2025-01-13, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
När USA vaknar kommer vi se en dump, var så säker.

Själv blir jag likviderad vid 87200 usd
Lägre än så, jag säger 75k inom några veckor
Citera
2025-01-13, 12:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Gjorde något jag inte gjort på länge och öppnade en 4x long här på 93.5k. Stopploss på ca 91k.
Känslan är att 93k håller och vi skall upp mot ny ATH i vår.

Citat:
Plussade på min long kring 96.2 och är nu 5x long.
Stopploss uppflyttad en aning också.
Hur gick det med denna trade?
Citera
2025-01-13, 13:10
Medlem
Kan man verkligen inte köpa krypto på avanza efter klockan 17:30? Helt befängt att i utlandet så kan man köpa krypto dygnet runt förutom här i Sverige om man inte skaffar via de opålitliga bankerna som Safello etc etc
Citera
2025-01-13, 13:12
Medlem
Jajjemänsan, nu jävlar börjar det, sug kuk alla ni som sitter och hetsar upp folk till att va superbullish hela jävla tiden, ni är riktiga skräpmämmiskor utan hjärna.

Skulle va så jävla kul på ett sätt om vi går in i en 3 år lång bearmarket.
Citera
2025-01-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviscrate
Kan man verkligen inte köpa krypto på avanza efter klockan 17:30? Helt befängt att i utlandet så kan man köpa krypto dygnet runt förutom här i Sverige om man inte skaffar via de opålitliga bankerna som Safello etc etc

Man kan väl inte köpa crypto på Avanza överhuvudtaget, är väl bara cert ?
Citera
2025-01-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Jajjemänsan, nu jävlar börjar det, sug kuk alla ni som sitter och hetsar upp folk till att va superbullish hela jävla tiden, ni är riktiga skräpmämmiskor utan hjärna.

Skulle va så jävla kul på ett sätt om vi går in i en 3 år lång bearmarket.

Om du zoomar ut litegrann så ser du att absolut ingenting har hänt och ingenting har börjat. Definitivt inte en treårig baissemarknad.
Citera
2025-01-13, 13:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Allt över 93.4 är superbullish och 100k kan komma när som helst. Bryter den ner så har jag hittat min zon där jag kan DCA:a mig in.
Under 74k och går från bull till neutral de kommande halvåret.

https://i.imgur.com/RW9CQO8.png

Enter DCA zone. https://i.imgur.com/y6VqXSR.png

Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Hur gick det med denna trade?
Som jag sade igår, stoppad till ett litet minus.
Citera
2025-01-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Här har du några snabba ras i köpkraft, gissa vilken tillgång det avser.

Juni 2011: -99%
Augusti 2012: -56%
April 2013: -83%
December 2013: -50%
December 2017-December 2018: -84%
Mars 2020: -50%
Maj 2021: -53%
November 2021-November 2022: -74%

Minst sagt bräckligt, verkar inte finnas mycket substans i den tillgången.

Siffrorna ser inte ut att stämma riktigt, men hur som helst kan man se att ett kraftigt ras inte är något nytt eller något att bekymra sig över utan om något är ett tillfälle att utöka sin position på rea.
Citera
2025-01-13, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Har aldrig riktigt fattat vad dom gör här. Jag hade förstått om dom va traders och blankade och refererade till data.

Tycker mest synd om dom, dom har missat modern historias enklaste trade. Hade haft mer respekt om dom iaf gav några andra alternativ i krypto men nä.

2024 va i särklass bästa året, och alla event vi har utstakade för detta år gör att jag aldrig varit mer bullish

Uppenbarligen inte så jävla enkelt med tanke på att trådens, troligen, största Bitcoin-älskare nyligen blev likviderad i en av sina positioner ...

Citat:
Ja stopploss löste ut på 92k någonstans (hade ju flyttat upp den). Köpte spot för summan istället.
Har bättre utdelning på svenskaspel än de gånger jag försökt med leverage...

Går vi ner mot förra ATH utbrytet vid ca 74k så skall jag överväga en ny hävstång som får bära eller brista utan stopploss Men högst tveksamt att 90k bryts ens.
Citera
2025-01-13, 13:41
Medlem
Citat:
Enter DCA zone. https://i.imgur.com/y6VqXSR.png

Som jag sade igår, stoppad till ett litet minus.

Du borde helt sluta spela Allan med hävstångshandel, om inte annat för att sluta göda trådens bitcoinkritiker...
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-01-13 kl. 13:43.
Citera
2025-01-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Du borde helt sluta spela Allan med hävstångshandel, om inte annat för att sluta göda trådens bitcoinkritiker...

Här är vi nästintill helt överens!

#ViKommerAldrigGåUnder$100kigen
Citera
2025-01-13, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Om du zoomar ut litegrann så ser du att absolut ingenting har hänt och ingenting har börjat. Definitivt inte en treårig baissemarknad.

Och hur ser du om vi går in i en flera år lång bearmarket då?

Kolla på veckografen och kolla hur det såg ut våren 2021 så ser du hur väldigt lika det är just nu.

Hade du vetat när bearmarket börjar hade du varit miljardär just nu men du sitter och hoppas innibdet sista att viska gå högre hela tiden.

Väldigt många på Youtube är bearish nu och luften har gått ur ganska hårt.
Bitcoin har en väldogr kort bullmarket när det väl händer och det är oftast bara under några veckor som folk blir helt galna och btc rusar 2-3x på nån vecka sen svalnar det av och tar ett bra tag innan nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in