2025-02-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
S36E04 Bamse

Skumt att han plockade upp ytterligare arbetspass samtidigt som Magdalena tryckte på att han inte skulle behöva arbeta i tid och otid, därav bufferten. Kunde han väl skippat dom 2000 i månaden.
Han låg ju redan på 40+ ut och hade ändå haft pengar över.

hur i helvete kan han tjäna så mycke - chaffis är ett tidslimiterat jobb som inte är jättebra betalt.
Jodå det går att tjäna bra pengar på dubbla pass osv MEN DET ÄR KRIMINELLT I MOTSATS
TILL NORMALA YRKEN
Citera
2025-02-27, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
hur i helvete kan han tjäna så mycke - chaffis är ett tidslimiterat jobb som inte är jättebra betalt.
Jodå det går att tjäna bra pengar på dubbla pass osv MEN DET ÄR KRIMINELLT I MOTSATS
TILL NORMALA YRKEN
Han betalade rejält med räntor och ev. fått skattereduktion.
Citera
2025-02-27, 17:18
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Vad bodde Bamse i? Över 10000:-/månad i hyra och inte en tanke på att skaffa ett billigare boende.

10-12k i månaden i hyra är inget konstigt 2025..
Citera
2025-03-02, 07:50
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
10-12k i månaden i hyra är inget konstigt 2025..
Möjligtvis inte i centrala Stockholm, men i resten av landet är det relativ sinnespsykotik. Räcker tillnärmelsevis till två kö-tvåor relativt centralt i normalstora städer (asså it "först t kvarn" grejs).

Sliten fråga, men är det helt kört att få tag i gamla avsnitt? Säsong 1 finns på juden och 23-36 på plutonium, men de andra? de få torrenter som finns (varvid en innehåller typ alla) är stendöda.
Citera
2025-03-02, 11:19
Medlem
Limma skinkbits avatar
Jag tycker det hittills denna säsongen (avsnitt 1-4 säsong 36, vår 2025) har varit ganska sympatiska deltagare i Lyxfällan.

Ett tag för några år sen känns det som att det nästan bara var kedjerökande, coladrickande arroganta WT-fetton i programmet. Det hade väl iofs sin charm det också men man blev ju förbannad på en del lallon som fan inte förtjänade att få hjälp.
Citera
2025-03-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Jag tycker det hittills denna säsongen (avsnitt 1-4 säsong 36, vår 2025) har varit ganska sympatiska deltagare i Lyxfällan.

Ett tag för några år sen känns det som att det nästan bara var kedjerökande, coladrickande arroganta WT-fetton i programmet. Det hade väl iofs sin charm det också men man blev ju förbannad på en del lallon som fan inte förtjänade att få hjälp.
Låg underhållningsvärde hittills i nya avsnitt, jag vill bara se WT-fetton.
Citera
2025-03-02, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Möjligtvis inte i centrala Stockholm, men i resten av landet är det relativ sinnespsykotik. Räcker tillnärmelsevis till två kö-tvåor relativt centralt i normalstora städer (asså it "först t kvarn" grejs).

Sliten fråga, men är det helt kört att få tag i gamla avsnitt? Säsong 1 finns på juden och 23-36 på plutonium, men de andra? de få torrenter som finns (varvid en innehåller typ alla) är stendöda.
Nyproduktion har blivit väldigt dyrt och de senaste åren har hyreshöjningarna varit ganska kännbara. Även ute i landsbygden kostar en nyproducerad trea 10-12000kr idag. Men hade jag suttit fast med så stora skulder så hade jag sökt en äldre lägenhet med lägre standard och Sösdala där Bamse bodde är ju ingen större metropol. I den typen av mindre orter är ju ofta äldre lägenheter billiga och står outhyrda.
Citera
2025-03-03, 08:26
Medlem
Limma skinkbits avatar
Någon som minns citatet "Ni förstör cockan"?
Jag tror det var en avsnitt från skånska landsbygden med ett överviktigt WT-par. För att demonstrera hur mycket onödig skit, och särskilt Coca-Cola, som paret konsumerade så hade produktionen hällt upp några liter Coca-Cola i en behållare och dessutom haft i is.

Istället för att reagera som förväntat, typ "jävlar vilka mängder, det är ju helt sjukt hur man håller på" så häver kvinnan ur sig ovanstående citat. Som den konnässör hon är så har hon alltså medvetet valt bort is i drycken samt även skapat sig ett eget smeknamn på den.
Citera
2025-03-03, 12:07
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Någon som minns citatet "Ni förstör cockan"?
Jag tror det var en avsnitt från skånska landsbygden med ett överviktigt WT-par. För att demonstrera hur mycket onödig skit, och särskilt Coca-Cola, som paret konsumerade så hade produktionen hällt upp några liter Coca-Cola i en behållare och dessutom haft i is.

Istället för att reagera som förväntat, typ "jävlar vilka mängder, det är ju helt sjukt hur man håller på" så häver kvinnan ur sig ovanstående citat. Som den konnässör hon är så har hon alltså medvetet valt bort is i drycken samt även skapat sig ett eget smeknamn på den.
Jag minns inte vem som sa det eller i vilket avsnitt, men det är inget eget smeknamn. Det är allmänt på skånskt slangspråk att kalla Coca Cola för cocka! För övrigt gillar jag med Coca Cola bättre utan is!
Citera
2025-03-03, 23:38
Medlem
Jag måste verkligen bara få ut min ilska angående Philip Diab. Han är så sjukt irriterande. Kan han sluta leka psykolog!!!!
Jag gillar verkligen inte honom. Nej hejdå.
Tack för mig
Citera
2025-03-04, 21:01
Medlem
VoktorDodkas avatar
Nästa veckas avsnitt verkar ha potential, åtminstone av den lilla teasern i slutet av kvällens avsnitt.
Citera
2025-03-05, 16:17
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Men är Emma lite "ung i sinnet"? Tatuera Aviicis födelse/dödsdatum på halsen, det ser inte riktigt klok ut, han var väl inte hennes son? Eller är det någon annan Aviici än den kända?
Slötittar på det avsnittet just nu. Hon verkar ha flera ungar med olika fäder. Bor rätt bra, ser snyggt och fint ut och är sannolikt inte gratis. Har hon någon gubbe i bakgrunden tro?

Tatueringarna ser för jävliga ut. Tatuera in ett jävla popsnöres födelse och dödsdatum på halsen - HERREGUD!

Hon ser rätt bra ut trots allt.

Hoppas ändå det går bra för henne, hon verkar ju ändå ha lite driv.

Blir inte helt klok på hennes boendesituation. Vem hyr hon av?
Senast redigerad av godboy 2025-03-05 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in