2025-02-23, 12:23
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har inte flyttat någon skuld. Men det är så det fungerar. Jag bara konstaterar hur det är.

Någon ska köpa en bil och när hen är hos bilhandlaren så står där en Volvo och en Tesla. Hen vet att en Volvo låter alla vara. Men det finns grupper i samhället som ser som uppgift att leta reda på Tesla för att elda upp dem. Givetvis ligger Tesla efter Volvo när hen ska välja bil med tanke på fakta.

Kan du verkligen inte tänka ut detta själv? Jösses Amalia!
Ynkryggar tänker så. Typ sådana som väljer Volvo. Men de som väljer Tesla är inte av samma skrot och korn och tänker lite längre än näsan räcker och vet att det är vänstergalningar som eldar bilar, dvs folk som bör sitta bakom lås och bom.

Även om några stackare drar sig från att äga en Tesla, så kommer det bara vara tillfälligt då bäst bil är det som avgör vad folk köper i förlängningen. De flesta fattar att terrorism inte är hållbart och kan inte heller sätta stopp för en hel industri.
Citera
2025-02-23, 12:27
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ynkryggar tänker så. Typ sådana som väljer Volvo. Men de som väljer Tesla är inte av samma skrot och korn och tänker lite längre än näsan räcker och vet att det är vänstergalningar som eldar bilar, dvs folk som bör sitta bakom lås och bom.

Även om några stackare drar sig från att äga en Tesla, så kommer det bara vara tillfälligt då bäst bil är det som avgör vad folk köper i förlängningen. De flesta fattar att terrorism inte är hållbart och kan inte heller sätta stopp för en hel industri.

Det är möjligt att du har rätt i allt du skriver (tycker). Men det förändrar inte att det jag skriver är rätt. Du verkar vara en yr människa.
Citera
2025-02-23, 13:25
Medlem
DonaldBidens avatar
Säkert självantändande batterier.
Bäst att förbjuda Tesla!
Citera
2025-02-23, 13:32
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Säkert självantändande batterier.
Bäst att förbjuda Tesla!
Nej det är ju bekräftat att det är en sabotör/terrorist som ligger bakom bränderna.
Citera
2025-02-23, 15:35
Medlem
Mindervärdeskomplex?
Citera
2025-02-23, 17:34
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Bara dumt att ta till såna där medborgargarde-metoder.

Jag tycker Svenska staten borde kliva fram och ta lite ansvar, och under kontrollerade former utfärda jaktlicenser på de invasiva och skadliga Teslabilarna!
Citera
2025-02-23, 17:35
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Tycker det är häpnadsväckande att de släppte honom igen. Att bränna bilar är inget litet brott. De behandlade honom som han vore en snattare som stulit lite choklad (100 g).

Tycker inte man borde bli släppt då heller. Stöld borde alltid straffas om samhället ska fungera.
Citera
2025-02-23, 19:44
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Bara dumt att ta till såna där medborgargarde-metoder.

Jag tycker Svenska staten borde kliva fram och ta lite ansvar, och under kontrollerade former utfärda jaktlicenser på de invasiva och skadliga Teslabilarna!

På vilket sätt är de skadliga? Kom inte dragandes med gammal skåpmat som att de är sämre för miljön än fossildrivna bilar, vilket redan har blivit debunked och inte stämmer.
Citera
2025-02-23, 21:50
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
På vilket sätt är de skadliga? Kom inte dragandes med gammal skåpmat som att de är sämre för miljön än fossildrivna bilar, vilket redan har blivit debunked och inte stämmer.

* Teslas vinster går till Europas fiende och putlers hora (Musk).
* Tesla/Musk försöker påverka Svensk politik, vill utrota medelklassen och förslava oss alla till ett internationellt trasproletariat.
* Teslabilarna är dyra och håller dålig kvalitet. Det finns bättre och billigare elbilar att köpa nuförtiden.
* Medvetna om sin vidriga existens gör Teslabilarna ofta harakiri och sätter spontant eld på sig själva för att slippa undan sitt existentiella lidande (tyvärr utsätter detta hela omgivningen för fara, eftersom batterierna brinner lika hett som det helvete dit Musk är mantalsskriven).
* De är fula som stryk!
* Tesla är ett övervärderat skitföretag som bygger på hype och skitsnack, och lögner om magisk teknik som kommer "nästa år".
* Musk är en svettig klåpare som får oss tvättade och vettiga cannabisanvändare att framstå i dålig dager!
Citera
2025-02-23, 23:57
Medlem
Förväntar mig uthängning i tråden! 👿
Citera
2025-02-25, 08:45
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Efter att mannen greps för andra gången har han nu begärts häktad av åklagaren Rebecka Larsson, som leder utredningen gällande bränderna. De misstänkta brotten rubriceras som grov skadegörelse och försök till grov skadegörelse.

Häktningsskälet är enligt åklagaren risk för fortsatt brottslighet.

– Det är häktningsskälen som görs gällande, bekräftar åklagaren.
Rebecka Larsson säger att hon i nuläget inte vill gå in på om det framkommit något motiv till bränderna – som enligt polisen alltså ska ha riktats mot bilar från framför allt ett fabrikat.

https://www.gp.se/krim/misstankt-tes...b-ac676d147ca3
Citera
2025-02-25, 12:25
Medlem
Om jag bara visste vem Tesla/-eldaren/-hataren var så skulle jag absolut och tveklöst erbjuda mig att stå för hans rätttegångskostnader. OCH kostnader för hans förbrukningsmaterial (bensin, tändstickor etc.). Även om jag så måste skuldsätta mig!

Varför? Jo, för att jag hatar Musk/Putin som säger att Ukraina startade kriget, gör Hitlerhälsningar (Musk), och påstår att den folkvalde Z. är en diktator. Despoten, diktatorn, fegisen, förtryckaren och räddharen Putin däremot, som dagligen skickar tusentals ryssar in i evigheten (jag blir så ledsen - man har ju bara ett enda liv här på jorden) får stor support från USA helt plötsligt.

Bästa artikeln jag läst på 3 år, och jag läser många per dag (jag garanterar att ni inte ångrar er om ni läser den):

https://www.dn.se/sverige/alex-schul...jat-avsky-usa/

Hatar folk som kör Tesla!!!!! Fy f-an!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in