2025-02-28, 03:52
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Finns inget mäktigt med att ha fel i allt man säger eller i att ljuga så illa att man genomskådas av varje lyssnare utom de som tror Trump är någon form av gudasänd frälsare (d.v.s. MAGA och några få märkliga personer runt om i världen).
Du har inte tillgång till den info som Trump har. Vidare så är du förblindad av dit hat mot Trump och alla med annorlunda världsbild än vad du själv vill ha.
Citera
2025-02-28, 03:55
Medlem
Tomtekukars avatar
Dessa skådisar är mycket populära och de gör roliga och spännande actionfilmer som tilltalar den breda massan, vilket är nödvändigt om Hollywood skall överleva och inte förbli en kloak av pk.

Bra val av trump.
Citera
2025-02-28, 04:03
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Dessa skådisar är mycket populära och de gör roliga och spännande actionfilmer som tilltalar den breda massan, vilket är nödvändigt om Hollywood skall överleva och inte förbli en kloak av pk.

Bra val av trump.

Jag tycker att Trump borde ha utsett Burt Lancaster, Marilyn Monroe och Kirk Douglas till Hollywood-ambassadörer. Och Jimmie Stewart och Janes Cagney!
Citera
2025-02-28, 05:37
Medlem
MyJustices avatar
Trump kan ha blivit ägd under rättegångarne mot han .
Så vi vet fortfarande inte vem som styr USA
Det han säger behöver nödvändigvis inte behöver att vara sannt . men det ska passa in i ett Narrativ
Senast redigerad av MyJustice 2025-02-28 kl. 05:42.
Citera
2025-02-28, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja jo, antar att du brukar vifta med en Ukraina-flagga också. Inse dock att de ukrainare som demonstrerar i Ukraina med flagga (trots att diktatorn Zelensky har förbjudit demonstrationer) gör det för att de vill ha fred.

Nu menar du att zelensky är en diktator . Medan Putin inte hade 'så bra demokrati'. Du väljer minsann dina ord när du talar om de du älskar, kontra de som inte ens är värda ditt hundkiss i ansiktet.

Du är en patetisk "människa". Din mamma och pappa har alltid hatat sig. Precis som du hatar dig själv.

Men det är det jag menar lilla gubben. Börja tänk och analysera sin omvärld på egen hand, så kanske din självkänsla återvänder. Se det som att du just nu står vid ett vägskäl till resten av din framtid.
Glöm inte att tacka mig sen när du kommit till insikt.
Senast redigerad av kastenhof 2025-02-28 kl. 06:09.
Citera
2025-02-28, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagghacka
Hans följare är nog väldigt enkelspåriga, ofta foliehattar, konspirationsteoretiker, vaccinmotståndare, klimatförnekare, vetenskapsförnekare, män som hatar kvinnor, rasister och som vill begränsa och inskränka andra människors rätt till frihet och sätt att leva. Jag tror dom har väldigt låga kunskaper om världen, låg empati, ja till och med låg intelligens i många fall, då rycks man gärna med, man faktagranskar inte, man läser något på internet på X eller liknande suspekta sidor och sen tar man det för sanning.

Det är den sista dödsryckningen och avgrundsvrålet från den gamla världen som ingen vill tillbaka till.

Tja, det är ju bilden som hamras in iallafall.
Jag ser mig själv som ganska normal faktiskt.

Foliehatt-nja, men om man slår in telefonen i några lager, så försvinner man på riktigt.

Konspirationsteoretiker-kan inte komma på någon konspirationsteori jag tjatar om.

Vaccinmotståndare-vaccinerar mig mot det jag behöver vid resor, barnen vaccineras enligt vanligt program etc. Dock inte mot just Covid-19

Klimatförnekare-nej, men det skall finnas en rimlig avvägning mot samhällsekonomin.
Att betala miljarder för olika program, som sedan blir utkonkurrerade av att vi själva köper prylar från Kina är dåliga affärer.

Vetenskapsförnekare-jag får min försörjning på vetenskap, kan man säga.

Ja och så vidare..

Nu sitter jag i Europa, och saknar rösträtt i Amerikanska val, men hade varit Republikan om det varit annorlunda.
Senast redigerad av Dörren 2025-02-28 kl. 06:22.
Citera
2025-02-28, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Uppenbarligen har Trumpbeundrare något fel på förståndet. De har en total oförmåga att ens se hans lögner.

De verkar bygga upp sin egen verklighetsbild utifrån Trumps ständigt skiftande berättelser.

De måste vara väldigt väldigt mentalt svaga på något vis, som inte själva har någon bild av verkligheten utan är nöjda med att skedmatas motstridiga bilder från den "starka mannen" de avgudar, och som de fantiserar om att han bryr sig om dom.

De är lite som småbarn, som okritiskt tycker precis samma som pappa Trump tycker. Kanske har de blivit hjärnskadade pga något barndomstrauma?

Fast det är ju det.
Det är en bild du själv målar upp där Trumpsupportrar går 101% in i allt Trump säger och gör.

Det ser lika lite ut så i verkligheten som med alla andra politiker.
Citera
2025-02-28, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Donald Trump försöker hela tiden vagga in oss i nån slags alternativ verklighet där hans vanföreställningar, historierevisionism och konstanta lögner är på riktigt.

Ryssland anföll inte Ukraina, Putin är ingen diktator, stormningen av Kapitolium var en fredlig "kärleksfest", det finns obestridliga bevis på att Demokraterna fuskade till sig valet 2020, invandrare i Springfield äter folks husdjur osv osv.

Han hamrar upprepat in sin alternativa verklighet i huvudet på sina anhängare tills det blivit verklighet för dem. Men varför spelar så många med? Varför låtsas folk att Trumps alternativa verklighet är på riktigt?
För att domedagsrubrikerna i media är roliga, samt självklart för att han avvecklar den Amerikanska hegemonin.. Pax Americana är över!
Är du ett NAFOtroll TS?
Lessen för den globala kapitalismen minskade inflytande..?

Accelerationism är den enda vägen framåt!
Citera
2025-02-28, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Han är verkligen enastående falsk. Det finns inte en droppe ärlighet eller heder i hans kropp. Har aldrig funnits något positivt alls med honom.

Han var tydligen bästa vän med Jeffrey Epstein, en manipulativ miljardär som gillade makt och sex, och Epstein har på inspelningar (finns online) berättat hur Trump brukade manipulera sina vänner att låta honom knulla deras fruar. Trump har liksom ingen etik eller moral ens mot sina "vänner"!

Och likväl inbillar sig alla foliehattar och konspirationsteoretiker att Trump är deras frälsare. Det hade varit komiskt, om Trump inte lyckats gaslighta sig fram till att bli chef över Usa.

Det är snarare så att om du är Trumpsupporter, så delar du hans uppfattning i olika frågor, då ser du det som ”sant/det är så det är” men om du inte gillar honom, så blir det ju osant/lögn.

Capitolium är ett tydligt exempel där många ser det som ett kuppförsök, och andra ser det som en guidad tur med familjen.
Citera
2025-02-28, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Lika lite som nationalisterna här på flashback anklagar miljöpartister att avguda EU och rätta sig i ledet vad EU än gör. På samma sätt beter sig alla ja-sägare på flashback när det handlar om trump.

Alla Putinälskare ska vi inte prata om. Ingen av dem har tänkt en egen tanke sedan Putin invandrade ukraina. Det är farligt att bli så uppslukad av en annan människa att hjärnaktiviteten upphör.

Människor som slutat tänka själva är det värsta jag vet.

The Irony
Citera
2025-02-28, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Kanske de kan få producenter och finansiärer att sluta satsa på woketrams. Vi behöver verkligen inte fler musikaler med transsexuella mexikanska knarklangare.
Kanske kan den nya Trumpfebern leda till att Oscarsgalan tar bort sina tramsiga DEI-regler för vilka filmer som ska få nomineras.
Men förmodligen ska detta bara ses som en liten belöning för superstjärnornas stöd till Trump i en fientlig miljö.

Du menar att vi blir överösta av musikaler med transsexuella knarklangare nu?
Citera
2025-02-28, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Folk står ut med Trump för att de vill ha hans politik helt enkelt, och de vill ha hans politik för att de tror att den gynnar dem själva. Man står ut med en hel del konstigheter bara man får det man vill ha, t.ex. stora skattesänkningar och färre invandrare.

Svårare än så behöver det faktiskt inte vara.

Ja, precis så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in