2025-02-16, 19:43
Medlem
Jag gillade Ellie jättemycket innan. Men tycker hon tappat gnistan sen ett halvår tillbaka. Innan gjorde hon mycket saker i sina vloggar. Nu handlar de bara om alla hennes sjukdomar och att hon står och laga mat eller baka genom en hel vlogg. Det är inget som intressera mig faktiskt. Verkar som hon gör det trots att hon egentligen inte orkar göra nåt annat. Men att hon måste få ut massa vloggar.
Citera
2025-02-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissekotten1993
Jag gillade Ellie jättemycket innan. Men tycker hon tappat gnistan sen ett halvår tillbaka. Innan gjorde hon mycket saker i sina vloggar. Nu handlar de bara om alla hennes sjukdomar och att hon står och laga mat eller baka genom en hel vlogg. Det är inget som intressera mig faktiskt. Verkar som hon gör det trots att hon egentligen inte orkar göra nåt annat. Men att hon måste få ut massa vloggar.
Intressera mig inte när folk ältar saker i varenda vlogg. Det är ju samma och samma hela tiden. Alla människor har ju sjukdomar eller problem men man behöver ju inte älta det hela tiden. Meningen att man är influencer är ju att fånga sina tittare och göra saker som är intressant.
Citera
2025-02-16, 19:54
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:

Jag gillade oxå Ellie från början… jag håller med dig om det du skriver.
Jag tycker hon snackar mkt om hur duktig hon är o hennes nörderi som gör henne till någon slags expert.. hon följer sitt nyfunna påhitt om kost el hudvård i nån vecka el 2 sen märker man mer o mer att hon slarvar o mer el mindre faller tbx till sitt gamla vanliga sätt… men erkänner det inte för sina följare utan dom fortsätter att hylla o lovprisa henne o hon suger åt sig o blir bara ännu mer mallig.
Citera
2025-02-16, 20:25
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Jag gillade oxå Ellie från början… jag håller med dig om det du skriver.
Jag tycker hon snackar mkt om hur duktig hon är o hennes nörderi som gör henne till någon slags expert.. hon följer sitt nyfunna påhitt om kost el hudvård i nån vecka el 2 sen märker man mer o mer att hon slarvar o mer el mindre faller tbx till sitt gamla vanliga sätt… men erkänner det inte för sina följare utan dom fortsätter att hylla o lovprisa henne o hon suger åt sig o blir bara ännu mer mallig.

Jag tror tyvärr hon håller på med skadebeteende för att få uppmärksamhet. Samma uppmärksamhet som mammor får via Münchausen by proxy, Dagen efter det kom ut på nyheterna om en tjej som hade den sjukdomen man får av kortison så hade Ellie den. Hon har ALDRIG nämnt den sjukdomen innan. Hon har ju haft missbruksproblematik innan och jag tror hon håller på och skada sig nu med detta.
Citera
2025-02-23, 20:08
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Jag tror tyvärr hon håller på med skadebeteende för att få uppmärksamhet. Samma uppmärksamhet som mammor får via Münchausen by proxy, Dagen efter det kom ut på nyheterna om en tjej som hade den sjukdomen man får av kortison så hade Ellie den. Hon har ALDRIG nämnt den sjukdomen innan. Hon har ju haft missbruksproblematik innan och jag tror hon håller på och skada sig nu med detta.

Nu har hon haft ätstörningar oxå… är det något hon inte haft el varit med om/blivit utsatt för?

Hur orkar S med henne? Jisses
Citera
2025-02-26, 08:15
Medlem
Citat:
Nu har hon haft ätstörningar oxå… är det något hon inte haft el varit med om/blivit utsatt för?

Hur orkar S med henne? Jisses

Hon har sagt i flera år att hon har psoriasis. Förra veckan kan hade hon en frågestund på insta. Då var det nån som frågade om hennes psoriasis. Då skrev hon att hon inte har det längre, utan nu har hon TSW.
Det har hon ALDRIG nämnt nångång förrens detta var på på nyheterna på ett par månader sen. Dagen efter så hade hon den sjukdomen och la ut massor på insta. Så ja, hon är hyperkondriker. Uppmärksamhets sjuk också. Jag orkar inte följs henne mer för allt handlar bara om detta. Jag tyckte riktigt bra om henne innan.
Citera
2025-02-26, 16:12
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Hon har sagt i flera år att hon har psoriasis. Förra veckan kan hade hon en frågestund på insta. Då var det nån som frågade om hennes psoriasis. Då skrev hon att hon inte har det längre, utan nu har hon TSW.
Det har hon ALDRIG nämnt nångång förrens detta var på på nyheterna på ett par månader sen. Dagen efter så hade hon den sjukdomen och la ut massor på insta. Så ja, hon är hyperkondriker. Uppmärksamhets sjuk också. Jag orkar inte följs henne mer för allt handlar bara om detta. Jag tyckte riktigt bra om henne innan.

Jag såg det oxå… jag tror att många av hennes diagnoser hon påstår att hon har är ställda av henne själv… inte från sjukvården alltså.

Hur går det med hennes cellförändringar förresten?
Citera
2025-02-28, 16:44
Medlem
Eg0x3s avatar
Ang cellförändringarna så såg jag att någon hade frågat under hennes senaste yt.. där hon svarade att senast hon kollade så hade hon inga cellförändringar o att kroppen hade reparerat sig själv…
Hon som grät o trodde att hon skulle dö i somras

Hon säger att hon har grov tandläkarskräck o har tidigare behövt sövas vid undersökningar.. hon hade hål i tänderna som hon fixade med under hösten o hade sådan ångest inför tandläkarbesöken… då kan man ju tänka sig att man är extra noggrann med tandhälsan för att slippa framtida problem… nä men då slutar hon borsta tänderna med fluor ist…
Citera
2025-03-03, 09:32
Medlem
Citat:
Ang cellförändringarna så såg jag att någon hade frågat under hennes senaste yt.. där hon svarade att senast hon kollade så hade hon inga cellförändringar o att kroppen hade reparerat sig själv…
Hon som grät o trodde att hon skulle dö i somras

Hon säger att hon har grov tandläkarskräck o har tidigare behövt sövas vid undersökningar.. hon hade hål i tänderna som hon fixade med under hösten o hade sådan ångest inför tandläkarbesöken… då kan man ju tänka sig att man är extra noggrann med tandhälsan för att slippa framtida problem… nä men då slutar hon borsta tänderna med fluor ist…

Ja, som man trodde. Majoriteten lätta cellförändringar försvinner inom 1 år, därför gör vården inget utan har bara tätare kontroll. Kan också visa fel om man har samtidig inflammation.

Hon är ju emot vetenskap, sån där vetenskap som är bevisad i flera studier, så att hon inte vaccinerar sig och inte använder tandkräm är inte förvånande.

Tycker det mest är jobbigt att se henne nu så kollar inte hennes videos på Youtube längre. Hon köper så mycket skit och stoppar i sig, och jag tror bara att hon förstör för sin kropp och stressar den med alla tillskott/rengöringar av kroppen. Det är ju något nytt hela tiden.

Själva maten är väl bättre än det hon åt förut dock.
Citera
2025-03-16, 23:14
Medlem
Eg0x3s avatar
Nu tål hon i princip ingenting.. baserat på inga blodprover! Dom där hokuspokus-personerna som lurar i henne att hon inte tål någon föda stjäl hennes pengar. Enormt mycket pengar slösar hon helt oansvarigt på massor av div saker.. hon är en shopaholic och hoarder!!!

Dom bor i en svinstia.. och hon både tror på och sprider en massa humbug…

Hon borde söka hjälp för sin ätstörning istället för att låta hittepå-läkare lura i henne att hon inget kan äta… stört beteende minst sagt.
Citera
2025-03-31, 01:03
Medlem
Knorrmyrans avatar
Men jisses vad dömande många av er är!
Jag tycker att hon är väldigt ambitiös och jobbar hårt med det hon vill och intresserar sig för. Hon har även kommit en jäkla bra bit med sitt liv och är underbar med sin lilla son och de andra pojkarna.
Har följt henne i två år och om vi säger såhär att jag håller absolut inte med henne i mångt och mycket. MEN trots att jag tycker att det börjar bli lite väl mycket foliehatt nu så är hon noga med att säga hela tiden att ”såhär tycker och tänker jag, såhär gör jag. Men NI gör självklart som NI vill”.
Så någon självutnämnd expert tycker jag inte att hon är utan som hon säger själv så ”nördar hon ner sig i saker som intresserar henne”.
Låt henne göra och vara som hon vill så länge hon inte skadar någon, vilket hon knappast gör.
Citera
2025-03-31, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knorrmyran
Men jisses vad dömande många av er är!
Jag tycker att hon är väldigt ambitiös och jobbar hårt med det hon vill och intresserar sig för. Hon har även kommit en jäkla bra bit med sitt liv och är underbar med sin lilla son och de andra pojkarna.
Har följt henne i två år och om vi säger såhär att jag håller absolut inte med henne i mångt och mycket. MEN trots att jag tycker att det börjar bli lite väl mycket foliehatt nu så är hon noga med att säga hela tiden att ”såhär tycker och tänker jag, såhär gör jag. Men NI gör självklart som NI vill”.
Så någon självutnämnd expert tycker jag inte att hon är utan som hon säger själv så ”nördar hon ner sig i saker som intresserar henne”.
Låt henne göra och vara som hon vill så länge hon inte skadar någon, vilket hon knappast gör.

Hon säger en sak och gör en annan.
För det första så har man ett ansvar när man har en plattform som henne. Hon svarar på frågor och ger råd, uttalar sig säkert, och det är att vara en självutnämnd expert, och det blir farligt när man inte är en expert utan en foliehatt som nördar ner sig i foliehatt-teorier.

Det finns definitivt råd hon gett som kan skada andra. Detoxerna hon rekommenderar är dessutom bullshit. De är gjorda så att det ska se hemskt konstigt ut när du skiter, för då bekräftas du i att något ”är fel” inuti dig. Det är ett typiskt trick sådana här detoxföretag använder sig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in