2025-02-28, 22:43
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Precis så.

Bara pinsamt att se alla svenskar som sväljer allt av det som Zelensky kommer med, samtidigt som de går emot allt det som Trump säger.

Hur fan kan man sitta där som president över USA och kräva ett tack inför öppen media. Som ett jävla Instagramluder liksom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro
Går inte Zelinsky med på denna dealen, är jag nästan säker på att han antingen lönnmördas eller dör i nån olycka, precis som Usa o Israel svepte bort Irans president i en såkallad olycka.

Ja han kommer definitivt att bli undanröjd. Tyvärr styrs Zelensky av oligarken Ihor Kolomoyskyi.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Mellanårsvalen kommer bli en walk in the park för Demokraterna. Spelar de sina kort rätt kommer USA inte få se en republikansk president på 30 år.

Situationen är snarare tvärtom. Med den döde Bidén vid rodret och den helt efterblivna Kamala som högra handen så kommer det inte bli demokratiskt styre igen på decennier.
Citera
Medlem
Vad är det egentligen som Trump har erbjudit Zelensky i gengäld för att exploatera Ukrainas naturtillgångar? Har inte hörts nånting vare sig om fortsatt bistånd eller säkerhetsgarantier. Ingenting alls.
Han verkar mest vara inställd på att röva och ta likt den skurk han är.
Citera
Medlem
snigel1s avatar
Man kan ju lugnt säga att vi hamnat i en helt ny världsordning, som är helt oförutsägbar.
Citera
2025-02-28, 22:44
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag såg intervjun och undrade vad du tyckte var så fruktansvärt.

Det var lite klumpigt uttryckt av VZ att också USA skulle känna av kriget men han fick ju inte forsätta meningen utan blev avbruten flera gånger. Något annat reagerade jag inte alls på från hans sida. Att han minimalt drygade sig mot bihanget Vance måste ses mot bakgrund av att Vance uppenbart ville provocera honom.

Det var inget annat du reagerade på? Laddtorsken Z betedde sig mycket respektlöst och avbröt Trump hela tiden. Trump skötte allting snyggt och avhysade luffaren Z som den luffare han är, ut ur Vita Huset med kackerlackan.
Z skötte sig så illa att jag inte kan tro att han var där för att lyckas göra en deal.
Snacka om att göra bort sig själv totalt och tyvärr är det mest synd om det ukrainska folket som kommer få lida av detta. Glöm amerikanskt stöd nu.

JD Vance tolererade inte Z attityd. JD Vance var inte mer provokativ än vad han brukar, människan säger vad han tycker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Står upp för sig själv? Genom att säga att USA kommer få känna av Ryssland? Genom att vara otacksam?

Tom. Zelenskyj själv verkar ha förstått att han gjorde bort sig totalt. Men folk på flashback som hyllar honom vet bättre än Zelenskyj själv eller?
Zelensky konstaterar fakta och är inte alls otacksam. Det är bara Trump och Vance som har en väldigt sjuk syn på vad tacksamhet innebär. De vill att han ska visa tacksamhet genom att bara ta emot all skit de kastar på honom.

Zelensky visste precis vad han gjorde under hela mötet. Han har aldrig tagit någon skit och tänkte inte göra det under detta tillfälle heller. Han var den ende i trion som betedde sig respektabelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Zelensky Visits Trump, with Press Conference - LIVE Breaking News Coverage

https://www.youtube.com/live/ZE7qCkYbCbg?si=WJm6gw2ReR46l5hM

Intressant som fan...Zelensky har "inga kort att spela med" han ligger väldigt illa till nu.

Kan vi hoppas på fred nu?
Hur fort kan Trump fixa det hela tro?

Allt som bryter dödläget som varit senaste åren med duttande av stöd då och då är bra. Antingen så ökar man stödet maximalt inklusive Nato-soldater på plats i Ukraina, eller så minimerar man och upphör med stödet. Viktigast är att kriget tar slut och dödandet upphör, resten är sekundärt. Så länge det finns liv finns det hopp, och då menar jag hopp om frihet för Ukraina. Bara för att man kanske förlorar det här kriget, så betyder det inte att folkets frihet är borta för alltid. Jag tror att Trump kommer att se till att kriget får ett slut detta år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro
Går inte Zelinsky med på denna dealen, är jag nästan säker på att han antingen lönnmördas eller dör i nån olycka, precis som Usa o Israel svepte bort Irans president i en såkallad olycka.
Inget otroligt scenario.
Trump tog nyligen bort lagen som gjorde det straffbart för amerikanska medborgare att muta andra länders officiella tjänstemän.
Självklart vill dom ha någon annan än Zelensky som lätt kan mutas att ge bort Ukrainas naturtillgångar gratis till USA.
Citera
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Och alla jag känner står inte på Ukrainas sida .. så?
Tror du att någon ens vågar säga emot Ukraina? Du blir kallad allt möjligt om du skulle våga öppna din mun. Landsförrädare, svin, horunge eller värst av allt VATNIK!

Ne jag tycker att det var bra att Trump sa ifrån. Vi kan inte fortsätta fylla på med hur mycket pengar som helst. Zelenskj har bara krävt mer och mer pengar. Tror han att vi är gjorda av pengar?
Om västvärlden vill så kan vi smula till Ryssland ganska fort. Och visa att vi inte accepterar att diktaturer anfaller andra länder i syfte att bara ta hela landet i beslag.

Du står helt uppenbart på anfallarens sida, inte på Europas sida.
Citera
2025-02-28, 22:45
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"You can't eat a Winner's Plaque"

-Miles Davis (efter att ha vunnit ett kritikerpris som "årets mest spännande trumpetare" samtidigt som hans skivor inte sålde något vidare)

Utan USA:s bastanta stöd är Kiev rökta (eller om vi ska vara ärliga så har de förlorat kriget i strategisk mening i alla fall)

Lägg av. Europa gav Ukraina mer än USA. Fortsätter Europa med stödet kommer Mordor kollapsa inom kort både militärt och ekonomiskt.
Hoppas att Sverige ger nya miljarder och mer militär utrustning inom kort.
Citera
2025-02-28, 22:45
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Ett känsligt ämne gräver fram upprörda känslor. Det är underbart att bevittna denna äkthet i direktsändning. Du har visst aldrig träffat på ukrainare eller ryssar i det verkliga livet? De har verkligen en dyster uppsyn som att ingenting får vara för bra. Säger man till dom vad solen skiner vackert idag så säger de men just nu har jag solen i ögonen.

Killen förklarade precis för dig allt, ändå så svarar du med en massa dravel.

Förhandling sker bakom stängda dörrar, inte publikt. Anledningen till att Trump och Vance gjorde nåt som man aldrig bör göra, är för att sätta press på Zelenskyj att lägga sig platt. Inte pga att de ville ge dig transparans, utan för att få till en deal som gynnar dem.

Det funkade inte på Zelenskyj, och de blev känslomässiga. Dvs, de gick på sin egna nit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in