2025-02-26, 15:10
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Hahaaha skrattade mig till sömns igår natt. Tårarna rann och trodde faktiskt att det var hjärtinfarkt på gång men förmodligen bara en överansträngd bröstmuskel. Att öppna dörren till en "standardhöjd" lägenhet med dyrare hyra än grannarna och mötas av ett ostädat ruckel med skadat golv och ett knytnävsslag rakt genom gipsväggen. För att bara nämna något! När han dessutom har krav på sig på minst 35k för att återställa den gamla lägenheten. Det är game, set and match till TroBo.

Men just nu känner jag att det är mer tragiskt än roligt med tanke på att barn är inblandade, för dom har inte valt detta. Tycker synd om frun också för hon verkar rätt så oskyldig och sitter i en jävligt dålig sits med skulder.

Blir inte överraskad om vi snart får veta att "grabbarna ville dela rum" och skrubben behövdes till förvaring.
"Vi fick tyvärr inte plats att hushålla så som vi hade tänkt"
"Så T har tagit ett extrajobb och bor kvar med Astrid i gamla bostaden"
"Och grabbarna har flyttat till kickass-svärpappish så att vi kan hyra ut garderoben i nya lägenheten och jag kan få 7 rum och 2 våningar"
Citera
2025-02-26, 15:22
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Hyenaskratt den var bra, fan att jag inte kom på den.

Fan grabbar, nu mår man bra

Det här kommer rendera i massvis av roliga videos & samtal till trobo där Rask skriker inifrån sin nya skrubb. Fanns det ens ventilation därinne? Tror han kommer sakna gamla kojan

Jo men det är ju ett helt sjukt tvångsskratt han ligger inne med. Det är så opersonligt och vedervärdigt!

Och ska jag vara ärlig. Så trodde jag att hans film igår var ett skämt. Jag menar, har man likt rask bölat, ringt tidningen ( trosabladet, men 2000 läsare?) Gjort oändligt med filmer om hur orättvist det är att dom ska behöva bo så trångt. För att sen kriga till sig ett nya bostad ( läs svärfar). Sen när han väl får ett kontrakt, på en bostad som tillhörde tessans kollega. Som dom kände jääääääättebra. Borde man inte åtminstone titta på det innan man skriver på?
Citera
2025-02-26, 15:36
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Rask brukar ju prata om att han gillar ta varmduschar på flera timmar så får se hur det står sig med fukten

Prioriteringen är på topp hos denna 30-plussare! Jobba ett par timmar i veckan, men duscha flera gånger per dag, i timtal. Sen lite Gilmore Girls på det!
Citera
2025-02-26, 15:52
Medlem
Finnj-vels avatar
Ska inte Rask beställa mer knark snart och skylla på randoms?
Citera
2025-02-26, 15:56
Medlem
Hur blev det förresten med den där skyddade adressen han skulle få som han hade pratat med skatteverket om, är det ingen som vet hans nya lägenhet nu? Då blir det inte mer knarkbrev för cååntent
Citera
2025-02-26, 16:01
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Jo men det är ju ett helt sjukt tvångsskratt han ligger inne med. Det är så opersonligt och vedervärdigt!

Och ska jag vara ärlig. Så trodde jag att hans film igår var ett skämt. Jag menar, har man likt rask bölat, ringt tidningen ( trosabladet, men 2000 läsare?) Gjort oändligt med filmer om hur orättvist det är att dom ska behöva bo så trångt. För att sen kriga till sig ett nya bostad ( läs svärfar). Sen när han väl får ett kontrakt, på en bostad som tillhörde tessans kollega. Som dom kände jääääääättebra. Borde man inte åtminstone titta på det innan man skriver på?
Det är Rask vi pratar om. Såna petitesser.
Citera
2025-02-26, 16:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Skulle tro att badrummen är renoverade, på billigast möjliga sätt men ändå. Badrummen är byggt enligt nya regler att rör ska komma från tak och inte genom golv, inne taken är för att dölja det enkla bygget. Även kontakterna till tvätt/tork är nya (jordade). Kommoderna är också nya fast fuktskador vilket uppkommer redan efter någon månad med tanke på placering nära duschen. Man ser även att toaletterna är av nyare modell, även blandare i duschen. Så det är förmodligen det som är uppgraderingen till skillnad från grannarna, resten är rent ruckel.

Edit: även radiatorerna är nya i badrum
Nyare modell? Hur ser du det.
Den typen av toalett har funnits sedan 80-talet.
Det är likadant i en av de andra lägenheterna som jag varit i. Den är inte renoverad på x-antal år, men mycket mycket fräschare än det Rask visar upp
Citera
2025-02-26, 16:20
Medlem
Varför åker man inte och tittar på lägenheten innan man skriver avtal den ligger ju för fan i samma stad? Lägenhetsbaronen upphör aldrig att fascinera!
Citera
2025-02-26, 16:28
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88

Det är en egenskap som tillhör den falska masken "good-guy-baronen", men visst, när man vet vem han är på riktigt blir det bara konstlat och vedervärdigt, lite som hans personlighet.

Att bli helt lyrisk av ett hyreskontrakt sär svärfar som egentligen hatar honom har gått i god är så typiskt Baronen, att inte ens åka och kolla är stick i stäv med hans impulsiva person. Han gör ändå ingenting vettigt på dagarna och det är liksom några hundra meter från hans hem, varför inte bara ta en promenad över?

Denna nedgradering är helt och hållet hans egna fel men han kommer försöka lägga skulden på någon annan som vanligt då han inte är man nog att stå för sina misstag.

Besiktningsbaronen förnekar sig aldrig
Citera
2025-02-26, 16:30
Medlem
Snusfris avatar
När går flyttlasset? Och vem ska bära upp byråerna fulla med kläder i den jävla trappan. Inte garderobsbaronen väl?
Citera
2025-02-26, 16:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Dig tänker jag inte ens gå in i en diskussion med. Skaffa dig ett liv istället för att leka expert i varje ämne på fb.
Nu var det ju du som lekte expert på toaletter. Jag undrar hur du kommer fram till "nyare" modell. Nyare än 1900 kallt. Absolut.
Citera
2025-02-26, 16:39
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
När går flyttlasset? Och vem ska bära upp byråerna fulla med kläder i den jävla trappan. Inte garderobsbaronen väl?
Enligt gårdagens video skulle dom hyra släp och börja flytta grejer redan idag.

Med dom där armarna blir det några varv mellan släpet & lägenheten, men tydligen ska hela lägenheten vara inredd och klar på ett dygn, Baronen klarar inte av att det står massa flyttlådor flera dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in