Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Fast det är ju fortfarande inte frågan - varför tramsar du om kolorerade foton om du inte anser att det är avgörande för sakfrågan?
Ja, man kan ju fråga sig vem det är som tramsar när signaturen "SnakePlisssken" hävdar att bevisläget för att Brigitte Macron är född som biologisk man är likvärdigt bevisläget för att Donald Trump är född som biologisk kvinna.
Skälet till att paret Macron stämde de två kvinnorna för att ha hävdat ett par tre olika perifera felaktigheter och inte för deras centrala påståenden, att Brigitte Macron föddes som biologisk man och att hon utsatte ett barn (Emmanuel Macron) i den teaterklass som hon hade förtroendet att undervisa, för långvariga sexuella övergrepp och att hen därmed var/är en pederast och våldtäcktsman, är att paret i så fall hade varit skyldiga att lägga fram bevis för att anklagelserna var falska.
Och som sagt, paret har fortfarande inte stämt journalisten Xavier Poussard som ju under ca 8 år har forskat och skrivit om i princip allt det som Candace rapporterar och mycket mer därtill, förmodligen för att han så här långt inte har begått ens några triviala, misstag.
Dvs, parets agerande så här långt kan bara betyda att de antingen lider av en svår släng av sjuk humor, eller så är de centrala påståendena (biologisk man och pederast) sanningsenliga.
Och igen, jag har inget emot att någon 'byter' kön eller att två biologiska män ingår i äktenskap, eller att sådana försöker att dölja det för att slippa trakasserier. De har tvärtom mina fulla sympatier.
Det jag däremot vänder mig emot är givetvis att utsätta barn för sexuella övergrepp samt att utsätta väljarna i ett demokratiskt land för övergreppet att i så fall inte öppet deklarera en så central komponent i sin identitet och privatliv som ju
ska bli publikt i det ögonblick denne ställer upp som kandidat i valet till landets ledare och president.
Här visar denne i så fall på ett bottenlöst förakt både för landets/republikens befolkning och för landets demokratiska institutioner.