Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-23, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Googlar jag Anjezë Gonxhe Bojaxhiu så får jag fram Moder Teresa på första.
Nu funkade det även för mig märkte jag .

Måste ha skrivit fel först .
Citera
2025-02-23, 02:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Kan någon berätta hur mycket Postkodsmiljonären betalar TV4 för programmet
(o gärna travköret solvalla mm också - de lär betala men när det gäller VM OS
år det TV4 som betalar)

Det är snarare Tv4 som betalar för rättigheterna till formatet.
Citera
2025-02-23, 02:24
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hon är dock född i Skopje som är huvudstad i nuvarande Nordmakedonien

Irrelevant. Namnet lät varken tyskt eller amerikanskt och därmed kunde man räkna ut att det var Moder Teresa via uteslutningsmetoden. Tror han medvetet får enklare frågor för att han är en barnidol.
Citera
2025-02-23, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Irrelevant. Namnet lät varken tyskt eller amerikanskt och därmed kunde man räkna ut att det var Moder Teresa via uteslutningsmetoden. Tror han medvetet får enklare frågor för att han är en barnidol.

I normala fall, ju högre upp de tävlande kommer i frågestegen desto vanligare är det dock att det svar som man kommer fram till att är det mest troliga enbart med enkel logik är fel svar.
Citera
2025-02-23, 12:07
Avstängd
Citat:
Det är snarare Tv4 som betalar för rättigheterna till formatet.

Klart att TV4 inte betalar utan får betalt - såsom Ullared m fl köpeprogram
Citera
2025-02-23, 12:22
Citat:
Om du kom på ett programformat som gör succé i alla länder det sänds i är du korkad om du betalar för att det sänds när du kan håva in miljoner.
Citera
2025-02-23, 12:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Det är inte Tv4 som har kommit på formatet. Därför måste de betala för att få använda sig av det. Ullared (serien alltså) har Kanal 5 själva kommit på och skulle därmed få betalt om andra länder skulle göra sin egen version av formatet.
Senast redigerad av Ganonito 2025-02-23 kl. 12:46.
Citera
2025-02-23, 14:11
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Ingen som nämnt att fredagens 225k-fråga var en av de enklaste på den nivån någonsin? Jag kollar aldrig på Formel 1 men det är svårt att missa de namnen när det skrivs så oerhört mycket om det och det är en jättestor och känd sport.
Citera
2025-02-23, 19:04
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Pink skulle mycket väl kunna ha ett italienskt, spanskt eller polskt namn. Men eftersom nament är albanskt och Moder Teresa är känd för att ha varit alban så var det enkelt.
Citera
2025-02-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ingen som nämnt att fredagens 225k-fråga var en av de enklaste på den nivån någonsin? Jag kollar aldrig på Formel 1 men det är svårt att missa de namnen när det skrivs så oerhört mycket om det och det är en jättestor och känd sport.
Enklaste någonsin vet jag inte . Men för dom med minsta sportintresse och i synnerhet motorsport så var den förstås relativt lätt .

Du kan knappast begära att icke sportintresserade ska känna till vem Carlos Sainz Jr är .
Citera
2025-02-24, 09:19
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Enklaste någonsin vet jag inte . Men för dom med minsta sportintresse och i synnerhet motorsport så var den förstås relativt lätt .

Du kan knappast begära att icke sportintresserade ska känna till vem Carlos Sainz Jr är .
Man kan knappast begära att folk på de nivåerna kan något alls. Är sällan någon tar sig över 225k. Men bland frågorna brukar sport gömma sig och en fråga om vilken sport Leclerc och Sainz utövar är max en 50k fråga då man med minsta lilla intresse för någon slags idrott lär ha hört och sett namnen nämnas då F1 som jag skrev är jättestort och populärt och har fått ett enormt stort mediaintresse senaste åren. Ungefär i klass med att man skulle fråga om vad Bulgariens huvudstad heter på 225k, är man urkass på geografi kanske man inte kan det men det skulle ändå vara en alldeles för lätt fråga för nivån.
Citera
2025-02-28, 18:51
Medlem
Jag kommer att sitta bänkad halv åtta. Ska bli kul att se hur långt Erik kan komma. Såg även förra helgen då han tävlade. Duktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in