2025-02-28, 22:40
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Ww3 har det pratats om i 3 år. Trump har varit president i 3 veckor.
Bra tänkt!

WW3 pratades det om redan under kalla kriget.
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRKrasnov
Nja mer troligt den som startade WWIII.

Inte en chans!

Större chans att EU skulle starta WWIII.

Trump är bra mycket mer begåvad än vad woke världen tycks tro.
Citera
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Nä men vi i Europa kan.

Försvarsbudgeten ökar just nu i hela Europa och kommer acclerera ännu mer enligt senaste rapporter.

Det diskuteras också en genemsamt kärnvapenarsenal, vilket kommer gå ultrasnabbt.

Du underskattar Europa min vän. Europa är den som, på både gott och ont, skapat makter som USA tex. Vi har en hel del erfarenhet

Du är ju störd och du inser inte ens vad du skriver.

Kan du förklara HUR vi i Europa kan hjälpa Ukraina? Har det funkat hittills eller har Ryssland lyckats ockupera det dom velat?

Snälla förklara för mig och alla andra hur det teoretisk är möjlighet att ännu mindre stöd (Usa drar sig ur) kan ändra något som redan är hopplöst?

Totalt krig? Kärnvapen som du nämner? Andra förslag?

En annan sak du och många andra sömniga måste inse att Europa inte innebär hela Europa, eller EU.
Väldigt långt ifrån.

Nämn 10 länder i Europa som kommer vara beredda att gå in i ett krig mot Ryssland för att försvara Ukraina? Jag kan nämna säkert 25 som inte kommer göra det när det väl gäller.

Nämn 10 som kommer.
När du reflekterat över den frågan så kommer du långsamt börja inse att du låter dina känslor styra din världsbild och inte verkligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Asså om de inte går in och avsätter denhär administrationen snart så lär det hända efter mellanårsvalen till kongressen om två år. Aldrig att denhär tokpellen kan sitta perioden ut.

Mellanårsvalen kommer bli en walk in the park för Demokraterna. Spelar de sina kort rätt kommer USA inte få se en republikansk president på 30 år.
Citera
Avslutad
En bra länk till bråket 11 minuter

BREAKING NEWS: Trump, Zelensky, And JD Vance Have Shocking Explosive Argument In The Oval Office

https://youtu.be/uqOOOR7Kr-s?si=FOmBxpnSus9dV40E
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jaha, så du har inte blivit drabbad av allt kaos demokraterna som skapat? Det är först nu du kommer drabbas eller?
Jag menar att vi som bor i Sverige och övriga Europa kommer att drabbas när USA nu öppet är fientligt. Vi och andra europeiska länder måste nu lägga stora resurser på att bygga försvar. Som en del i detta utbyggda försvar kommer ideologiskt fientliga element som är bosatta här onekligen också få det hett om öronen. Godspeed!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Det är nog första och sista gången vi vanliga människor får ta del av något sånt här. Trumps idé om att filma var god men när han inser att det är han som gjort bort sig lär det inte bli några fler inslag av liknande situationer.
Att de inte har bättre skyttar i USA!!!
Det var ju sååååå nära att vi hade blivit av med problemet 🫣
Citera
Medlem
Hardstekts avatar
Usa framstod som svaga som argumenterar på det här sättet överhuvud taget.

zelensky har inget amerikanskt stöd.

Ingen i rummet kom ut som vinnare.

Den enda som tjänade på det här var och är ryssland.
Citera
2025-02-28, 22:41
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Är inte allt en teater då?
Att få Zelensky och co att kollapsa och att det tillsätts en annan president.
Eller ska jag ta av mig foliehatten?
Ju mer maga-idioterna gapar och skriker
ju mer sluter Ukraina ( och europa ) upp bakom zelenskyj.
Citera
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Självklart vet Zelensky (och hela världen) att de två mupparna skämt ut sig, sitt land och fuckat dealen eftersom de trodde de kunde pressa fram en deal. Det funkade inte så då blev de helt emotivt galna och skämde ut sig.

Nog kommer det funka, vänta du bara. Trump vet exakt vad han gör..
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag såg intervjun och undrade vad du tyckte var så fruktansvärt.

Det var lite klumpigt uttryckt av VZ att också USA skulle känna av kriget men han fick ju inte forsätta meningen utan blev avbruten flera gånger. Något annat reagerade jag inte alls på från hans sida. Att han minimalt drygade sig mot bihanget Vance måste ses mot bakgrund av att Vance uppenbart ville provocera honom.
Jag har inte skrivit någonting om "fruktansvärt" Det var du själv som nämnde det ordet.

Det var ju dock Zelenskyj som började dryga sig mot Vance. Inte tvärtom. Så var snarare Zelenskyj som verkade vilja provocera mot Vance.

Men återigen: Zelenskyj verkar själv ha insett sitt misstag men inte massa korkade idioter (inte just du personligen kanske) som stöttar honom. Märkligt att Zelenskyj går ut och pudlar om man tycker att han hade rätt. Medan Trump går halvt till attack vilket jag tycker var sjukt onödigt av Trump.
Citera
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Alla jag känner, militärer, poliser som civila står på Ukrainas sida.
Finns knappt en enda svensk militär, polis eller politiker som inte står på Ukrainas sida.
Och att döma av senaste timmarnas inlägg från ovan så har avståndet till USA absolut ökat.

Och alla jag känner står inte på Ukrainas sida .. så?
Tror du att någon ens vågar säga emot Ukraina? Du blir kallad allt möjligt om du skulle våga öppna din mun. Landsförrädare, svin, horunge eller värst av allt VATNIK!

Ne jag tycker att det var bra att Trump sa ifrån. Vi kan inte fortsätta fylla på med hur mycket pengar som helst. Zelenskj har bara krävt mer och mer pengar. Tror han att vi är gjorda av pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in