2025-02-11, 18:39
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Sent svar på denna, men det dök upp på SVT för någon vecka sedan.

Jag måste erkänna att jag ända sedan jag såg det (minns iofs. inte att jag såg det, men har fått berättat efteråt att hela familjen såg loppet) trott att Gunde skriker "Kom igen, upp för sista backen! Du får vila sen!" men nu står det textat, "Det kommer göra ont i sista backen! Du får vila sen!"

https://www.youtube.com/watch?v=6ov0WMenG58

Ju mer jag lyssnar, desto mer lutar det åt att han säger att det kommer göra ont i sista backen. Trevligt initiativ av Gunde i alla fall. Annars håller jag med övriga som nämnt när Ulvang rycker och Majbäck tappar totalt i OS 1992, varpå Gunde kör sitt klassiska NEEEEJ!!!

Något som är väl insvetsat i mitt minne är när Gunde som bisittare (OS 92 eller 94) ser Smirnov ta emot dricka i ett motlut. Gunde kan inte för sitt liv förstå hur korkad Smirnov är "Han dricker i en uppförsbacke" och sedan ältar han detta i ett par tre minuter.
Senast redigerad av rainbowia 2025-02-11 kl. 18:42.
Citera
2025-02-11, 21:43
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Något som är väl insvetsat i mitt minne är när Gunde som bisittare (OS 92 eller 94) ser Smirnov ta emot dricka i ett motlut. Gunde kan inte för sitt liv förstå hur korkad Smirnov är "Han dricker i en uppförsbacke" och sedan ältar han detta i ett par tre minuter.

Det tror jag var i Thunder Bay (vet dock inte om Gunde var där då iofs.) men att det skulle bero på att det kazakiska laget fick de sämsta platserna för att langa dricka medan norrmän, svenskar och finnar paxade platserna precis där nedförsbacken började.
Citera
2025-02-12, 00:46
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
"Det blir någon meter där när Muhlegg kör STENHÅRT!"

"Den flyende Spanjoren"
Citera
2025-02-12, 18:48
Medlem
Citat:

OS 1994 30 km är det när Smirre dricker på toppen av tuff stigning när det just börjar släta ut Dricker han med 200 i plus säger Gunde
Citera
2025-02-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Det tror jag var i Thunder Bay (vet dock inte om Gunde var där då iofs.) men att det skulle bero på att det kazakiska laget fick de sämsta platserna för att langa dricka medan norrmän, svenskar och finnar paxade platserna precis där nedförsbacken började.

1994 var det Gunde var inte expert i Thunder Bay 95 har jag för mig
Citera
2025-02-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
OS 1994 30 km är det när Smirre dricker på toppen av tuff stigning när det just börjar släta ut Dricker han med 200 i plus säger Gunde

Minns det!

Flera minuter senare säger Gunde igen apropå ingenting: ”-Jag kan inte smälta att han drack där…”
Citera
2025-02-13, 06:19
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa

Försökte hitta loppet igen på Youtube fast lyckades inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Minns det!

Flera minuter senare säger Gunde igen apropå ingenting: ”-Jag kan inte smälta att han drack där…”

Exakt. Sedan med Gundes säregna dialekt blir det komiskt. En dalmas som är upprörd låter kul.
Citera
2025-02-13, 07:30
Medlem
Citat:

Exakt. Sedan med Gundes säregna dialekt blir det komiskt. En dalmas som är upprörd låter kul.

Loppet finns men med tysk kommentering. Sök på Peter Brunner. Såg klippet precis men utan Gunde var det ju såklart inget märkvärdigt förutom att omgivningarna och hela OS-et såklart var ren reklam för skidåkning. Otroligt vilket vinter-OS!
Citera
2025-02-13, 09:20
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Loppet finns men med tysk kommentering. Sök på Peter Brunner. Såg klippet precis men utan Gunde var det ju såklart inget märkvärdigt förutom att omgivningarna och hela OS-et såklart var ren reklam för skidåkning. Otroligt vilket vinter-OS!

Ja, minns att det var en folkfest med natur klädd vackert i vinterskrud.

Ska kolla senare.
Citera
2025-02-13, 13:52
Medlem
Citat:

Är nog svårt hitta tror Smirnovs lopp rasade efter det låg nog med i täten innan han tog det förödande drickan...
Citera
2025-02-25, 10:57
Medlem
Har någon här stafetten och skiathlonen från Vancouver?
Citera
2025-02-25, 13:03
Medlem
Moonpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
Har någon här stafetten och skiathlonen från Vancouver?

https://www.youtube.com/watch?v=vIonUJWS3p4

https://www.youtube.com/watch?v=YJYIn9sywoA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in