Citat:
Ursprungligen postat av
ingalill6
Jag har försökt följa denna massiva tråd sen start och har garanterat missat en del i vimlet. Jag kan dock inte släppa det faktum att en video jag tidigt såg gett frågetecken som jag inte sett svar på.
Min tolkning av videon;
Den som spelar in är inomhus och filmar ut genom ett fönster, jag vill minnas att det filmades från ett fönster som var ovanför markplan. Vill minnas att det var någon typ av gångbana och en idrottsplan?
Någon säger nånting i stil med där står hon utan jacka.
Varpå man ser strax därefter ser folk öka farten och man hör hur skott avlossas. Filmaren säger nånting i stil med omg en skjutning, dom skjuter.
Jag uppfattade det som att en skottlossning pågick utomhus.
Finns mer info om denna video?
Någon som känner igen min beskrivning?
Finns inlägg att hänvisa till där det klargörs?
Någon som kan klargöra för mig var videon filmas ifrån? När i tid detta sker i förhållande till övrig tidslinje någon publicerat här? Skjuts det utomhus eller är det enbarti en illusion?
Tack på förhand!
Det är väldigt svårt att veta exakt. Jag vet inte vart det är filmat, hur långt från skolan.
Några hade väl hittats utanför entrén? Det blir bara teorier och gissningar. Men jag tycker ljudet är för dovt och saknar något för att vara 100% ute, men för högt för att vara 100% inne. Men jag antar att vi kanske kan få klarhet i det där sen.
Med % menar jag väl 100% inne som inne i en stängd byggnad. 100% ute som i att stå helt rakt upp och ner på skolgården och skjuta. Delvis kan vara att stå i dörröppningen och skjuta in, eller att stå inne och skjuta ut mot öppen dörr med folk i entrén. Eller att bara stå i ett rum med trasiga fönster osv. Men ja, svårt att veta som sagt... Men det låter mer ute än inne... Men det beror ju helt på avstånd och vart skytten står i skolan när han skjuter.
Det står "någon utan jacka" i textningen. Men jag har alltid trott att hon säger, "mamma står där utan jacka, ska gå ner till henne nu. Det har varit skjutning. Omg folk gråter" och i samma veva smäller det. Varför skulle hon säga någon eller honom och sen "jag ska gå ner till henne nu" annars? Känns som det är någon hon känner i alla fall.