2025-02-27, 20:37
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Intressant nog stänger månaden imorgon, skulle inte bli förvånad om det påverkar priset positivt

Fast då får det nog snart ta och vända bör tilläggas, vore inte alls något vidare konstruktivt om månadsljusen stänger såhär på btc + dom största altsen
Citera
2025-02-28, 06:30
Medlem
zlikyrs avatar
Verkligen fritt fall nu, spännande! Får vi se 50 igen tro?
Citera
2025-02-28, 07:28
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Under 80k i skrivande stund!

Jag tror på fred i Ukraina och att så fort det blir officiellt så blir raketfart uppför!

Extreme Fear på: 16. Dvs köpläge!?
Citera
2025-02-28, 07:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Grundar det på en förhoppning att kursen kommer tillbaka till 100, annars ligger jag illa till.

Men om kursen ska dit kommer den ju bygga en botten med studs ner och upp ett antal gånger
Har du belånat dig för att köpa BTC?
Citera
2025-02-28, 07:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NathanielEssex
Bästa sättet är att köpa dippar och sälja när man fått ett bra pris.
…i teorin ja.

Påminner om det snacket som Sithmaster körde, en kille som missade förra Bearmarket helt och nu inte sålt en enda av sin Tesla eller MSTR -aktier trots att han både drygt och självsäker målade ut nivåer där dom skulle toppa ut, nivåer han missat helt.

Sådana personer tenderar att falla offer för ”max pain” och sälja bort sig och därmed missa vändningen istället.

You just don’t sell the tops and by the bottoms <input meme>
Citera
2025-02-28, 07:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Verkligen fritt fall nu, spännande! Får vi se 50 igen tro?
Jag minns när BTC låg på 450 dollar.
Citera
2025-02-28, 07:37
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
…i teorin ja.

Påminner om det snacket som Sithmaster körde, en kille som missade förra Bearmarket helt och nu inte sålt en enda av sin Tesla eller MSTR -aktier trots att han både drygt och självsäker målade ut nivåer där dom skulle toppa ut, nivåer han missat helt.

Sådana personer tenderar att falla offer för ”max pain” och sälja bort sig och därmed missa vändningen istället.

You just don’t sell the tops and by the bottoms <input meme>

Stihmaster även var en stor förnekade av Teknisk Analys?
Jag menar hur fasiken analyserar man bottnar och toppar utan att applicera någon form av TA?
Jag måste blandat ihop Sithmaster med någon annan?
Citera
2025-02-28, 07:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Har du belånat dig för att köpa BTC?
Måste vara många tvångsförsäljningar nu med det här raset. Folk som tappar rubbet när de var för aggressiva i att belåna sina BTC.
Citera
2025-02-28, 08:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vi är upp 10k sedan den här diskussionen. Det ser allt mindre sannolikt ut att Leaston får ett retest av tidigare ATH. Men ingenting är omöjligt när det gäller priset.
Maxbullish härifrån är sidledes konsolidering eller ännu mera upp.

Nu kommer re-testen jag talade om innan jul.
Som jag sade back in the days, så hade det varit bättre att den gjorde re-testen i dagarna. Hade den gjort det då istället, så hade det eventuellt inte varit lika framtvingat senare (även om det som sker nu såklart hade kunnat hänt ändå).

- - -

Mekaniken bakom detta beteende är att när priset går rakt upp så som vid utbrottet i december, så skapades inga prisnivåer (BILD) som priset nu hade kunnat förhålla sig till när den rasar.
Stöd och motstånd skapas när vi går sidledes.

Blir extra tydligt om man slår på VPVR indikatorn (som inte ingår i gratis versionen av TV tyvärr).

Med lönen färsk på kontot är jag en köpare här. Tänker inte utvärdera en eventuell bearmarket förens vi har lägre toppar och lägre bottnar på de höga upplösningarna.

(Påminner om RSI som är på rekordlåga nivåer. Lite samma typ av indikator som Fear and Greed index, men baserat på annat data.)
Senast redigerad av Leaston 2025-02-28 kl. 08:20.
Citera
2025-02-28, 08:44
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nu kommer re-testen jag talade om innan jul.
Som jag sade back in the days, så hade det varit bättre att den gjorde re-testen i dagarna. Hade den gjort det då istället, så hade det eventuellt inte varit lika framtvingat senare (även om det som sker nu såklart hade kunnat hänt ändå).

- - -

Mekaniken bakom detta beteende är att när priset går rakt upp så som vid utbrottet i december, så skapades inga prisnivåer (BILD) som priset nu hade kunnat förhålla sig till när den rasar.
Stöd och motstånd skapas när vi går sidledes.

Blir extra tydligt om man slår på VPVR indikatorn (som inte ingår i gratis versionen av TV tyvärr).

Med lönen färsk på kontot är jag en köpare här. Tänker inte utvärdera en eventuell bearmarket förens vi har lägre toppar och lägre bottnar på de höga upplösningarna.

(Påminner om RSI som är på rekordlåga nivåer. Lite samma typ av indikator som Fear and Greed index, men baserat på annat data.)

Om man ska vara petig så måste väl ändå priset ner till 73k innan du har fått rätt i ovanstående? Men absolut, det ser ju definitivt mer sannolikt ut nu än vad det gjorde då.
Citera
2025-02-28, 08:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Om man ska vara petig så måste väl ändå priset ner till 73k innan du har fått rätt i ovanstående? Men absolut, det ser ju definitivt mer sannolikt ut nu än vad det gjorde då.
Ja, men vi kan också applicera "close enough är close enough" här tror jag, om den nu inte når 73-74. Kan tänka mig att alla som resonerar som mig har köpordrar kring (obs!) dessa nivåer, vilket får den självuppfyllande effekten den mycket väl kan vända upp innan alla blir fyllda.

Många (inklusive mig ) missade ju Solana botten häromåret då vi stirrade oss blinda på 4-5 dollar (toppen augusti 2020) och så vände den vid 7-8 dollar. 40-50% till hade den kunnat falla, men icke.
Idag ser dom där 4 dollarnas skillnad rätt ynkliga ut jämfört med hur 40-50% kändes då (på tal om att "det är bara att köpa bottnarna" alltså...).
Senast redigerad av Leaston 2025-02-28 kl. 09:11.
Citera
2025-02-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det blir nog inte så dumt. Sutte jag på en fiatpåse skulle jag nog ha övervägt att igångsätta en försiktig DCA och avbryta den när priset går över 90k igen. Tror mer på DCA än att försöka pricka botten exakt.

Hoppas du har rätt. Köpte på mig lite till nu. (Fallande knivar är alltid roligt...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in