inne på sista varvet så har norrmännen kopplat ett starkt grepp om pallplatserna"

Min gissningslek säger att Krueger vinner idag. Om han kommer loss från Kläbo innan upploppet.
Vet inte vad Amundsen har för form.
Jag tror att Anger kommer före både Burman och Pellegrino i mål.
Både Anger och Pelle (väl?) gjorde bra tds så kan bli jämnt mellan dom. Men frågan är om silvret tog musten ur Pellegrino.
Lapalus är väl lite av en outsider liksom Vermeulen, men nåt annat än ett brons är inte särskilt troligt. Men top 10 tillsammans med 4-5 norrmän.
Och övriga 3-4 platser...
Poromaa hoppas jag på.

Barp? Kör på samma skidmärke som Pellegrino, för att göra en snabb svt-analys (Jag låtsas som att jag har koll på det här)

Jag säger även Anger top10, men får kanske äta upp min sm-mössa då.

Calle tänker jag inte kommentera annat än att jag hejar på honom oavsett fågel eller fisk, men okej då. Han kan nog va med ganska långt framme tills skidbytet.
Sen nånstans därefter frågar sig kommentatorerna var han tog vägen.
"Calle har ännu inte passerat mellantiden"
Behöver dock inte betyda en DNF.

Och bland övriga åkare i fältet plockar jag ut Hirose/Yamashita, med en av dom som top20 åkare, om än skakigt.
Japanerna räcker inte riktigt till i wc, men gör det fint i Asien.
Heja heja, säger jag på japanska.
Citera
2025-03-01, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Enda Battiston jag kommer ihåg från minnet är Patrick..som Toni Schumacher grovmanglade i VM semin 1982..i fotboll.

Jaha fotboll är inte mitt forum direkt, men har alaskianen Gus europeiskt ursprung kanske? Både efternamnet och hans utseende ser ut att härstamma från Europa.
Citera
2025-03-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Jo men tänker mest om man kan få in det i datorn? eller är det TV som gäller då?

Om man har Tele2/före detta Comhem som tv-leverantör finns tele2play som streamar alla kanaler i ditt abbonemang. Andra leverantörer kan ha liknande upplägg.
Citera
2025-03-01, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jaha fotboll är inte mitt forum direkt, men har alaskianen Gus europeiskt ursprung kanske? Både efternamnet och hans utseende ser ut att härstamma från Europa.

Har inte närmast alla vita amerikaner europeisk härstamning?
Citera
2025-03-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Om man har Tele2/före detta Comhem som tv-leverantör finns tele2play som streamar alla kanaler i ditt abbonemang. Andra leverantörer kan ha liknande upplägg.

Jag tror att jag har tele2 här faktiskt (kör dock via antenn kabel lol)? vet inte om man måste aktivera det dock? Vet inte hur man gör alls om man bor på en hyres lägenhet där det ingår
Citera
2025-03-01, 13:33
Medlem
Svårt att se Kruger ens om han träffat med VM-formen hänga av Kläbo på fristilsdelen. Den ser alltför lätt ut.
Citera
2025-03-01, 13:33
Medlem
Ska bli spännande att se hur mycket reklam TV 6 trycker in i en sändning.
Lite nojig med hur dom gör med reklamavbrotten...
Inte sätt 6an alls på skidorna.
Citera
2025-03-01, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Har inte närmast alla vita amerikaner europeisk härstamning?

Det är iofs sant, han kanske har en avlägsen fattig småländsk släkting vid namn Gustaf Skomakare.
Citera
2025-03-01, 13:35
Medlem
Jag kommer aldrig att förstå varför Jens Burman får köra VM
Citera
2025-03-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Jag kommer aldrig att förstå varför Jens Burman får köra VM

Vem skall in istället?
Thomas Wassberg?
Citera
2025-03-01, 13:39
Medlem
Halle Kalvarsson hoppas vara med och hugga på pallen.
Oklart vilken pall han menar dock..det finns säkert någon gammal mjölkpall kvar som han kan sätta sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in