2025-02-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Fin presentation av etage. Ingår beo stereon månne?

https://www.hemnet.se/bostad/villa-6...gen-4-21487097

Ett lite sämre läge, så de kanske kan få 18-20 Msek. Långt till allt, ica, skola etc.

Finns bättre centrala boende inne i Hbg.

Kanske är lite utanför ämnet, men det är ju inte många hundra meter till Laröd Skola och bara några ytterligare hundratal meter efter Laröd Skola har du Holstagårdsskolan. Vill du handla har du Hemköp Laröd några minuter borta, så där har du lite fel.
Senast redigerad av Frost37 2025-02-24 kl. 14:45.
Citera
2025-02-25, 03:59
Medlem
Intressant att se vem som tar över knarkkungens näste. Lite dåliga vibbar i väggarna där. Nästan att det kan klassas som dolt fel om köparna inte blir upplysta om historiken.

I det fall det blir tvist om husförsäljningen kanske det inte är den motparten man vill ha att göra med? Känns som rejält prutläge.
Citera
2025-02-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla-
Intressant att se vem som tar över knarkkungens näste. Lite dåliga vibbar i väggarna där. Nästan att det kan klassas som dolt fel om köparna inte blir upplysta om historiken.

I det fall det blir tvist om husförsäljningen kanske det inte är den motparten man vill ha att göra med? Känns som rejält prutläge.

Ja det kan ju bli svårt att nå säljarna om inte annat.

Tror vi att det blir sålt?
Citera
2025-02-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grg77
Ja det kan ju bli svårt att nå säljarna om inte annat.

Tror vi att det blir sålt?

Eller faktiskt bara "säljaren"

IC står inte som ägare på huset.
Citera
2025-02-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Exakt min tanke, det är ju i princip alltid Valvet som säljer i Hittarp, men dom är såklart lite för seriösa för att ens ta i denna försäljningen med tång, klokt!

Fel fel fel, som Brasse sa….
Detta har inget att göra med att en mäklare är mer seriös än en annan.

Både Valvet och 3etage är förhållandevis seriösa. Mäklaren på 3etage är släkt med ägaren till Valvet så rest assured att samtal dessa två herrar emellan förts före affären togs in.
Hur släktskapet ser ut vill jag inte outa här. Det får någon annan göra.
Citera
2025-02-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneKempe

Både Valvet och 3etage är förhållandevis seriösa. Mäklaren på 3etage är släkt med ägaren till Valvet så rest assured att samtal dessa två herrar emellan förts före affären togs in.

Spelar väl iofs ingen större roll.

Valvet riskerar att smutsa ner sitt trots allt rätt väl inarbetade varumärke för mer premiumobjekt.

3Etage har inget att förlora. Den typen av objekt är inte deras ”hemmamarknad”. Kunde säkert tänka sig ett lägre arvode också.

Men, det är lite märkligt att en av HBGs dyraste villor 2024/2025 dyker upp hos en mäklarfirma som aldrig sålt ngt liknande, och då inte heller har en upparbetad ”bank” av potentiella köpare ”of the record”

Inte sällan som dessa typer av objekt aldrig ens kommer ut på den öppna marknaden utan säljs ”under hand” så att säga.

Det är som att du skall in och spela CL final, men du kollar bara om B-laget kan spela.

Det är lite för orimligt.

Personligen helt övertygad om att 3etage inte var förstahandsvalet, men de enda som kunde tänka sig att ta det. Efter det så är vi nere på mäklarhuset och fastighetsbyrån. Väldigt långt ifrån 27m i Hittarp.
Citera
2025-02-25, 23:07
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Henrik G släktträd är väl så bra som mäklarna, trots detta så riskerar han 7 års fängelse för sina fastighetsaffärer. Inte ovanligt att folk tar genvägar för att leva upp till släktens förväntningar.

Om man väljer eller blir anvisad en mäklare som inte har en klientbas som är i närheten till det begärda priset så är det något som får mig att reagera.
Citera
2025-02-25, 23:37
Medlem
[quote=SuneKempe|91154166]

[/

Att dom är släkt vet väl dom flesta med lite insyn i branschen, det påverkar inte min syn på att Valvet är betydligt mer seriösa än 3etage.

Att Valvet är dominerande i Hittarp är fakta, som enkelt kan tas fram med mäklarstatistik.

Så allt jag skrev är väl inte fel, fel, fel😃
Citera
2025-02-26, 20:27
Medlem
[quote=Frost37|91158367]
Citat:

[/

Att dom är släkt vet väl dom flesta med lite insyn i branschen, det påverkar inte min syn på att Valvet är betydligt mer seriösa än 3etage.

Att Valvet är dominerande i Hittarp är fakta, som enkelt kan tas fram med mäklarstatistik.

Så allt jag skrev är väl inte fel, fel, fel😃

Nu blir det lite fel, fel, fel både här och där

Om ni läser längre bak i tråden, så låg faktiskt huset ute med Valvet på kommande/under hand i första rundan det brände till i hittarp/laröd
Citera
2025-02-26, 21:07
Medlem
[quote=bitchinawitch|91166214]
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37

Nu blir det lite fel, fel, fel både här och där

Om ni läser längre bak i tråden, så låg faktiskt huset ute med Valvet på kommande/under hand i första rundan det brände till i hittarp/laröd

Verkligen det huset?
Citera
2025-02-26, 21:50
Medlem
[quote=Grg77|91166705]
Citat:
Ursprungligen postat av bitchinawitch

Verkligen det huset?
Japp
Citera
2025-02-26, 22:12
Medlem
[quote=ie94dab|91167172]
Citat:
Ursprungligen postat av Grg77

Japp

Då är det ju väääldigt konstigt att inte valvet tar upp försäljningen.

Det är inte så många hus av den kalibern som går ut varje år.

Speciellt i en tid när det varit svajigt på marknaden, så är det ett rätt stort arvode som de inte ”får”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in