2025-02-25, 17:33
Medlem
alienfins avatar
Jklar vad det rasslar nedt p tech aktierna nu..
r det ordentlig sttning p gng nu? Kper tillbaka lite nu p om p..
Citera
2025-02-26, 16:50
Medlem
Drumedarens avatar
Aldrig sett p maken till fond som dyker. Vad beror det pltsliga dyket p? r det AI brket med musk?
Citera
2025-02-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Aldrig sett p maken till fond som dyker. Vad beror det pltsliga dyket p? r det AI brket med musk?

Folk r oroliga med Trump och eftersom techfonder har gtt sinnessjukt bra s antar jag att mnga tar ut vinster nu. Men n s lnge verkar inte tech hypen vara ver, frgan r bara nr folk vgar investera igen.
Citera
2025-02-27, 17:09
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Folk r oroliga med Trump och eftersom techfonder har gtt sinnessjukt bra s antar jag att mnga tar ut vinster nu. Men n s lnge verkar inte tech hypen vara ver, frgan r bara nr folk vgar investera igen.

Ahaa. Tack fr klargrandet! Gller vll bara att ligga kvar och hoppas det gr upp igen. Men jvligt trkigt att logga in p avanza nufrtiden
Citera
2025-02-27, 19:38
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powell
sikter angende kp/slj?
Om du frsker tajma marknaden s kommer du inte att lyckas. Antingen investerar du lngsiktigt i fonden eller investera inte alls i den.
Citera
2025-02-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Om du frsker tajma marknaden s kommer du inte att lyckas. Antingen investerar du lngsiktigt i fonden eller investera inte alls i den.

Ifall man sparat lngsiktigt men inte vill se ett allt fr stort fall p senare dag d?

Smartass.
Citera
2025-02-27, 20:35
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ifall man sparat lngsiktigt men inte vill se ett allt fr stort fall p senare dag d?

Smartass.
Ls mitt inlgg igen. Om du inte lngre avser att investera lngsiktigt i fonden ska du inte investera alls i den.
Citera
2025-02-27, 20:53
Medlem
S slja?

Vilken cklig besserwisser mnniska du verkar du vara.
Citera
2025-02-27, 21:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Om du tror p fonden lngsiktigt kan du passa p att kpa fler andelar nr de blir billigare i stllet fr att panikslja och kanske st dr med lng nsa nr det pltsligt vnder uppt igen. Nr det vnder vet ingen, s att frska pricka bottnar och toppar r dmt att misslyckas.

Om du dremot tror att techbolagen har gjort sitt p brsen och att det kommer att fortstta ner under verskdlig tid gr du rtt i att slja.
Citera
2025-03-07, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ls mitt inlgg igen. Om du inte lngre avser att investera lngsiktigt i fonden ska du inte investera alls i den.

Vilken jvla smartass du verkar vara d. Jag ngrar inte en sekund att jag slde av denna skitfond fr en mnad sedan och skrade vinsten nr det i mina gon var uppenbart att ett fall kommer att komma vilket visade sig vara rtt. Kpte istllet SAAB och Swedbank, bland annat. Tech och Dollar'n sjunker ngot enormt och fonden r i dagslger back -18% denna mnaden och den lr fortstta sjunka fram till att Trump besinnar sig och ndrar sin ekonomiska politik.
Citera
2025-03-07, 04:29
Avstngd
Hallbarhetnollas avatar
Undrar varfr just denna fond gr s dligt
r det Trumpens fel?
Musk fel?
Usla placeringar?
Trtta fondmklare?

Har sjlv inte ens koll p vad denna fond investerar i, men den verkar vara illa omtyckt.

Vilken fond r tryggast att byta till nu p ca 1 rs sikt nr det fr nrvarande blser p vrldens alla marknader
Citera
2025-03-07, 04:55
Medlem
Kpte Robur tech fre pandemin och det var en enormt bra investering fr min pension och hade ven ngra privat. Men nr jag sg USA agera s ansvarslst mot Ukraina ville jag inte ha kvar fonden. Slde allt fr cirka en mnad sedan. Mnga verkade tnka lika som mig. Lnge vervrderade teknikbolagen har sjunkit som en sten och ven dollarn har sjunkit med ver en krona. Jag tror fonden kommer fortstta ner och ven dollarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in