2025-02-26, 15:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xiexiemoo
Om jag hade BTC som värderades till 100 miljoner USD skulle jag lätt sitta livstid, jag skulle bara ge seed phrase till mina barn. För det är just främst för mina barn som jag äger och köper BTC.
Och vad gör du när ett par av de andra fångarna på anstalten hör talas om dina BTC och drar in dig it ett rum och går lös på dig med en rörtång för att få dig att avslöja koden?

P.S. Fungerat på om dina barn hellre har en förälder än en massa pengar, eller du kanske är en sån förälder de lika gärna är utan?
Citera
2025-02-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Det brukar heta så när folk är tuffa framför datorn, men faktum är att om människor hade fungerat så ... då hade knappast mer än 2% av all Bitcoin varit konfiskerat. Och alla utpressningsligor hade lagt ner sedan länge. I själva verket krävs inte så mkt påtryckningar för att folk ska ge upp allt möjligt.

Byter tråd: (FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering
Citera
2025-02-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Byter tråd: (FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering

Nåväl, tillbaka till trådämnet:

Bitcoin har nu, med marginal, passerat -20% sedan all time high. Är det nog för att vi officiellt ska se oss som i Bear market?

Vad ligger bakom fallet? Kanske ingen tröst, men kryptomarknaden utanför är i ännu större gungning, många top 20-krypto är ner mer 50% från ATH, vilket kanske är ännu större tecken på Bear market!

Hur ser ni på utvecklingen på halvkort sikt: fortfarande kring 250 - 500k per dollar innan 2025 är slut?
Citera
2025-02-26, 15:47
Avslutad
Nu var vi på 85400. Spännande och se vad som sker nu. Egentligen borde man trada lite nu när det rör på sig. Fina möjligheter upp och ner. Men jag vågar inte just idag.
Citera
2025-02-26, 16:12
Medlem
Citat:
Nåväl, tillbaka till trådämnet:

Bitcoin har nu, med marginal, passerat -20% sedan all time high. Är det nog för att vi officiellt ska se oss som i Bear market?

Nej, det tycker jag inte alls. Åtminstone så länge priset håller sig över 73k är vi fortfarande i en haussemarknad, enligt min mening.

Citat:
Vad ligger bakom fallet? Kanske ingen tröst, men kryptomarknaden utanför är i ännu större gungning, många top 20-krypto är ner mer 50% från ATH, vilket kanske är ännu större tecken på Bear market!

Hur ser ni på utvecklingen på halvkort sikt: fortfarande kring 250 - 500k per dollar innan 2025 är slut?

Jag uppfattar det som att raset huvudsakligen orsakats av Bybit-hacket, vilket i så fall betyder att raset är irrationellt, i alla fall om man bortser från säljtryck i form av att bybit säljer av sin bitcoinreserv för att köpa ETH. Detta i sig borde dock marknaden kunna svälja utan större åthävor.

Jag gissar att priset återställs inom någon vecka.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-02-26 kl. 16:16.
Citera
2025-02-26, 17:03
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Någon som kan se inflöde i Exchanges? Vore kul och se hur de stora drakarna agerar så här vid nedgång..
Citera
2025-02-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Någon som kan se inflöde i Exchanges? Vore kul och se hur de stora drakarna agerar så här vid nedgång..

https://www.coinglass.com/Balance

Coinbase pro har ett utflöde senaste veckan, vilket kan indikera att valar köper på sig.
Citera
2025-02-26, 17:31
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
https://www.coinglass.com/Balance

Coinbase pro har ett utflöde senaste veckan, vilket kan indikera att valar köper på sig.

Är inte stora inflöden i Exchanges ett tecken på att valarna köper?
Citera
2025-02-26, 17:34
Medlem
Citat:

Nej, utflöden av bitcoin tolkar jag som köpande och flytt till säkert förvar. Inflöden ökar utbudet som är till salu.
Citera
2025-02-26, 17:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Inflöden av stablecoins isf.
Citera
2025-02-26, 19:56
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Verkar vara stort inflöde av BTC i Exchanges.

Stort ras på G eller tolkar jag graferna fel?
Citera
2025-02-26, 20:22
Medlem
Citat:
Verkar vara stort inflöde av BTC i Exchanges.

Stort ras på G eller tolkar jag graferna fel?

Trump säger att det ska bli 25% tullar på EU. Pappershänderna där ute prasslar duktigt. Bara att köpa till billig peng !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in