2025-02-28, 21:34
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Två kronvrak som försöker förnedra en krigshjälte. Rätt så smaklöst faktiskt.
Kan du förklara som om jag vore 5, hur man är en krigshjälte om man drar ut på ett krig 3 år med hjälp av hela världens pengar o stöd? Är man krigshjälte då?
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Du är ju helt verklighetsfrånvänd. Han sa att USA är skyddat av oceanerna och du får det till att Zelensky verkar strunta i ett världskrig när det är Putin som attackerar.
Direkt citat. Zelenskyj: "You have nice ocean and don't feel now, but you will feel it in the future"

Många som citerar mig verkar tro att mötet inte filmades och att man kan ta direkta citat därifrån.

Ja Putin är ett as och var den som attackerade först men Zelenskyj verkar strunta i att stoppa kriget. Han verkar gilla att få pengar och uppmärksamhet och verkar rädd att det ska sluta vid fred. Det är min teori bara, kanske inte stämmer men något är det uppenbarligen som gör att Zelenskyj inte vill ha stopp på kriget. Att han säger "you will feel in the future" kan vara att han råkar säga sanningen om vad han vill ska hända.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Håller med till viss del.

Hur många människor hade Zelensky/EU tänkt offra i kriget? Inser han inte att man kanske inte alltid får som man vill? Visst, Putin kanske är en idiot men sådana ledare finns det många av (kolla bara mellanöstern, arabvärlden o Kina, o då har jag inte ens nämnt större delen av Afrikat).

Men det gäller att vara smart, smidig och diplomatisk. Ett människoliv (död/skada) kan man aldrig få tillbaka men land/mark kan man alltid förhandla om, om inte i denna generation så i framtiden iaf.

Krigshetsen har gått alldeles för långt o pågått för länge.

Är det början till slutet för usa som världens mäktigaste o ledande land? EU/Europa kommer enas och bli starkare och mindre beroende av jänkarna. Ja, jag tror det kommer bli så...high Chaparral

Jo men det är exakt det. Trump frågade Zelensky rakt ut vill du ha världskrig? Jag menar vill Sverige ha det. Ska vi offra allt för att Ukraina ska få tillbaka några meter. Ok men då är vi alla villiga att dö för just det. Inte för Sverige men för att Ukraina ska få behålla sina gränser som de vill.
Citera
Medlem
larkascendings avatar
Vance är en orm; det här bekräftar bara mina fördomar om honom.

Det är något grundläggande fel hos en vit och kristen man som inte förmår attrahera vare sig vita eller kristna kvinnor.
Citera
2025-02-28, 21:35
Medlem
Business, Business, Business. Om det inte är Grönlands rikedomar Trump vill åt så är det Ukrainas.
Att civila människor mördas i Ukrainska byar. Eller att människor torteras till döds i ryska koncentrations-läger, har ingen betydelse för Trump och hans rådgivare. Kan inte tolka det på något annat sätt.
Om det är affärs-taktik Trump håller på med är cynismen hemsk.
Senast redigerad av King Devil 2025-02-28 kl. 21:45.
Citera
Medlem
Gontars avatar
Trump beskyller Zelensky för att starta WW3, helt bisarrt. Det är Putin som nu fått med sig Trump att starta världskrig.
Är glad att Tyskland är på vår sida denna gång.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
JD och Trump framstår ju som två fjortonåringar. Hahaha.

Varför??

Jag tyckte uppenbart det var tvärt om. Zelensky framstod som en ilsken tonåring som gjorde bort sig, trevlig stämning där! Horribelt, han blev ju rättad som en lite skolpojke av Trumpen och JD. Det är slut på sötebrödsdagarna för Zelensky. Konstigt röstläge Zelensky hade, var han full? Nej, Zelenskys förmåga att förhandla, gör han på en nivå som får mig tro han är full eller bakfull. Ser riktigt illa ut när han avbryter och talar i munnen och tjafsar emot Trump och även JD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Enligt media så skrev han inte under. Finns en kort video i tråden när han lämnar Vita Huset och går in i sin bil. Det är inte en nöjd person som kommer ut. Det är en förbannad människa. Det är någon kvinna med och tar honom i hand och pressar fram ett leende.

Tack för infon. Jag hade banne mig inte skrivit på. Mr Xie får hjälpa Ukraina, eller Erdogan.
Citera
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hoppas USA genast stryper allt stöd till Ukraina så får vi se hur länge Zelenskyj klarar sig innan folket släpar ut honom på gatan. Skänk inte ett öre till.

Hur kan Zelenskyj tro att han är i någon som helst position till att kräva saker?
Europa ersätter USA mer än gärna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag tror han blir knäppt av någon inom ett år.
Skulle någon skjuta Trump... ja DÅ är WWIII här!
Tro mig!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Ja, det är uppenbart att Trump valt sida. Uppenbart för ALLA nu. Europa kommer klippa banden så fort tullarna kommer.

Det är inte alls konstigt. Simson12 gissade mot alla trådens förståsigpåare exakt vad som skulle hände för flera dagar sedan. Och det hände. Vance tycker väldigt illa om Zelenskyj, detta har Simson12 redan observerat, när massor av folk i tråden började hallucinera om att Trump plötsligt skulle kasta sig i armarna på Zelenskyj.
Trump han har hållit låg profil hela veckan och han har fått en massa ovälkomna besök av tex av Macron, som slog Trump på benet och avbröt honom. Trump reagerade inte då, men han har under hela veckan ackumulerat mycket ilska. Nu rann det över för både Vance och Trump.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Japp.. det blir inte kul. Och Macron har redan pratat med Zelinsky, och med Mark Rutte. Blir spännande kommande daga.
och jag som trodde att trumps prat om eu-tariffer var slutet på den ekonomiska ovissheten . att det sedan skulle lugna ner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in