2025-02-26, 21:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Nej, det blir de inte så länge deras voter turnout är likvärdig deras lägre nivå av "registered voters".

Då har det ingen påverkan alls på utfallet, och blir därför ett helt korrekt tillvägagångssätt.

Fast är det ju inte prognosticerad utgång av ett val det handlar om, utan en OU för att mäta opinion/popularitet. Förväntat valdeltagande är alltså inte relevant i sammanhanget.
Citera
2025-02-26, 21:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, det är inte fruktansvärt. Men som arbetsgivare gör man det med viss finess och "heads up". Inte genom att Elon Musk skickar ut ett aspie-mail på en lördag och utkräva svar måndag kl. 12. I varje fall inte om man vill behålla dom duktigaste medarbetarna. Med Musk approach sitter man lätt kvar med det allra lataste skräpet, precis tvärtemot syftet med mailet
Fast så var det väl ändå ìnte. Bara för att verkligheten inte passar in i dina domedagsscenarier kan du ju inte ändra verkligheten.
Citera
2025-02-26, 21:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det enda populära beslut som han fattat är väl hårdare tag mot migrationen.

Men det har han ju också misslyckats med:

https://www.reuters.com/world/us/trump-set-broaden-arrests-deportation-routes-expand-immigration-crackdown-2025-02-21/

Citat:
WASHINGTON, Feb 21 - U.S. President Donald Trump deported 37,660 people during his first month in office, previously unpublished U.S. Department of Homeland Security data show, far less than the monthly average of 57,000 removals and returns in the last full year of Joe Biden's administration.

Sleepy Joe utklassade alltså Dementia Don med hela 33% efter första månaden. 623 om dagen mindre.
Citera
2025-02-26, 21:28
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Fast så var det väl ändå ìnte. Bara för att verkligheten inte passar in i dina domedagsscenarier kan du ju inte ändra verkligheten.
Hur var det då? Jag tog det från minnet.
Citera
2025-02-26, 21:29
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Problemet med detta är ju att konsekvenserna inte riktigt syns ännu. Läste att biståndet, eller avsaknaden av det har lett till att svälten nu ökar runt om i världen.

Låt oss se när sakerna i USA börjar få effekt också.
Citera
2025-02-26, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ja, det gör det säkert givet att man använder samma underlag.

Men i det här fallet handlar det om Trump och faktum kvarstår, med ett underlag på 1000 s.k likely voters dvs där de yngre väljarna blir statistiskt representerade motsvarande hur många de faktiskt är i hela valmanskåren så hade Trump´s popularitetssiffror varit lägre med ett antal procent.
Ja, men detsamma gäller väl för Biden så när man jämför de två med varann så slår yngre väljares undertepresentation åt samma håll? Dvs bägge får högre popularitetssiffror än de skulle ha, men relativt varann så är resultatet giltigt, dvs folk är mer nöjda med Trump än med Biden:

58% OF VOTERS ARE MORE SATISFIED WITH TRUMP'S JOB AS PRESIDENT THAN BIDEN
Citera
2025-02-26, 21:33
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snackytacky
The Donald genomför sina vallöften och är väl mer poppis än någonsin bland väljarna i USA(ingen bryr sig vad européerna eller svennar tycker).

https://harvardharrispoll.com/press-release-february-2025/

Från artiklen:

Samtidigt är demokraterna väldigt impopulära, högsta siffran på hela 15 år!

Kanske inte så konstigt när man fortfarande fokuserar på DEI och trams.

DOGE stöds av hela 72% av Amerikanerna.

Så det verkar gå som tåget för Trump trots att man lätt kan få en annan bild här på flashback? Visar detta bara på hur snedvriden propagandan är i Europa? Är bilden vi får i EU missvisande då de oftast är politiska motståndare som sprider propagandan?

Om Trump löser fred mellan Ryssland och Ukraina så kommer stödet att bli ännu högre. Ser hopplöst ut för oppositionen i USA?

Är du dum i huvudet? Svenskarna ogillar Trump för att han ställer till det för oss, inte för att han skulle göra det sämre för Amerikaner. Ditt klappträ.
Citera
2025-02-26, 21:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Hur var det då? Jag tog det från minnet.
Här kan du läsa en sann beskrivning av emailet. Det kom inte ens från Musk, eller DOGE. Men det stämde faktiskt att det var en deadline måndag kl 12. Lite väl kort, tycker även jag.

https://www.npr.org/2025/02/24/nx-s1-5307327/musk-federal-workers-email-confusion
Citera
2025-02-26, 21:46
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, men detsamma gäller väl för Biden så när man jämför de två med varann så slår yngre väljares undertepresentation åt samma håll? Dvs bägge får högre popularitetssiffror än de skulle ha, men relativt varann så är resultatet giltigt, dvs folk är mer nöjda med Trump än med Biden:

58% OF VOTERS ARE MORE SATISFIED WITH TRUMP'S JOB AS PRESIDENT THAN BIDEN

Jag vet inte vilken period som avses dvs vad man jämfört med? Har man möjligen frågat i februari 2025 om vad man tyckte om Biden i februari 2021 och jämfört med vad man tycker om Trump nu, i sådana fall är det ju helt missvisande?

Vad gäller Bidens s.k favorables när de faktiskt var relevanta, dvs februari 2021, så hade Biden betydligt bättre siffror än vad Trump har nu dvs i Februari 2025 även enligt TS poll, så jag vet inte om man kan lägga någon vikt vid den där OU över huvud taget när de påstår att Trump skulle vara mer populär än Biden?
Citera
2025-02-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Fast är det ju inte prognosticerad utgång av ett val det handlar om, utan en OU för att mäta opinion/popularitet. Förväntat valdeltagande är alltså inte relevant i sammanhanget.

Stämmer bra det, mitt misstag.
Citera
2025-02-26, 21:47
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Stämmer bra det, mitt misstag.

Det är lugnt.
Citera
2025-02-26, 21:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Här kan du läsa en sann beskrivning av emailet. Det kom inte ens från Musk, eller DOGE. Men det stämde faktiskt att det var en deadline måndag kl 12. Lite väl kort, tycker även jag.

https://www.npr.org/2025/02/24/nx-s1-5307327/musk-federal-workers-email-confusion
Ehm.. såg nu att Musk tweetade att han skulle skicka ut mejlet på eftermiddagen den 22 februari (söndag) och krävde svar på måndag kl. 12. Så jag hade fel, men det var till Musks favör, alltså hans deadline var ännu kortare än vad jag skrev.
https://x.com/elonmusk/status/1893386883444437415

Sen om det var han formellt som avsändare, vet jag inte. Men han har ju själva "livat" som att det är hans uppmaning på X.
https://x.com/elonmusk/status/1893393507575902215
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in