2025-02-20, 09:19
Medlem
Conchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
Som förstagångs-mamma kan jag förstå att hon saknar egentid, och kan uppskatta det ärliga hon skriver om föräldraskapet på bloggen. För det är inte lätt alltid!

Med det sagt tycker jag mest det är ledsamt att tänka på att D senare kanske kommer läsa hennes inlägg om att hon ”måste bara gråta lite på toaletten” på deras mysiga semester. Och det är inte en privat dagbok utan det läses av många hundra tusen. Fast det är ironi osv. 🤷🏼‍♀️

Ja håller med. Det är klart att det är jobbigt och tråkigt att leka med sitt barn ibland men inte fan skriver man det i sin blogg som väldigt många läser och som sonen senare i livet kan hitta. Vanliga människor säger nog sådant till nära vänner i förtroende. Jag tycker personligen att det är totalt gränslöst att skriva om sin son på det sättet.
Citera
2025-02-20, 09:42
Medlem
Att gråta på toa en skvätt innebär väl snare att ta ansvar för sina känslor? Herregud, att ha barn är krävande. Glöm inte att hon skaffade barn senare i livet (dvs vet hur livet kan se ut när man inte skaffar barn som 20-någonting), var van vid resa, äta ute och levt ett kreativt liv och gör fortfarande. Det går upp- och ner och jag tycker det låter toppen att gå in och gråta en skvätt ibland. Man kan både älska och ogilla saker på samma gång. Skulle också dö inombords om jag tvingades gå upp 05 och leka, vet ingen som hade känt annorlunda?
Citera
2025-02-21, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Det handlar väl kanske om hur man läser och tolkar texten?
Jag, och vad jag vet många andra, i alla fall enligt diskussioner i andra forum - tolkar henne inte alltid bokstavligt.

Men vissa, t.ex. Hamsterboll har ju bestämt sig för att Sandra hatar att vara med sitt barn, och försöker göra det till sanning, då det dyker upp inlägg likt det jag citerade varje gång Sandra skriver om hur tråkigt det är att leka med barn.

Hmm ok. Inte ens tänkt tanken att hennes texter kan tolkas på olika sätt. I sånt fall tror jag hon skulle ha mycket att vinna på att göra det lite tydligare för alla läsare, då skulle vi som inte är hardcore-Sandra-fans också förstå olika lager. Jag har läst de senaste inläggen igen men jag hittar ingenting kryptiskt.
Citera
2025-02-22, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Det kan ha med blöjträningen att göra annars. Då är det ju smidigt att vara i badkläder istället för att flänga runt i Tokyo. Det brukar ju funka bra på några dagar.

Dock känns som spons för finns ju många andra fina platser i Asien utöver Thailand.
Dom bor på en Mövenpick Resort a 5 stjärnor! Gratis smakar bäst😉 Tror hon tycker Thailand är för "svennigt", även om inte många bor på den här svindyra resorten, sen tror jag att hennes bitterhet och småflicksupoförande inte blir bättre över att hennes far utvandrade till Thailand för en himla massa år sedan, gifte om sig och fick en dotter: Sandras halvsyster som hon inte ens bemödat sig att se på, än mindre träffa! Den yngre systern är exakt lika oskyldig som isf Sandra är. Hon råkar bara vara född som gemensamma faderns yngre dotter ju. Småaktigt!!
Citera
2025-02-22, 09:10
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Dom bor på en Mövenpick Resort a 5 stjärnor! Gratis smakar bäst😉 Tror hon tycker Thailand är för "svennigt", även om inte många bor på den här svindyra resorten, sen tror jag att hennes bitterhet och småflicksupoförande inte blir bättre över att hennes far utvandrade till Thailand för en himla massa år sedan, gifte om sig och fick en dotter: Sandras halvsyster som hon inte ens bemödat sig att se på, än mindre träffa! Den yngre systern är exakt lika oskyldig som isf Sandra är. Hon råkar bara vara född som gemensamma faderns yngre dotter ju. Småaktigt!!

Eftersom hon flera gånger nu skrivit att det inte är spons/samarbete, så har jag svårt att tro att de bor på resorten gratis. Sandra är ju vad jag vet noga med att reklammärka, så ser inte att fallet skulle vara annorlunda denna gången?

Gällande den biologiska pappan så bröt hon ju helt med honom för massvis med år sedan. Det är väl därför inte så konstigt att hon inte träffat sitt halvsyskon?
Tror nog att det är jättevanligt att folk inte har kontakt öht med halvsyskon. Har själv ett halvsyskon jag aldrig träffat/haft kontakt med då jag inte har kontakt med bioföräldern. Visst känns det kanske lite märkligt, men eftersom vi är över 18 bägge två och hen inte kontaktat mig, så antar ju jag att hen inte vill ha någon relation - och då får det ju vara så.
Citera
2025-02-22, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy

Detta var ju lite äkta skvaller faktiskt. Har alltid undrat varför hon inte har någon kontakt med sin pappa…
Citera
2025-02-24, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manufactural-user
Detta var ju lite äkta skvaller faktiskt. Har alltid undrat varför hon inte har någon kontakt med sin pappa…

Att han BOR I Hua Hin - eller iallafall gjort länge, är ju ändå något. Hade nog valt ett annat resmål om jag vore Sandra. Men alla är ju olika!
Citera
2025-02-24, 07:51
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manufactural-user

Citat:
Ursprungligen postat av Eppaz
Att han BOR I Hua Hin - eller iallafall gjort länge, är ju ändå något. Hade nog valt ett annat resmål om jag vore Sandra. Men alla är ju olika!
Hon kanske har träffat honom nu, trots allt. Men förstår om man vill hålla vissa saker privata.

I dagens stories ser man att hon alltså fick (eller - kan förstås köpt själv också) ryggsäcken från Mulberry för typ 20 000 kronor hon önskade sig till sin födelsedag.
Fast ingen hemlighet att familjen är förmögen så kanske inte särskilt anmärkningsvärt.

Börjat läsa om hennes blogg från 2022, angående diskussionen om D och föräldraskapet. Helt, helt uppenbart att hon är galen i Didrik. Men skriver också en del saker som inte är konstigt om folk tycker är underligt och reagerar på.
För övrigt roligt att läsa mer sammanhängande. Vilket fantastiskt lyxliv hon lever. Och hon är riktigt smart och rolig ofta. Jag hade en ”girl crush” (usch, låter sjukt fånigt) på henne ett bra tag som dock raskt gick över när det framkom att hon kastar saker på folk när hon blir arg. (Kastade, då hon verkar ha slutat efter input från de som fick saker kastade på sig…) Men börjar bli lite kär igen…
Hon var också väldigt, väldigt snygg 2022!
Men hennes myckna flygande gör mig förbannad. INGEN kan ha missat. Eller - Sandra har ju faktiskt inte det, hon har sagt, så vitt jag kommer ihåg, att hon tycker att flyg ska beskattas mer eller åtgärdas från politiskt håll eller vad det nu var. Så hon inser ju problemet men fortsätter ändå med sin otroliga miljöförsmutsning och bidragande till att göra världen till en värre plats när den kunnat vara ett så underbart paradis. Riktigt, riktigt dåligt.
Citera
2025-02-24, 07:55
Medlem
Ser ut att vara kort i rocken - dvärganlag måntro?
Citera
2025-02-24, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrc00li0
Ser ut att vara kort i rocken - dvärganlag måntro?

Hon är 164 cm lång. Rätt normalt.
Citera
2025-02-24, 11:19
Medlem
Ogdens avatar
Jävlarrrr vad folk blev arga på flygsamarbetet på instagram. Kan iofs hålla med om att det känns ganska tondövt, hon måste ju ha förutsett att folk inte skulle bli glada?
Citera
2025-02-24, 13:09
Hela flygningen är ju gratis, klart dom har råd då, om det är billigare i Japan med mat osv pga kronan är stark mot Japans valuta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in