Citat:
Ursprungligen postat av
C4sand
Sveriges system med nämndemän gör väl att detta är som lotto, om det kommer til rätten.
Någonstans tror jag att samhället måste sluta dömma meningar och yttrande så hårt, vi har nu hållit på med det i längre tid. Resultatet är väl bara större klyftor, mer hat.
Jag menar inte att man ska uppmana till kränkningar, och det är så klart en löjligt jävel som skriver något sådant på en dragsida. Men de borde bara ta bort kommentaren om de inte ville ha den där, och skulle hen yttra det på egen sida så är det innanför yttrandefriheten.
Min fetning.
Det har nu kommit så långt att PKsamhället måste vinna sina fajter, annar rasar deras värld ihop.
Så alla som är för detta kommer att fortsätta vara aktivister tills lutet. Vilket det är meningsfullt, rätt eller riktigt. Beklämmande bara att de får skriva om lag och sunt förnuft för deras syften, va det nu är.
Folket som vill ha slut på skiten och leva som vanliga svensons med yttrandefriheten i ryggen och kommer aldrig att backa, ej heller de som anser att HBQT rörelsen har nått slutets ände och att den borde krypa tillbaka under sin sten. Moralen kommer aldrig att försvinna i en fungerande människa.