2025-02-28, 00:04
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Han blev såld där

Köpt med ett högt pris. Filmen kostar bar 49 kr att hyra. Hans moral kompass borde kosta mer?
Citera
2025-02-28, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Köpt med ett högt pris. Filmen kostar bar 49 kr att hyra. Hans moral kompass borde kosta mer?
Moral går inte att köpas för pengar.
Han har tappat mig
Citera
2025-02-28, 00:08
Medlem
Deimos01s avatar
Hans kommentarsfält är hjärntvättade zombies.
"Se filmen innan ni kritiserar"

Anjo har själv sagt att hade hon varit ett offer hade han inte tagit med hennes namn i dokumentären.
Anjo har själv sagt att han inte förstår varför bara en blev dömd för våldtäkt emot barn, när svaret står i dokumenten.
Och mycket mycket mer.

Får personerna i kommentarsfältet betalt för att skriva snälla kommentarer. Eller är de verkligen så korkade?
Anjo har ju tidigare påstått att andra kreatörer betalat för att folk ska skriva snälla saker, så Anjo verkar ju väl insatt i det ämnet.
Citera
2025-02-28, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Det är sorgligt att Anjo nu har fått en anledning för att hävda: "DOM VILL STOPPA MIN FILM!"

Detta kommer tyvärr innebära att fler av hans följare kommer köpa hans "dokumentär". Och därmed gynna pajasen ekonomiskt.

Kritiken mot Anjo kommer dock finnas kvar även efter publiceringen av hans hallucinationer, det är jag övertygad om.
Men Anjo har hybris och upplever att Jocke står bakom honom.

Sanningen är att Jocke inte yttrat ett ord för att lyfta honom.

Jocke står inte bakom det här utifrån att jag tolkar att han inte vill skita ned sitt varumärke.

Om jag ska säga nåt bra om Jocke, så gör han helt rätt här.
Citera
2025-02-28, 00:13
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Att fortsätta med att inte ta ansvar och inte be om ursäkt vid det här laget är ett sjukligt beteende. Istället för att säga att "det var fel att använda hennes namn eftersom hennes namn är under sekretess och det kan både göra henne illa om jag har med det samt vara brottsligt, så säger han att han tar bort det för att "det kan göra andra upprörda". Har den här människan ingen skam i kroppen?

Sen att han överhuvudtaget gör en grej av att den där tjejen får se filmen visar hur lite självinsikt han har. Vad skulle det där ens bevisa? han bygger upp det under hela videon som värsta grejen och när de väl ska prata om filmen efter att ha sett den så gör dom det i 3 minuter. Hälften av den tiden krånglar de med någon lampa och han menar samtidigt att han bad henne om hennes grövsta kritik? tjena.

För att toppa det här så har han även sista veckan letat upp en ny jurist för att folk hade letat upp den jurist han skröt om förut och fått fram att hon inte ens jobbat med brottmål. Det kanske han borde ha tänkt på lite tidigare och inte behövt andra människor för att förstå hur oseriöst det är, han kanske borde kunnat komma till den insikten själv under de två år han påstår sig jobbat med skiten.

Verkar inte finnas något slut på galenskaperna.

Letat upp ny jurist? Nu klipper han nog film dygnet runt.
Citera
2025-02-28, 00:27
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Att fortsätta med att inte ta ansvar och inte be om ursäkt vid det här laget är ett sjukligt beteende. Istället för att säga att "det var fel att använda hennes namn eftersom hennes namn är under sekretess och det kan både göra henne illa om jag har med det samt vara brottsligt, så säger han att han tar bort det för att "det kan göra andra upprörda". Har den här människan ingen skam i kroppen?

Sen att han överhuvudtaget gör en grej av att den där tjejen får se filmen visar hur lite självinsikt han har. Vad skulle det där ens bevisa? han bygger upp det under hela videon som värsta grejen och när de väl ska prata om filmen efter att ha sett den så gör dom det i 3 minuter. Hälften av den tiden krånglar de med någon lampa och han menar samtidigt att han bad henne om hennes grövsta kritik? tjena.

För att toppa det här så har han även sista veckan letat upp en ny jurist för att folk hade letat upp den jurist han skröt om förut och fått fram att hon inte ens jobbat med brottmål. Det kanske han borde ha tänkt på lite tidigare och inte behövt andra människor för att förstå hur oseriöst det är, han kanske borde kunnat komma till den insikten själv under de två år han påstår sig jobbat med skiten.

Verkar inte finnas något slut på galenskaperna.
Även om hon inte jobbade specifikt med brottsmål så bordet hon kunna läsa fupar, domar och kunna lagen. Så hon kan reagera om det är något konstigt.
Jag hade inget problem med hennes medverkan. Problemet är Anjos hantering av fallet och vinkling i dokumentären. Hans hat mot kvinnor lyser igenom.
Citera
2025-02-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Moral går inte att köpas för pengar.
Han har tappat mig
han fick väl se filmen för att sedan efter det ge sina synpunkter om den var "juridiskt riktig" han gav den grönt ljus och känner kanske att han även försvarar sin kunskap genom att försvara Anjos film?? Det är dessa "experter" Anjo anlitar. Varför inte fråga en riktig jurist om innehållet klarar en granskning??
Citera
2025-02-28, 00:38
Medlem
Citat:
Letat upp ny jurist? Nu klipper han nog film dygnet runt.

Jajamän, han var så rädd för att folk skulle kritisera det faktum att hon var pensionär, att hon överhuvudtaget aldrig arbetat med brottmål sket han i att berätta såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Även om hon inte jobbade specifikt med brottsmål så bordet hon kunna läsa fupar, domar och kunna lagen. Så hon kan reagera om det är något konstigt.
Jag hade inget problem med hennes medverkan. Problemet är Anjos hantering av fallet och vinkling i dokumentären. Hans hat mot kvinnor lyser igenom.

Man kan inte kalla någon för expert på någonting när personen inte ens arbetat med det. Det enda hon har är en juristexamen, finns inga tecken på att hon jobbat varken i domstol eller på någon advokat/juristbyrå.

_
Citera
2025-02-28, 00:39
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Jajamän, han var så rädd för att folk skulle kritisera det faktum att hon var pensionär, att hon överhuvudtaget aldrig arbetat med brottmål sket han i att berätta såklart.

Man kan inte kalla någon för expert på någonting när personen inte ens arbetat med det. Det enda hon har är en juristexamen, finns inga tecken på att hon jobbat varken i domstol eller på någon advokat/juristbyrå.

_

Hon behöver inte ens ha en examen. Hon kanske fick några juridiska kurser via företaget.
Citera
2025-02-28, 00:40
Medlem
Citat:
Hon behöver inte ens ha en examen. Hon kanske fick några juridiska kurser via företaget.

Hon ska ha juristexamen enligt hennes facebook. Men det säger egentligen ingenting när man aldrig fått använda de kunskaperna i arbete sen.
_
Citera
2025-02-28, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrier
han fick väl se filmen för att sedan efter det ge sina synpunkter om den var "juridiskt riktig" han gav den grönt ljus och känner kanske att han även försvarar sin kunskap genom att försvara Anjos film?? Det är dessa "experter" Anjo anlitar. Varför inte fråga en riktig jurist om innehållet klarar en granskning??

Det skulle inte varit oöverstigligt komplicerat för Anjo att istället kontakta en professor eller doktor inom processrätt beträffande fallet. Min erfarenhet är att de gärna svarar på frågor angående vissa rättsfall.
Citera
2025-02-28, 00:44
Medlem
Det känns som om Anjo helt desperat står vid en vattenreservoar och det är fler hål än han har fingrat att täppa till.

Visst jag förstår att han känner sig nöjd med sista videon där han håller om det sjuka barnet och låter som om Lisen hade ett viktigt möte som OC för deras dokumentärskapande verksamhet med Netflix. Men jag tror inte den håller för de som har normala kvalitetskrav på den här "dokumentären". Den har inte blivit bättre för att han har gjort den här videon. Att han nu framställer den som att han åtgärdat den så att det inte finns något kvar som man kan kritisera hjälper inte.

Att han nu plötsligt har fått in en brottmålsadvokat låter ju fint. Och bra. Men förstår han på denna korta tid vad denne säger. Och hur stämmer det med vad Anjo hittills har sagt? Det är ju inte bara "dokumentären" som man kommer att diskutera, utan även vad den tidiga trailern var och ALLT som Anjo har kläckt ur sig på den här tiden. DET kommer liksom inte bara att försvinna, och ingen kommer att glömma allt det bara för att premiären har varit. DU Anjo har fortfarande en massa frågor att svara på. För det har du inte gjort med kvällens lilla snutt. Du har försökt täcka en massa hål, ta bort de kritiska frågor som finns. Som du fortfarande inte svarar på. Och folk kommer att komma ihåg vad du sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in