2025-02-28, 23:07
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Problemet är att det inte är Trump och bögen Vance som gett Ukraina "mat och dryck", det var den förra administrationen.

Trump kan inte bara komma och börja kräva saker tillbaka som Ukraina fått som gåva, bara för att han känner för det, och samtidigt ta åt sig äran för det som getts.

Fattar du hur korkat det låter?

Fattar DU hur korkad DU låter när du säger att USA har gett Ukraina en "gåva" på uppemot $500 000 000 000? Det är 500.000.000.000.000 SEK. INGEN ger en så stor gåva. Någonsin!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Varför??

Jag tyckte uppenbart det var tvärt om. Zelensky framstod som en ilsken tonåring som gjorde bort sig, trevlig stämning där! Horribelt, han blev ju rättad som en lite skolpojke av Trumpen och JD. Det är slut på sötebrödsdagarna för Zelensky. Konstigt röstläge Zelensky hade, var han full? Nej, Zelenskys förmåga att förhandla, gör han på en nivå som får mig tro han är full eller bakfull. Ser riktigt illa ut när han avbryter och talar i munnen och tjafsar emot Trump och även JD.

Zelensky gjorde flera kardinalfel. Han borde tagit med en tolk som översatte åt honom, då hade han skapat en buffert och kunnat framföra sina budskap i lugn och ro på sitt eget språk.

Visst hans engelska är relativt bra men knappast tillräckligt för att debattera med. Det hade även varit lättare rent psykologiskt att vara två mot två jämfört med nu när det var 1 vs 2. Folk underskattar den psykologiska aspekten. I förhandlingar i mitt jobb (vilket som tur väl sker sporadiskt) ser vi alltid till att vara minst två just för att det ger psykologisk tyngd även om man det bara är en som för talan, den andra backar bara upp vad den andra säger...

Så om han inte velat ha tolk hade han kunnat ha med en rådgivare eller dylikt..

Sen skulle han givetvis inte hetsa upp sig, käfta emot och ta upp diskussionen o gå in på detaljer. Självmord.

Han skulle bara sagt (på ukrainska) att Ukraina är enormt tacksamma blablabla....o sen hålla sig lugn och säga så lite som möjligt. Möjligtvis hade han kunnat fråga journalisterna, har jag inte tackat usa?

Om ena parten provocerar eller eskalerar ska man vara jävligt cool och bara hålla med, alternativt hålla tyst.

Man ska inte gå i fällan. Det är iaf min erfarenhet o uppfattning.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Zelensky kom in med förutfattade meningar om Trump, och hans Trumphat lyste igenom och snedtände hela diskussionen.
Alla som sett presskonferensen såg att Zelensky var vänlig men att Trump och Vance skrek sig hesa av hat.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Problemet för Zelenskyj, och EU, är att man redan räknat på att Ryssland kan återställa sin militär vad gäller material och manskap på ca. 5 år. På den tiden har EU inte ens lyckats bli klar med en utredning om hur vi ska skala upp vår kapacitet. Kan inte fatta hur han kunde bränna broarna till USA på sånt klantigt sätt. Vidhåller att Zelenskyj borde låtit en diplomat sköta snacket. Gärna nån som kan engelska.
Det är inte så det fungerar och det tror jag också du vet.
Om Zelenskyj hade sänt någon annan gade Trump givetvis använt en annan taktik och resultatet hade blivit detsamma.

En ordväxling är inte vad som formar nationers politik.

Som du säkert förstår var dessa charader till för Putons underhållning och troligen del av avtalet att få bort Zelenskyj samt försöka förnedra honom offentligt. Nu lyckades usa bara förnedra sig själva.

Det spelar ingen roll om Ryssland kan återhämta sig materiellt på fem år. De har en halv miljon soldater, unga män, som är satta ur spel. Detta kommer ge ordentlig avsmak nästa gång Putins efterföljare ska ut på strövarttåg.

Därav beroendet till Nordkoreas bidrag till köttkvarnen.

Europa kommer om 10-15 år vara en betydligt krigsmakt än idag och ha nya allianser så totalt sett kommer Europa troligen stå betydligt starkare än Ryssland och Nordkorea.

Vad gäller kärnvapenparaplyet så står ju Ryssland väldigt starka där, skulle Trump kunna få till en nedrustning hos bägge stormakter vore det enormt mycket värt.

Samtidigt tror jag alla parter har förmågan att utplåna sona fiender många gånger om så hjälper.det inte om vi så har tiotusen kärnvapenspetsar.
Senast redigerad av Revej 2025-02-28 kl. 23:12.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Ingen europeisk politiker kommer vilja åka till Trump de närmaste 4 åren.
Haha! Kung Charles har bjudit Trump till England.
Citera
2025-02-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Satan vilka arslen Trump och Vance är. Och i Putins ficka! För de som inte redan förstått det.

Helt klart att båda USA valen varit riggade!?

Ryska trollfabriker och anledningen till att Trump blev skogstokig o gick politisk bärsärk mot Biden o skramlade revolution o en massa kaos för att han räknat med att vinna, efter löfte från Kreml?

Så fort Trump träffade Putin förra veckan blev han vips; årets ryss.

Putin stod väl o viftade med fejkrösterna…

Enda alternativet till Trumps beteende vore att han bevittnats sitta o njuta av ryska snuff movies under tidigare Moskva besök eller att han haft oskyddad analsex med Putin som förra veckan hotar publicera bilderna.

Något annat som fick Trump att dumpa Europa för Putin?

Någon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Problemet är att det inte är Trump och bögen Vance som gett Ukraina "mat och dryck", det var den förra administrationen.

Trump kan inte bara komma och börja kräva saker tillbaka som Ukraina fått som gåva, bara för att han känner för det, och samtidigt ta åt sig äran för det som getts.

Fattar du hur korkat det låter?

Trump har fullt upp med att städa upp efter den förra administrationens snedsteg och haveri.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Uppenbart att han lägger stor betoning på "thank you" Kolla resten av hans X. Han har skrivit och tackat till folk hela kvällen. Antagligen för han gjorde avbön för att han inte tackade i ovala rummet.
Han tackar för stödet.
Nej Adored, här är du ute på tunn is kompis.
Citera
2025-02-28, 23:09
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha! Kung Charles har bjudit Trump till England.
Låt K Charles hållas, han har ändå ingen makt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Ingen europeisk politiker kommer vilja åka till Trump de närmaste 4 åren.
Starmer hade visst med sig en inbjudan till Trump från kung Charles. Snart får Trump åka galavagn genom London.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du kom aldrig på att i stället för att svamla runt som du och dina gelikar gör, göra något unikt i din värld och bemöta mig som vuxen och lägga upp verifierade länkar på ditt påstående.. Öööhhhh.....
Jag svarar på dina helt absurda lögner.
Lasta inte mig för att du börjar grina för att du blir avslöjad om och om igen.

Det finns en enda person som sitter på makten att avsluta kriget. Och det är samma idiot som startade kriget. Nämligen putin den patetiske.

Men putin, precis som alla ryska gangsterledare före honom bryr sig exakt noll om ryssars väl och ve. Jag kan ju förstå det med tanke på hur puckade ryssar är.

Man fattar ju att ryssar försöker fronta den där machokulturen med tanke på hur veka de är...
Citera
2025-02-28, 23:10
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Nja det beror ju helt på vilket land. Ett pissland som egentligen tillhör Ryssland, javisst, vem Fan bryr sig. Sverige? Nja, inte ok.

Vem bestämmer vilket land som är ett litet pissland och vilket land som är värt att försvara? Skulle gissa att Sverige med sina 10 miljoner invånare ligger kasst till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in