2024-11-02, 12:15
Medlem
thecatfisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Tack för en utförlig recension, Soilwork är det enda bandet jag inte sett live, gillar deras platta stabbing the drama, en fantastisk platta

Synd att inte In Flames kör Only for the week som de gjorde på Dalhalla, en sjukt bra livelåt men de spelade ju iaf en del andra godingar

Sjukt laddad inför ikväll
Figure nr 5 är också sjukt bra platta =)
Citera
2024-11-03, 07:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thecatfister
Figure nr 5 är också sjukt bra platta =)

Helt fantastiskt igår, Arch enemys trummis var kvällens behållning, jävlar vad han smattrade på

in Flames var som vanligt bra och Voices och My Sweet shadow var fantastiska.
Citera
2024-11-03, 09:11
Medlem
GreenBastards avatar
Jag har inte lyssnat mycket på In Flames sen Reroute to Remain, de verkar dock fortfarande vara väldigt bra live om man kollar recensioner och så. Borde de inte göra en Maiden snart och dra på en turné med deras fem första plattor eller något. Då hade jag garanterat ordnat biljett.
Citera
2024-11-04, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jag har inte lyssnat mycket på In Flames sen Reroute to Remain, de verkar dock fortfarande vara väldigt bra live om man kollar recensioner och så. Borde de inte göra en Maiden snart och dra på en turné med deras fem första plattor eller något. Då hade jag garanterat ordnat biljett.

Hade varit grymt, jag tycker dock att senaste plattan samt A Sense of Purpose samt sound af a playground fading är bättre än ex Whoracle, svårt för den skivan men det är jag det

Sett dom 11 gånger nu, sjukt bra live.
Citera
2024-11-04, 17:10
Medlem
Rebali179s avatar
Sist jag lyssnade på In Flames så var det nog deras skiva
Sounds of a Playground Fading (2011)
https://www.youtube.com/watch?v=9Ls3djzMUi4

Får ta & ge bandet en ny chans
Citera
2024-11-04, 18:16
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Sist jag lyssnade på In Flames så var det nog deras skiva
Sounds of a Playground Fading (2011)
https://www.youtube.com/watch?v=9Ls3djzMUi4

Får ta & ge bandet en ny chans

De hade en fin period mellan klassikerplattorna och den senare lite mer nu-metalliga tiden. Tänker på 2002-2006, ungefär. Reroute to Remain, Soundtrack to Your Escape och Come Clarity. Testa någon av dem.
Citera
2024-11-05, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
De hade en fin period mellan klassikerplattorna och den senare lite mer nu-metalliga tiden. Tänker på 2002-2006, ungefär. Reroute to Remain, Soundtrack to Your Escape och Come Clarity. Testa någon av dem.

Tycker A sense of purpose är sjukt bra med, Delight and Angers samt Alias är riktiga mästerverk

För er som inte sett Alias Live med Timo Räisiänen och In Flames från grammisgalan så borde ni det

https://www.youtube.com/watch?v=8vIxUAVkXVA

https://www.youtube.com/watch?v=YC3rw74cfG4
Senast redigerad av kungalfonzo 2024-11-05 kl. 11:28.
Citera
2024-11-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard

Jag tycker deras senaste platta är riktigt bra, men det här var en bra idé! Hade varit riktigt bra att gå på. Var på deras konsert i helgen och tyckte de gjorde det väldigt bra, men hade gärna hört Behind space. Men de var riktigt grymma live.
Citera
2024-11-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Helt fantastiskt igår, Arch enemys trummis var kvällens behållning, jävlar vad han smattrade på

in Flames var som vanligt bra och Voices och My Sweet shadow var fantastiska.

Jag blev även väldigt imponerad av Soilworks trummis, vi var flera i sällskapet som påpekade det efteråt Jag hade dock aldrig sett Soilwork live förut. Tyckte att alla band var väldigt bra, har sett In flames förut, och den här gången var helt klart en av de bättre. Hoppas de spelar snart igen!
Citera
2024-11-28, 18:08
Avslutad
Nu är det klart med spelning på alive festivalen i Borlänge i sommar

Gissa om man skall dit 😍😍😍
Citera
2025-02-22, 21:10
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Mellan vilken tidsperiod anser ni att In Flames höll som högst klass? Tror inte det finns speciellt många som tycker bandet har varit på toppnivå hela tiden.
Citera
2025-02-22, 21:19
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Mellan vilken tidsperiod anser ni att In Flames höll som högst klass? Tror inte det finns speciellt många som tycker bandet har varit på toppnivå hela tiden.

Jag skulle säga mellan 1995 och 2006. Då släppte de sju plattor. Tre som alla älskar (The Jester Race, Whoracle och Colony) och som räknas som klassiker, en "övergångsplatta" (Clayman) samt tre jävligt stabila skivor som representerade en ny era, men utan att tappa i kvalitet, vilket de tyvärr började göra efter 2006.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in