2025-02-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Om jag bara visste vem Tesla/-eldaren/-hataren var så skulle jag absolut och tveklöst erbjuda mig att stå för hans rätttegångskostnader. OCH kostnader för hans förbrukningsmaterial (bensin, tändstickor etc.). Även om jag så måste skuldsätta mig!

Varför? Jo, för att jag hatar Musk/Putin som säger att Ukraina startade kriget, gör Hitlerhälsningar (Musk), och påstår att den folkvalde Z. är en diktator. Despoten, diktatorn, fegisen, förtryckaren och räddharen Putin däremot, som dagligen skickar tusentals ryssar in i evigheten (jag blir så ledsen - man har ju bara ett enda liv här på jorden) får stor support från USA helt plötsligt.

Bästa artikeln jag läst på 3 år, och jag läser många per dag (jag garanterar att ni inte ångrar er om ni läser den):

https://www.dn.se/sverige/alex-schul...jat-avsky-usa/

Hatar folk som kör Tesla!!!!! Fy f-an!

Fast det är ju så primitivt och dumt tänkt av dig att det är nästan svårt att tro att du menar allvar. Folk som kör Tesla gör inte det pga elon musk förstår du väl?
Citera
2025-02-25, 12:43
Medlem
Om man har någon anständighet i kroppen säljer man sin Tesla, offentliggör orsaken till detta, och tar därmed aktiv politisk ställning mot Musk/Trump!

Värmdöbor tar ställning mot Elon Musk – säljer sin Tesla

https://www.mitti.se/nyheter/varmdob...482.eaa5eac560

Kände artisten sålde sin Tesla i protest

https://carup.se/kande-artisten-sald...sla-i-protest/

Teslaskam: Svenska paret säljer sin elbil i protest

https://carup.se/teslaskam-svenska-p...bil-i-protest/
Citera
2025-02-25, 12:46
Medlem
Citat:
Om man har någon anständighet i kroppen säljer man sin Tesla, offentliggör orsaken till detta, och tar därmed aktiv politisk ställning mot Musk/Trump!

Värmdöbor tar ställning mot Elon Musk – säljer sin Tesla

https://www.mitti.se/nyheter/varmdob...482.eaa5eac560

Kände artisten sålde sin Tesla i protest

https://carup.se/kande-artisten-sald...sla-i-protest/

Teslaskam: Svenska paret säljer sin elbil i protest

https://carup.se/teslaskam-svenska-p...bil-i-protest/

Hur hjälper det? Nån måste ju köpa den då och personen som säljer förlorar pengar. Det löser inga problem.
Citera
2025-02-25, 13:03
Medlem
Får du inte ut det andrahandsvärde som du räknade med vid Teslaförsäljningen, och att du absolut behöver dessa pengar, så visst, behåll Teslan. Men var viss om(!) att andrahandsvärdet på en j-a Tesla (förhoppningsvis) kommer att sjunka dramatiskt med dagens politiska utveckling. Så vill du sälja så är det bråttom.

Ytterligare exempel på anständiga personer:

Världsstjärnan Sheryl Crow har fått nog av Teslas vd Elon Musk. Nu har hon sålt bilen och visar hur hon vinkar adjö till sin Tesla.
– Det kommer en tid när du måste bestämma dig för vem du är villig att liera dig med. Hej då Tesla, skriver stjärnan på Instagram.

Hon väljer att donera pengarna hon fick för bilen till public service-radion National Public Radio.

I Europa har försäljningen gått ner efter Elon Musks allians med Donald Trump och politiska ställningstagande för partiet AfD i Tyskland och verbala påhopp på politiker via X.

https://carup.se/varldsstjarnan-sher...sla-i-protest/
Senast redigerad av lont 2025-02-25 kl. 13:08.
Citera
2025-02-25, 13:03
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Vaneförbrytare? Från GP: ”Den häktade mannen är nyligen dömd för bland annat stöld, grov olovlig körning, rattfylleri och ringa narkotikabrott. Han har tidigare avtjänat ett fängelsestraff för grovt narkotikabrott.”.
Vem är det frågan om?
Citera
2025-02-25, 13:16
Medlem
Citat:
Får du inte ut det andrahandsvärde som du räknade med vid Teslaförsäljningen, och att du absolut behöver dessa pengar, så visst, behåll Teslan. Men var viss om(!) att andrahandsvärdet på en j-a Tesla (förhoppningsvis) kommer att sjunka dramatiskt med dagens politiska utveckling. Så vill du sälja så är det bråttom.

Ytterligare exempel på anständiga personer:

Världsstjärnan Sheryl Crow har fått nog av Teslas vd Elon Musk. Nu har hon sålt bilen och visar hur hon vinkar adjö till sin Tesla.
– Det kommer en tid när du måste bestämma dig för vem du är villig att liera dig med. Hej då Tesla, skriver stjärnan på Instagram.

Hon väljer att donera pengarna hon fick för bilen till public service-radion National Public Radio.

I Europa har försäljningen gått ner efter Elon Musks allians med Donald Trump och politiska ställningstagande för partiet AfD i Tyskland och verbala påhopp på politiker via X.

https://carup.se/varldsstjarnan-sher...sla-i-protest/

Fast om problemet är att folk ÄGER Teslor så försvinner inte problemet av att sälja sin Tesla för då byter den bara ägare. Du verkar inte tänka fullt ut. Man äger inte bilar pga att man supportar VDns åsikter, det är ju en helt absurd tanke, tänker du lika vad gäller andra bilmärken? Tesla blev dessutom populär som elbil för att den är miljövänlig så många som äger dessa bilar gör ju det av en god tanke. sen verkar du tro att folk är skapta av pengar och bara kan sälja och köpa nytt vilket är trångsynt och ignorant i sig. Att ge sig på privatpersoner, att hylla kriminella handlingar som bara skadar privatpersoner och kostar oss skattepengar är idiotiskt. Det är rent ut sagt idiotiskt.
Citera
2025-02-25, 13:32
Medlem
Om tillräckligt många vill sälja sin Tesla (och självklart inte vill stödja Musk/Trump/USA/mördandet i Ukraina genom att köpa en ny j-a kontroversiell Tesla) så faller hela Tesla-affären som ett korthus. Varenda ekonom i Väst skriver under på detta. Det kallas för tillgång vs efterfrågan. Vill ingen köpa en ny ELLER begagnad Tesla så får man vara glad för att åtminstone få tillbaka skrotningsavgiften. Snart sprider sig väl Tesla-strejken så att inte ens skrotningsfirmorna vill befatta sig med Teslor!

Konsumentmakt i sin prydno!

Fy fan för Tesla-ägare!!
Senast redigerad av lont 2025-02-25 kl. 13:38.
Citera
2025-02-25, 13:38
Medlem
Citat:
Om tillräckligt många vill sälja sin Tesla (och självklart inte vill stödja Musk/Trump/USA/mördandet i Ukraina genom att köpa en ny j-a kontroversiell Tesla) så faller hela Tesla-affären som ett korthus. Varenda ekonom i Väst skriver under på detta. Det kallas för tillgång vs efterfrågan. Vill ingen köpa en ny ELLER begagnad Tesla så får man vara glad för att åtminstone få tillbaka skrotningsavgiften. Snart sprider sig väl Tesla-strejken så att inte ens skrotningsfirmorna vill befatta sig med Teslor!

Fy fan för Tesla-ägare!!

Du är ju lika smart som en rasist om du vill straffa en grupp människor på det här sättet bara för att det finns en anknytning till personen du hatar. Jag avskyr musk med men han är världens rikaste person och skrattar nog hela vägen till banken åt såna som dig som tror du gör gott men endast straffar oskyldiga.
Försäljningen har gått ner med 45%, där har du siffror som möjligtvis skulle få honom att höja på ögonbrynet. Att straffa människor som redan för längesen köpt en tesla rör honom inte i ryggen.
Citera
2025-02-25, 13:51
Medlem
Trongen, tiden får utvisa vem av oss som får rätt. Tesla-hatare (se mina tidigare länkar) som exempelvis amerikanska kändisar, Värmdöbor, DN-krönikörer, konsumenter i hela världen enligt senaste tidens publicerade och officiella försäljningsdata, strejkare i Sverige och på andra ställen.

Allt tyder på att varumärket Tesla lidit så stora förluster att slutsatsen bara kan bli: Lavinen har bara startat och går inte att stoppa.

Att straffa människor som redan för längesen köpt en tesla rör visst Musk i ryggen. För det sabbar andrahandsvärdet katastrofalt. Vem törs då köpa en ny SVINDYR Tesla? Då köper folk hellre en SVINBILLIG BYD!

Den heilande Musk får leta efter nya inkomstkällor. Fan ta Tesla-ägare!
Senast redigerad av lont 2025-02-25 kl. 14:14.
Citera
2025-02-25, 14:10
Medlem
Citat:
Trongen, tiden får utvisa vem av oss som får rätt. Tesla-hatare (se mina tidigare länkar) som exempelvis amerikanska kändisar, Värmdöbor, DN-krönikörer, konsumenter i hela världen enligt senaste tidens publicerade och officiella försäljningsdata, strejker i Sverige och på andra ställen.

Allt tyder på att varumärket Tesla lidit så stora förluster att slutsatsen bara kan bli: Lavinen har bara startat och går inte att stoppa.

Att straffa människor som redan för längesen köpt en tesla rör visst Musk i ryggen. För det sabbar andrahandsvärdet katastrofalt. Vem törs då köpa en ny SVINDYR Tesla? Då köper folk hellre en SVINBILLIG BYD!

Den heilande Musk får leta efter nya inkomstkällor. Fan ta Tesla-ägare!

Du är väldigt primitiv i ditt tänkande. Musk har pengar och makt i den här världen så det räcker och blir över och det hänger inte på Tesla. Folk kommer bojkotta Tesla oavsett. Vill du ha en värld där man har empati för sin omgivning så börja inte med att raljera för att dra ner privatpersoner i misären bara för att dom köpt en viss sorts bil.

Att du har sånt hat mot Tesla-ägare bottnar sig troligtvis i nått annat, förmodligen avundsjuka och den har nog suttit i mycket längre än sen musk började spirala. Jag antar att det finns ett visst klasshat här men kom ihåg att bara för att man äger en Tesla betyder det inte att man är rik.

Kolla upp vad den billigaste Teslan kostar och jämför med andra bilar.
Senast redigerad av Trongen 2025-02-25 kl. 14:22.
Citera
2025-02-25, 14:39
Medlem
Trongen, då är vi till sist överens om att Tesla är på väg rakt ner i graven. Jag är självklart inte ute efter att skada befintliga Tesla-ägare, snarare vill jag varna presumtiva tesla-köpare. Mitt syfte är, som alla normalbegåvade förstår, anti Trump & anti Musk.

När USA hotade att stänga ner Starlink för Ukraina så tog det inte lång tid innan Musk, Trumps mest hängivna kompanjon, gick ut och dementerade. Varför tror ni?

Jo, på Teslas största marknader (exklusive USA) så är en klar majoritet på Ukrainas sida och anser till skillnad från Musk/Putin att det är Ryssland som startade kriget och att Z. inte är en diktator.

Heilande Musk är intelligent och inser att en nedstängning av Starlink skulle medföra en snabbare process för Tesla ner i graven genom den konsumentmakt jag tidigare skrivit om. Och som losern Musk, hur han än försöker, inte kan stoppa. Tro mig!

Vi kommer att få se många fler artiklar & reportage om folk som bojkottar Tesla!
Senast redigerad av lont 2025-02-25 kl. 14:42.
Citera
2025-02-25, 14:43
Medlem
Citat:
Trongen, då är vi till sist överens om att Tesla är på väg rakt ner i graven. Jag är självklart inte ute efter att skada befintliga Tesla-ägare, snarare vill jag varna presumtiva tesla-köpare. Mitt syfte är, som alla normalbegåvade förstår, anti Trump & anti Musk.

När USA hotade att stänga ner Starlink för Ukraina så tog det inte lång tid innan Musk, Trumps mest hängivna kompanjon, gick ut och dementerade. Varför tror ni?

Jo, på Teslas största marknader (exklusive USA) så är en klar majoritet på Ukrainas sida och anser till skillnad från Musk/Putin att det är Ryssland som startade kriget och att Z. inte är en diktator.

Heilande Musk är intelligent och inser att en nedstängning av Starlink skulle medföra en snabbare process för Tesla ner i graven genom den konsumentmakt jag tidigare skrivit om. Och som losern Musk, hur han än försöker, inte kan stoppa.

”Till sist”? Jag har väl aldrig uttalat mig om att jag är för musk eller Trump? Du skriver att du hatar tesla-ägare och jag säger att det inte är dom du ska rikta ditt hat mot utan mot musk i så fall. Att rikta sitt hat mot privatpersoner är inte lösningen. Det skadar folket ännu mer vilket är dom du säger dig värna om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in