Citat:
Ursprungligen postat av
RickardRedig12
Så han missade alltså att skjuta sig själv med Hagelgeväret och träffade istället då den här väggen?
Sedan tar han då upp 30-06 och skjuter med den där han tycker den är enklare att träffa målet med.
När målet typ då troligtvis vara hans egen skalle??
Någonting stämmer inte så fall med polisens egen lilla undersökning för även om Rickard inte jagat på länge så har han ändå tagit examen för jakt och då har han troligtvis lite skjutvana.
Båda skjuta sig med en pistol har jag löst flera som lyckats med vid självmordsförsök.
Men att missa med ett hagelgevär är dock nytt.
(Säger inte det är helt omöjligt men svårt för att tro det ligger till just så).
Även ovana skyttar brukar lyckas med ett hagelgevär.
Polisen säger att han sköt med kulgevär mot polisen. Sen efter flykt längre in i skolan (min tolkning) då skjuter han ett skott med hagelgeväret, som inte riktas mot någon person (enligt polisen, specifik uppgift som tyder på att man vet exakt vart han sköt och man vet att han bytte vapen) för att sedan byta tillbaka till kulgevär och avsluta sitt liv.
Min teori var att han hade hagelgeväret till att försöka skjuta upp en dörr eller liknande. Men det är bara en tanke, jag förstår inte varför han skjuter i tomma intet och byter vapen för att göra så, om det inte var för att han just då använde hagelbössan till något specifikt. Men det var vad som sades iaf. Orkar inte leta reda på länkarna nu.