2025-02-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfWaffles
Att kalla det aktivism är väl lite i underkant. När de gått från att propagandera emot att köpa Teslor till att bränna dem borde det hamna under terrorism tycker jag.

För att citera Wikipedia:

Citat:
Uttrycksformerna för aktivism varierar kraftigt: vissa former av aktivism är grundlagsskyddade medan andra är odemokratiska eller olagliga genom att t.ex. utföra sabotage[7], mordbrand[8], hot[9] samt olaga intrång[10]. Aktivismen kan genomföras inom ett politiskt system eller som utomparlamentariska åtgärder. Ofta är aktivism förknippat med starka eller kontroversiella åsikter och kan i en extrem form utgöras av olika typer av hot och väpnad kamp.
Citera
2025-02-22, 19:03
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Symbolaktion. Lär bli än värre om Musk slår av Starlink för Ukraina..
Har sett 2 st skadade Teslor nu i Örebro. Ena med hakkors den andra med väldigt "nycklade" framdörrar rispor + oläsbar text.

Finns nog många som vill signalera sitt missnöje på detta sätt och visa sin avsky för Musk

Tänk om det fanns ett ord för att beskriva att ta en politisk ståndpunkt genom Mordbrand. Vad hade vi kallat det om muslimer hade gjort detta ?

Citera
2025-02-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Symbolaktion. Lär bli än värre om Musk slår av Starlink för Ukraina..
Har sett 2 st skadade Teslor nu i Örebro. Ena med hakkors den andra med väldigt "nycklade" framdörrar rispor + oläsbar text.

Finns nog många som vill signalera sitt missnöje på detta sätt och visa sin avsky för Musk
Det visar ju nivån på aktivisterna, bilarnas ägare får ett helvete, Elon not so much.
Citera
2025-02-23, 00:37
Medlem
LordOfWaffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub

Citat:
Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] är det systematiska och hänsynslösa användandet av våld eller förstörelse, för att genom att injaga rädsla försöka tvinga fram politiska förändringar.

Aktivism/terrorism känns som ett Venn diagram. Det kan vara båda. :/
Citera
2025-02-23, 07:14
Medlem
Är jag ensam om att tänka på att det är jäkligt svårt att sälja en begagnad Tesla?
Bostadsräntorna gick inte ner, bilen går inte att sälja. Vad gör man då? Ger någon lite pengar om bilen brinner upp.
Hoppas att försäkringsbolaget fixar fram en ny begagnad Tesla istället för kontanter.
Citera
2025-02-23, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Tror han ligger bakom fler bränder än bara dessa senaste. Det har brunnit ytterligare några teslor i Göteborg sista månaderna som rapporterats på lokalnyheterna. Då utgick nog de flesta från att det var Orten som varit i farten. Men troligen var det väl den här personen.

Att han är politiskt motiverad och har inspirerats av medias skriverier kring Elon Musk är väl ganska troligt.

Det behöver inte vara politiskt motiverat. Sveriges "farligaste kvinna" sägs på sin tid ha hatat röda bilar. Och hon var/är inte mentalt frisk.
Citera
2025-02-23, 10:22
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Det visar ju nivån på aktivisterna, bilarnas ägare får ett helvete, Elon not so much.
Det behöver inte vara en aktivist, det räcker med att någon har ältat detta tillräckligt länge tills det blivit oåterkalleligt... Som för Rickard Anderson.

Jag har själv hamnat i lägen där hatet blivit för starkt för att stå emot... Lite som onani, ibland så måste man lätta på trycket. Ältar man oförrätter och orättvisor tillräckligt så är det en stark drift.. Lägger man till långvarig depression så blir man en tickande bomb.

Bra att han ger sig på bilar iallafall, han har mitt och mitt hatiska tillstånds fulla stöd... Även om mitt logiska jag förstår att det drabbar en oskyldig bilägare, men det bryr hatjaget sig inte om.
Citera
2025-02-23, 11:37
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Är det verkligen svårt att begripa? Jösses Amalia!

Det framstår som att du som bilägare är i riskzonen för att få din bil uppeldad om du köper en bil tillverkad av Herr Musk initiativ. Många avstår då att köpa Tesla och försäljningen tappar vilket påverkar Herr Musk på flera olika vis. Bland annat ekonomiskt och i anseende.
På riktigt? Det är väl inte Tesla man ska vara rädd för utan galningar som eldar upp andras egendom.

Hela skuldfrågan landar hos pyromanen och dess försvarare.
Citera
2025-02-23, 11:40
Medlem
Vågar man tippa på att det är en vänsterbliven terrorist igen? En person som röstar V
Citera
2025-02-23, 12:05
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
På riktigt? Det är väl inte Tesla man ska vara rädd för utan galningar som eldar upp andras egendom.

Hela skuldfrågan landar hos pyromanen och dess försvarare.

Vem har sagt att man ska vara rädd för Tesla? Omöjligt att förstå vad du bubblar om. Läste du ens vad jag skrev eller citerade du fel person?
Citera
2025-02-23, 12:13
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vem har sagt att man ska vara rädd för Tesla? Omöjligt att förstå vad du bubblar om. Läste du ens vad jag skrev eller citerade du fel person?
Du insinuerade att folk drar sig från/är rädda att äga en Tesla pga att någon galning tänder eld på Tesla-bilar. Helt galet tänkt att flytta över skulden från förövaren till ett företag som gör fantastiska bilar.
Citera
2025-02-23, 12:18
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Du insinuerade att folk drar sig från/är rädda att äga en Tesla pga att någon galning tänder eld på Tesla-bilar. Helt galet tänkt att flytta över skulden från förövaren till ett företag som gör fantastiska bilar.

Jag har inte flyttat någon skuld. Men det är så det fungerar. Jag bara konstaterar hur det är.

Någon ska köpa en bil och när hen är hos bilhandlaren så står där en Volvo och en Tesla. Hen vet att en Volvo låter alla vara. Men det finns grupper i samhället som ser som uppgift att leta reda på Tesla för att elda upp dem. Givetvis ligger Tesla efter Volvo när hen ska välja bil med tanke på fakta.

Kan du verkligen inte tänka ut detta själv? Jösses Amalia!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in