Citat:
Ursprungligen postat av
slagghacka
Hans följare är nog väldigt enkelspåriga, ofta foliehattar, konspirationsteoretiker, vaccinmotståndare, klimatförnekare, vetenskapsförnekare, män som hatar kvinnor, rasister och som vill begränsa och inskränka andra människors rätt till frihet och sätt att leva. Jag tror dom har väldigt låga kunskaper om världen, låg empati, ja till och med låg intelligens i många fall, då rycks man gärna med, man faktagranskar inte, man läser något på internet på X eller liknande suspekta sidor och sen tar man det för sanning.
Det är den sista dödsryckningen och avgrundsvrålet från den gamla världen som ingen vill tillbaka till.
Tja, det är ju bilden som hamras in iallafall.
Jag ser mig själv som ganska normal faktiskt.
Foliehatt-nja, men om man slår in telefonen i några lager, så försvinner man på riktigt.
Konspirationsteoretiker-kan inte komma på någon konspirationsteori jag tjatar om.
Vaccinmotståndare-vaccinerar mig mot det jag behöver vid resor, barnen vaccineras enligt vanligt program etc. Dock inte mot just Covid-19
Klimatförnekare-nej, men det skall finnas en rimlig avvägning mot samhällsekonomin.
Att betala miljarder för olika program, som sedan blir utkonkurrerade av att vi själva köper prylar från Kina är dåliga affärer.
Vetenskapsförnekare-jag får min försörjning på vetenskap, kan man säga.
Ja och så vidare..
Nu sitter jag i Europa, och saknar rösträtt i Amerikanska val, men hade varit Republikan om det varit annorlunda.