Nej det tänker jag verkligen inte - det är inte ok att utnyttja någon sexuellt alls. Det jag tänker är att könet är oväsentligt - på såväl angripare som offer.
Vilket jag är övertygad om att du egentligen förstod eftersom du enligt mig är ett uppenbart troll till skillnad från t.ex onopono som säkert tror på även denna konspirationsteori på riktigt..
För mig är inte könet oväsentligt.
Och jag är inget troll, jag är tämligen övertygad om att Candace har rätt.
Om vi låtsas att de hade sex innan Emmanuel fyllde 15 - Anser du att Brigitte inte bör åtalas/att det inte är en skandal om hon är en biologisk kvinna men att hon bör åtalas/att det är en skandal om hon hade fötts som man?
Och tycker du det är skillnad om Emmanuel i sånt fall hade sex frivilligt eller ej?
Citat:
Och jag är inget troll, jag är tämligen övertygad om att Candace har rätt.
Om vi låtsas att de hade sex innan Emmanuel fyllde 15 - Anser du att Brigitte inte bör åtalas/att det inte är en skandal om hon är en biologisk kvinna men att hon bör åtalas/att det är en skandal om hon hade fötts som man?
Och tycker du det är skillnad om Emmanuel i sånt fall hade sex frivilligt eller ej?
Sorry - det tror jag inte på.
Jag bryr mig ärligt talat inte om deras sexliv, men jag stör mig på att vi faktiskt verkar leva i en pedophocracy (som Dave McGowan menade att vi gör).
Jag störde mig t ex VÄLDIGT mycket på hur nertystat Dutroux-fallet i Belgien blev.
Jag bryr mig ärligt talat inte om deras sexliv, men jag stör mig på att vi faktiskt verkar leva i en pedophocracy (som Dave McGowan menade att vi gör).
Jag störde mig t ex VÄLDIGT mycket på hur nertystat Dutroux-fallet i Belgien blev.
Då så, då verkar vi ha samma inställning även om du dessutom verkar låtsas tro på konspirationsteorier.
Igen, om du påstår att paret Macron stämde de båda kvinnorna för att de hävdade att Brigitte föddes som biologisk man, så presenterar du bevisen för det.
Jag kan knappast förväntas presentera bevis för frånvaron av bevis för det, med mindre än att jag citerar samtliga dokument i samtliga arkiv i det franska rättssystemet.
Rad för rad.
Samma sak här. Om du menar att paret Macron har "försökt" att stämma Poussard för att han publicerar slutsaten att Brigitte föddes som biologisk man, så presenterar du bevisen för det.
Igen. Jag kan knappast förväntas presentera bevis för frånvaron av bevis för det, med mindre än att jag citerar samtliga dokument i samtliga arkiv i det franska rättssystemet.
Rad för rad.
Samma här. om du menar att paret Macron visst har stämt någon för att denna någon har hävdat att Brigitte föddes som biologisk man, så presenterar du bevisen för det.
Igen. Jag kan knappast förväntas presentera bevis för frånvaron av bevis för det, med mindre än att jag citerar samtliga dokument i samtliga arkiv i det franska rättssystemet.
Rad för rad.
Och hur tänker du dig att ett sådant bevis skulle se ut?
Jean-Michel Trogneux, storebror till den verkliga Brigitte Trogneux.
Hur vet du det?
Citera dessa och förklara.
Nu ljuger du rakt upp och ner igen.
Om du upplever att du redan har utförligt besvarat respektive fråga/påstående jag ställer/gör så citerar du det och klistrar in det på nytt.
Ännu en lögn.
Är det riktigt säkert att du har ett ärligt uppsåt?
Kollade igenom hela Candance serie. Inga slutgiltiga bevis lades fram utan allt är indicier.
Detta sagt så är hela historien enormt skum. Det är väldigt ovanligt att 14-åriga gossar har det minsta sexuellt intresse i 40-åriga damer. Speciellt som Birgitte såg ganska risig ut. Ännu ovanligare att de sedan gifter sig och gossen går hela vägen via tjänst på Rotschildbank till president. Det är något lurigt med hela upplägget. Även väldigt skumt att Macrons föräldrar varit involverade med transgrejer i deras karriärer. Vad är oddsen på det? Birgittes plastikkirurg är den ledande i Frankrike på att skapa mer feminina ansikten på transvestiter. Även det ett konstigt sammanträffande.
Detta sagt så tycker jag inte att Birgitte ser ut som en transvestit. Hon är bara en normalful kvinna i pensionsåldern.
Nej det tänker jag verkligen inte - det är inte ok att utnyttja någon sexuellt alls. Det jag tänker är att könet är oväsentligt - på såväl angripare som offer.
Vilket jag är övertygad om att du egentligen förstod eftersom du enligt mig är ett uppenbart troll till
Citat:
skillnad från t.ex onopono
som säkert tror på även denna konspirationsteori på riktigt..
Ännu en svinaktig lögn från signaturen "SnakePlisssken". Jag har aldrig hävdat att "könet är väsentligt" när det kommer till sexuella övergrepp på barn.
Ännu en svinaktig lögn från signaturen "SnakePlisssken". Jag har aldrig hävdat att "könet är väsentligt" när det kommer till sexuella övergrepp på barn.
Aldrig.
Det jag frågade var med anledning av att du fokuserade på att Brigitte skulle varit en biologisk man när du skrev om de påstådda övergreppen: Menar du att det inte vore precis exakt lika mycket våldtäkt om en biologisk kvinna utsatte en 14-åring för sexuella övergrepp, som om en man gjorde det? Annars är ju pratet om kön fullständigt irrelevant för våldtäktsanklagelserna (som vi ju inte heller sett minsta bevis för)
Så du kanske kan ta av dig offerkoftan och försöka svara ärligt på frågan som omväxling?
Men om du menar att jag har fel när jag skrev att jag misstänker att du verkligen tror på även denna konspirationsteori så är det ju bara att du skriver att du inte tror på den…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-02-23 kl. 21:57.
Kollade igenom hela Candance serie. Inga slutgiltiga bevis lades fram utan allt är indicier.
Detta sagt så är hela historien enormt skum. Det är väldigt ovanligt att 14-åriga gossar har det minsta sexuellt intresse i 40-åriga damer. Speciellt som Birgitte såg ganska risig ut. Ännu ovanligare att de sedan gifter sig och gossen går hela vägen via tjänst på Rotschildbank till president. Det är något lurigt med hela upplägget. Även väldigt skumt att Macrons föräldrar varit involverade med transgrejer i deras karriärer. Vad är oddsen på det? Birgittes plastikkirurg är den ledande i Frankrike på att skapa mer feminina ansikten på transvestiter. Även det ett konstigt sammanträffande.
Detta sagt så tycker jag inte att Birgitte ser ut som en transvestit. Hon är bara en normalful kvinna i pensionsåldern.
Jag har också sett Candace. Och Blair White (som är transa) har diskuterat det för att folk tjatat om det men hon (jag kallar Blair hon för att hon har förändrat sig så hon framstår och ser ut som kvinna hon vill vara) är mer tveksam. Men det som är mest är väl något gammalt klipp där Birgitte rör sig manligt med manlig gång och sätter sig ned med ett "man spread", och sammanhanget av klippet som är med en grupp andra människor nämns inte. Men till saken hör att hon väl var teaterlärare, och för mig ser det ut som att klippet kan visa en situation där hon demonstrerar manligt kroppsspråk för gruppen eller någon i gruppen.
Det jag frågade var med anledning av att du fokuserade på att Brigitte skulle varit en biologisk man när du skrev om de påstådda övergreppen: Menar du att det inte vore precis exakt lika mycket våldtäkt om en biologisk kvinna utsatte en 14-åring för sexuella övergrepp, som om en man gjorde det? Annars är ju pratet om kön fullständigt irrelevant för våldtäktsanklagelserna (som vi ju inte heller sett minsta bevis för)
Igen, det är i primärt två saker som diskuteras:
1. Föddes Brigitte Macron som biologisk man?
2. Utsatte Brigitte Macron Emmanuel Macron för sexuella övergrepp när denne som barn var elev i hens Teaterklass?
Och vad gäller "inte vore precis exakt lika mycket våldtäkt om en biologisk kvinna utsatte en 14-åring för sexuella övergrepp, som om en man gjorde det", så har jag tidigare i tråden skrivit bl.a. så här:
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen. Det här handlar om ledaren för ett av världens ledande länder. En republik och demokrati där presidenten själv har valt sin publika roll och lämnat privatlivet bakom sig.
Och det är fortfarande ingen som kräver att "Brigitte" ska visa världen sitt könsorgan.
Förklara nu istället varför det minst sagt mäktiga paret Macron fortfarande inte har låtit korrigera uppgifterna i franska Wikipedia som ju säger att Emmanuel var endast 15 år när de blev 'förälskade' och inte 17 år, som de har gått ut med?
Endast 15 år innebär statutory rapehelt oavsett om "Brigitte" föddes som en hon eller han. Ett brott som i så fall fortfarande inte är preskriberat och kan resultera i upp till 3 års fängelse.
Inget att bekymra sig med, tycker paret Macron (och signaturen Nerdnerd)?
Det är ju bara Wikipedia?
Dvs, precis min uttryckligt motsatta uppfattning än den signaturen "SnakePlisssken" ljuger om att jag har.
Citat:
Så du kanske kan ta av dig offerkoftan
Att påpeka att signaturen "SnakePlisssken" i vanlig ordning försöker sabotera en tråd med lögner och falska anklagelser är knappast att ta på sig "offerkoftan". Det är att informera eventuella läsare om hur det faktiskt ligger till.
Citat:
och försöka svara ärligt på frågan som omväxling?
Ännu en lögn. Jag har aldrig besvarat någon fråga oärligt i det här forumet och här handlade det dessutom inte om en fråga, det handlade om en rad falska påståenden.
Citat:
Men om du menar att jag har fel när jag skrev att jag misstänker att du verkligen tror på även denna konspirationsteori
Ännu en lögn. Jag har aldrig trott på någon "konspirationsteori" om definitionen av en sådan är: "En osann teori om en konspiration".
Aldrig.
Citat:
så är det ju bara att du skriver att du inte tror på den…
Även här har jag varit mycket tydlig i tråden och skrivit bl.a. så här:
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det var Du som påstod att varje person som deltar i en diskussion om presidentfrun Brigitte Macrons verkliga identitet lider av en "mentalsjukdom". Att diskutera en makthavares verkliga identitet är minst sagt legitimt i varje demokrati värd namnet om nu sagda identitet återkommande ifrågasätts.
Jag ska villigt erkänna att jag utgick ifrån att även den här teorin, precis som i fallet Michelle Obama, var en sällsynt tarvlig politisk attack från den klassiska homofoba brunhögern, men så tittade jag för skojs skull på Candance Owens genomgångar och fick konstatera att jag hade missbedömt bevisläget.
Dvs, jag säger inte att det är fullt ut bevisat att Brigitte föddes som en 'biologisk' man, men jag säger att det definitivt är tillräckligt många frågetecken som måste rätas ut innan det hela i så fall kan avföras.
Det hela luktar sällsynt elit-arrogans lång väg och ska som sådan givetvis bekämpas.
Och hade du något som Candance har presenterat så här långt som är "BS"?
Det vill säga, jag har fortfarande inte bestämt mig för om anklagelserna om könsbyte och våldtäkterna stämmer med fakta, men att uppgifterna så här långt är av ett slag som gör att jag anser att de måste utredas fullt ut.
Att det är paret Macrons absoluta skyldighet att inför det franska folket lägga korten på bordet och om möjligt, presentera ovedersägliga bevis för att anklagelserna är falska.
Och att så här långt så har deras ageranden avseende anklagelserna knappast imponerat.
2. Utsatte Brigitte Macron Emmanuel Macron för sexuella övergrepp när denne som barn var elev i hens Teaterklass?
Och vad gäller "inte vore precis exakt lika mycket våldtäkt om en biologisk kvinna utsatte en 14-åring för sexuella övergrepp, som om en man gjorde det", så har jag tidigare i tråden skrivit bl.a. så här:
Dvs, precis min uttryckligt motsatta uppfattning än den signaturen "SnakePlisssken" ljuger om att jag har.
Att påpeka att signaturen "SnakePlisssken" i vanlig ordning försöker sabotera en tråd med lögner och falska anklagelser är knappast att ta på sig "offerkoftan". Det är att informera eventuella läsare om hur det faktiskt ligger till.
Ännu en lögn. Jag har aldrig besvarat någon fråga oärligt i det här forumet och här handlade det dessutom inte om en fråga, det handlade om en rad falska påståenden.
Ännu en lögn. Jag har aldrig trott på någon "konspirationsteori" om definitionen av en sådan är: "En osann teori om en konspiration".
Aldrig.
Även här har jag varit mycket tydlig i tråden och skrivit bl.a. så här:
Det vill säga, jag har fortfarande inte bestämt mig för om anklagelserna om könsbyte och våldtäkterna stämmer med fakta, men att uppgifterna så här långt är av ett slag som gör att jag anser att de måste utredas fullt ut.
Att det är paret Macrons absoluta skyldighet att inför det franska folket lägga korten på bordet och om möjligt, presentera ovedersägliga bevis för att anklagelserna är falska.
Och att så här långt så har deras ageranden avseende anklagelserna knappast imponerat.
Tvärtom.
Nej, de har väl ingen skyldighet att förklara något oavsett om det är sant eller inte. Hur tänker du att de ska bevisa för "franska folket" att det inte är sant? Ska Birgitte sätta sig på torget i en gynstol så folket får gå och känna efter om hon har en riktig fitta?
Du är ju knäpp.
Frankrike har väl alltid haft en lite märklig dualism mellan det ganska strikt hierarkiska samhället och dekadens, ända från Marquis de Sades dagar till det stelare samhællsidealet under Gaullismen som Albert Camus beskrev i "Främlingen". Frankrike och Italien är väl också de enda länderna i Europa där föräldrar också har rätt att fysiskt disciplinera sina barn.
Man har väl ingen skyldighet att jaga runt på internetsidor och korrigera skvaller om relativa meningslösheter vartefter hur folk fantiserar? De kanske till och med tycker skvallret, förfasandet och spekulationerna är underhållande?
Frankrike antog lagstiftning som förbjuder sex med barn under 15 år 2021. Dessförinnan fanns ingen gräns, så du kan ta ditt påstående om statutory rape och stoppa upp det med ett paket Bamseplåster.