Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-24, 22:28
Medlem
Varför skulle han göra det? Vad har han att vinna på det? Ni läser för mycket på Aftobladet.
Citera
2025-02-24, 22:28
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Jag skulle kontakta Trump och be att han hjälper oss göra en "deal".
Vi kan erbjuda ett oändligt antal arbetslösa män i sin bästa ålder som kan få jobba eller sitta i fängelse i Ryssland. I gengäld kan ryssarna få en militärbas på Gotland vilket stärker upp den lokala ekonomin.
Faktiskt en bra idé. Att den ryska fanan vajar över Viskyski vore naturligtvis positivt för stabiliteten i området och då främst att hålla Baltikumslöddret och finnpajsarna lugna. Dessutom har vi lärt oss både på Flashback och i massmedia att det finns gott om svenska män som riktigt längtar efter krig och att dra på sig uniformen. Jag är säker på att Ryssland inte skulle ha något emot någon miljon svenska soldater i rysk uniform att kasta in i exempelvis Ukraina (eller som väntrupp när Kina tar Taiwan).

Personligen skulle jag inte ha något emot det. Sverige behöver lite tough love från broderfolket i Öst.
Citera
2025-02-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Faktiskt en bra idé. Att den ryska fanan vajar över Viskyski vore naturligtvis positivt för stabiliteten i området och då främst att hålla Baltikumslöddret och finnpajsarna lugna. Dessutom har vi lärt oss både på Flashback och i massmedia att det finns gott om svenska män som riktigt längtar efter krig och att dra på sig uniformen. Jag är säker på att Ryssland inte skulle ha något emot någon miljon svenska soldater i rysk uniform att kasta in i exempelvis Ukraina (eller som väntrupp när Kina tar Taiwan).

Personligen skulle jag inte ha något emot det. Sverige behöver lite tough love från broderfolket i Öst.
Rysk militärbas på Gotland är faktiskt inte så omöjligt som det låter idag förutsatt att även USA kan få en egen uppe vid Kiruna. Österrike var faktiskt ockuperat av fyra olika nationer efter WW2.
Men annars tänkte jag främst på våra arbetslösa eller kriminella nysvenskar som vi inte klarar av att "integrera" men de skulle kunna få delta i ryska integrationsprojekt istället företrädesvis i Sibirien som har brist på folk.
De svenska stridstupparna får åka ner till MÖ och hjälpa Erdogan och Netanayu så de får leva ut sina rasistiska böjelser.
Jag tror Trump kan fixa allt detta om vi ber honom snällt. Vår egen regering är värdelös i krislägen.
Citera
2025-02-24, 22:46
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Professorn, Sverige var neutralt men hjälpte Nazi-Tyskland och dess soldater att färdas genom landet till och från Norge som de ockuperade. Vi exporterade stora mängder järn till tyska vapen också så i praktiken hjälpte Sverige Hitler. Det var först senare, när tyskarna var på dekis som Sverige bytte ståndpunkt. Snacka om att vända kappan för vinden. Lärde du dej inte detta när du gick i skolan?
Vad skulle Sverige ha gjort? Finland kämpade ju i drygt 3 år tillsammans med tyskarna mot Sovjetunionen. Det bäst stöd vi skulle kunnat ge Hitlers fiender skulle väl varit att anfalla Finska armén i ryggen så att ryssarna snabbt skulle kunna ockupera hela Finland och på det sättet göra det möjligt för ryssarna att sedan överföra extra ryska trupper till kampen mot Hitler.
Citera
2025-02-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Otroligt okänsligt av dej att sitta och skönmåla om ryssarnas situation i östra Ukraina innan SMO. De blev bombade och därefter etniskt rensade av ukraina-fascister. Ryssar blev brända till döds i Odesa. Försvarar du dessa krigsförbrytelser?
Du kanske menar de gröna små män, som kom först till Krim och sedan till östra Ukraina? Dessa ryssar var inga ukrainabor, utan blev ditskickade av Putin. Att försvara sitt land mot sådana inkräktare kallas för försvar, inte krigsförbrytelse.
Citera
2025-02-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Spelar det nån roll?
Ryssarna kommer hugga huvudet av alla oavsett om man säger att man e på deras sida eller ej.

Eller har du bevis på att dom skonar ryssdyrkare?
Dom skonar pro-ryssar i Ukraina så varför skulle dom inte göra det i andra länder dom vill ta över? Men du måste kunna bevisa det bara. Kanske inte räcker med att säga det när du har geväret mot pannan. Speciellt om du låter desperat.
Citera
2025-02-24, 23:12
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Hypotetiskt scenario: Sverige attackeras av Ryssland. Varför eller hur det går till är fritt för era fantasier, men detta är ett hypotetiskt scenario. Vilken sida skulle då alla ni som är vänner av Ryssland stå på? Skulle ni försvara vårt land eller skulle ni liera er med Ryssland?

Ah, det klassiska "hypotetiska scenariot" – en fantasivärld där du kan projicera dina egna osäkerheter och sedan kräva lojalitetsförklaringar från andra. Men visst, låt oss leka med tanken.

Sverige attackeras, säger du. Den stora frågan är väl snarare hur vi hamnade i den situationen från första början. Kanske för att en samling giriga globalister och deras lakejer i regeringen har dragit oss in i konflikter vi inte har något att vinna på? Kanske för att vår försvarspolitik styrts av samma flock hjärntvättade svennebananer som hellre prioriterar regnbågsflaggor på militärbaser än ett faktiskt fungerande försvar?

Så om kriget kommer – självklart försvarar vi Sverige. Men det verkliga hotet mot vårt land har inte bara en uniform, det sitter redan i bankernas styrelserum och på regeringskansliet, där beslut tas som undergräver vår nationella suveränitet varje dag.

Så frågan är snarare: När ska du inse att den största fienden till Sverige kanske inte kommer utifrån, utan inifrån?
Citera
2025-02-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Du kanske menar de gröna små män, som kom först till Krim och sedan till östra Ukraina? Dessa ryssar var inga ukrainabor, utan blev ditskickade av Putin. Att försvara sitt land mot sådana inkräktare kallas för försvar, inte krigsförbrytelse.
Du menar att ett land som bröt sig loss och blev självständigt från det dåvarande förtryckande Sovjet fortfarande hade massa idioter till pro-ryssar kvar i landet som med ekonomiskt stöd från Putin försökte ta över östra delarna av Ukraina genom att bomba flygplatser och föra krig mot det ukrainska folket och att det ukrainska folket endast försöker försvara sig mot dom riktiga fascisterna som är ryssar som stödjer Putin.

Putin startade kriget 2014. Men ljuger som vanligt om allt. Samma med Trump som säger att Zelenskyj är diktatorn när han själv precis gjort exakt allt en diktator gör. Varför är don största hycklarna i världen extremhöger?
Citera
2025-02-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Definiera ryssvän, först och främst. Är det någon som öppet stöder Putin, någon som tror att det är kört för Ukraina att få tillbaka landsgränserna sen innan 2014 eller alla som inte suger Zelenskyjs kuk ifall han skulle dra ner byxorna?

Notera att inte ett enda inlägg gjorts för att redan ut just den helt avgörande frågan.
Det skall istället bara sitta och gnällas dagarna i ända.

Min teori är att om kriget kommer i Fullt utblommad form, så har man oavsett om man är pacifist, Ryssvänlig, Rysshatare, eller scout i stort sett inget val annat än att börja slåss för att helt enkelt överleva.
Citera
2025-02-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Kunde era förfäder öppna dörren på vid gavel för Hitler så kan väl Svensson som ärvt dessa gener glra detsamma när Ryssen kommer

… eller menar ni att ni är bättre än era förfäder????

Det här, alla tuffingar i tråden skulle skita ner sig direkt och bend the knee för ryssen fast de intalat sig själva att de skulle fightas.

Givetvis hoppas jag att folk som snackat skulle fightas mot ryssen och vinna, gärna alla hbtq med mera samt kvinnor också. Själv skulle jag dock inte riskera mitt liv för ett land som redan är fyllt av folk som flytt krig en gång. Lycka till, jag hejar på er från sidlinjen.

Jag är ingen ryssvän men skulle aldrig riskera mitt liv för den här bananrepubliken.
Senast redigerad av ZaraL 2025-02-24 kl. 23:44.
Citera
2025-02-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ah, det klassiska "hypotetiska scenariot" – en fantasivärld där du kan projicera dina egna osäkerheter och sedan kräva lojalitetsförklaringar från andra. Men visst, låt oss leka med tanken.

Sverige attackeras, säger du. Den stora frågan är väl snarare hur vi hamnade i den situationen från första början. Kanske för att en samling giriga globalister och deras lakejer i regeringen har dragit oss in i konflikter vi inte har något att vinna på? Kanske för att vår försvarspolitik styrts av samma flock hjärntvättade svennebananer som hellre prioriterar regnbågsflaggor på militärbaser än ett faktiskt fungerande försvar?

Så om kriget kommer – självklart försvarar vi Sverige. Men det verkliga hotet mot vårt land har inte bara en uniform, det sitter redan i bankernas styrelserum och på regeringskansliet, där beslut tas som undergräver vår nationella suveränitet varje dag.

Så frågan är snarare: När ska du inse att den största fienden till Sverige kanske inte kommer utifrån, utan inifrån?
Den här tråden dryper av Ryssvänner som du som kränks av en väldigt enkel fråga hahaha! Men okej, vad konkret gör du åt dessa inre fienden då? Sitter på Flashback och berättar hur bra Ryssland är och hur dåligt Sverige är?
Citera
2025-02-25, 00:54
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Hitler invaderade inte Sverige, har ni inte historiaundervisning i Ryssland?
Sverige invaderades inte. Däremot knäböjde Sverige för Hitler och lät SS-soldater använda svensk infrastruktur och järnmalm, för att Regeringen var rädda att sätta motstånd som vissa länder i Europa, för att inte riskera att Göteborg och Stockholm skulle förvandlas till ruiner.

Finns bilder från Trelleborgs Hamn på tågfärjorna fullastade med nazisoldater
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in