2025-02-25, 22:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Mm, men om "kapitalet" man investerat så går mot nära noll så kommer det ändå att gå att pivota till bitcoin. Fucking genius.
Du är medveten om att du köpt av någon annan som sålt? Att du blir likviderad betyder att någon annan har dina pengar.

Don`t quit your day job…
Citera
2025-02-25, 22:56
Avslutad
MicroStrategy mstr eller strategy numera.

Ner 16% idag

Vad jag förstår går de med förlust i varje kvartal

Där har ni en bubbla, byggd på lånade pengar och ideerna är att bitcoin ska gå upp upp upp.

Det har de gjort, och ändå går mstr med tapp

Nu går bitcoin ner ner ner

Lätt att starta en firma, tex pizzeria, som bygger på att pizza pris ska gå upp upp upp
Citera
2025-02-25, 22:59
Avslutad
Jag förstår inte att mstr applåderas i detta forum.

De skapar stora problem kring trovärdighet kring bitcoin

Ju fortare de går konkurs desto bättre
Citera
2025-02-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
MicroStrategy mstr eller strategy numera.

Ner 16% idag

Vad jag förstår går de med förlust i varje kvartal

Där har ni en bubbla, byggd på lånade pengar och ideerna är att bitcoin ska gå upp upp upp.

Det har de gjort, och ändå går mstr med tapp

Nu går bitcoin ner ner ner

Lätt att starta en firma, tex pizzeria, som bygger på att pizza pris ska gå upp upp upp

Antalet pizza är obegränsat, liksom fiatpengar. Antalet bitcoin däremot är strikt begränsat. Detta gör att MSTR:s strategi kanske kan fungera, till skillnad från det tänkta pizzeriaexemplet.

Själv äger jag dock bara bitcoin i direkt form, inte indirekt via MSTR eller någon annan konstruktion.
Citera
2025-02-25, 23:30
Medlem
DVikings avatar
Vad ligger handelsvolymerna på dagligen i BTC och hur stor del av denna står storfinansen (Blackrock, Vanguard osv) för?

Att 30% är "borttappade" har jag läst någonstans, hur mycket av det som är kvar ligger i cold storage hos true HODLers?
Citera
2025-02-26, 08:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Att 30% är "borttappade" har jag läst någonstans, hur mycket av det som är kvar ligger i cold storage hos true HODLers?
Försöker du peka på risken i att man inte verkligheten vet om dom är borttappade eller om någon som hållit i 15 år plötsligt säljer?
Oavsett svaret på den frågan så är risken nog ganska väl inprisad.

Jag menar, skulle det på någotvis bekräftas att tex Satoshis Bitcoin verkligen ÄR borta så skulle det reflekteras i en liten rusning i priset.
Citera
2025-02-26, 08:58
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Försöker du peka på risken i att man inte verkligheten vet om dom är borttappade eller om någon som hållit i 15 år plötsligt säljer?
Oavsett svaret på den frågan så är risken nog ganska väl inprisad.

Jag menar, skulle det på någotvis bekräftas att tex Satoshis Bitcoin verkligen ÄR borta så skulle det reflekteras i en liten rusning i priset.

Nej jag försöker mest bara få en uppfattning om hur stor free floaten är och sätta den i relation till omsättningen.

Hur känsligt är priset för körningar av storspelare?
Citera
2025-02-26, 09:03
Avstängd
Citat:
Eller kanske en panikförsäljning av folk som tänker att "Om HAN kan tappa bort sina pengar så kan jag göra det också."
Citera
2025-02-26, 09:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Nej jag försöker mest bara få en uppfattning om hur stor free floaten är och sätta den i relation till omsättningen.

Hur känsligt är priset för körningar av storspelare?
Blackrocks dagliga handelsvolym ligger på runt 3-4 miljarder dollar. Dom är störst men sedan har du 10 ETFer till på det.

Sedan får du lägga till alla spot exchanges på det.
Citera
2025-02-26, 09:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Eller kanske en panikförsäljning av folk som tänker att "Om HAN kan tappa bort sina pengar så kan jag göra det också."
Du tror inte det slagit folk att dom kan tappa bort det redan…?

Vidare kan du fundera på vad minskat utbud skulle ha för påverkan på priset, allt annat lika 😏
Citera
2025-02-26, 09:48
Avstängd
Citat:
Du tror inte det slagit folk att dom kan tappa bort det redan…?
Det är skillnad mellan teoretisk kunskap och praktiska exempel.
Citat:
Vidare kan du fundera på vad minskat utbud skulle ha för påverkan på priset, allt annat lika 😏
Eftersom Bitcoin inte har något fundamentalt värde är inte säkert minskat utbud har någon inverkan. Det är inte som aktier där man plötsligt inser att man äger en större del av ett företags tillgångar och vinst.
Citera
2025-02-26, 10:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Eftersom Bitcoin inte har något fundamentalt värde...
Agree to disagree.

Citat:
Det är inte som aktier där man plötsligt inser att man äger en större del av ett företags tillgångar och vinst.
…eller konkurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in