2025-02-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Vapnen är olika utformade, både kolv, piplängd/grovlek, avtryckare och skottvinkel sen rekyl.
Så ja, det är jävligt svårt skjuta sig själv med en hagelbrakare!
Det är inga problem att nå en avtryckare på en hagel
Citera
2025-02-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det är väl inget som säger att matteläraren endast har haft SFI matte (om det nu ens finns något sådant?!)?

Klassen som han gick in i ingick väl i omsorgslyft och elerverna skulle utbildas till undersköterskor, det var ingen SFI-kurs.

Det enda vi vet är att han har studerat matte på Komvux eller i vart fall varit inskriven utan att klara utbildningen.

Sen att ett av offren är en mattelärare gör ju givetvis att man undrar om det är en slump eller motivet?
Ja precis. Det är det jag försöker framföra. Att vi ingenting vet.

Jag svarade en person som uttryckte sig tvärsäkert kring att han skulle ha läst SFI-matte (jag vet inte heller om det är något som finns).

Aziza kan ha varit hans lärare, hon kan också inte ha varit det.

Men vi vet att han oavsett inte började attacken mot henne, vilket var riktigt osmart om hon var hans mål.

Min känsla är däremot att han själv haft lektioner i det klassrummet han valde som startpunkt.

Någonstans har jag läst att Campus Risbergska hade 6 st matematiklärare. Minns inte om det var från en tillförlitlig källa.
Citera
2025-02-22, 19:24
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benka60
Det står ju i klartext att efter konfrontationen med polisen så skjuts 2 skott. Först ett skott från hagelgevär och sedan ett med 30-96 som avslutade allt

Okej det här är ju verkligen intressant fakta som du kommer med
Så enig dig och polisen skjuter han alltså sig först med ett hagelgevär och sedan tar han då upp älgstudsaren eller även kallat 30-06 för att avsluta det som hagelgeväret på typ 3 cm s håll inte klarade av?

Om detta verkligen är fakta från dig eller polisen som måste säga att jag är skrämd a v polisens inkompetens.
Citera
2025-02-22, 19:24
Medlem
K.Blomkvists avatar
Vet inte om detta är redan upplagt här.

Erika gömde sig på toaletten under dådet – nu vill hon återvända

Vill tillbaka till Risbergska – för att kunna läka: ”Han har tagit så mycket ifrån oss”

Uppdaterad:Igår 14:34
Publicerad: Igår 14:34

https://www.tv4.se/artikel/3f5P0ueuDvvx2T2JIfVoTs/erika-goemde-sig-pa-toaletten-under-dadet-nu-vill-hon-atervaenda
Citera
2025-02-22, 19:26
Medlem
wrongdaytodies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ja precis. Det är det jag försöker framföra. Att vi ingenting vet.

Jag svarade en person som uttryckte sig tvärsäkert kring att han skulle ha läst SFI-matte (jag vet inte heller om det är något som finns).

Aziza kan ha varit hans lärare, hon kan också inte ha varit det.

Men vi vet att han oavsett inte började attacken mot henne, vilket var riktigt osmart om hon var hans mål.

Min känsla är däremot att han själv haft lektioner i det klassrummet han valde som startpunkt.

Någonstans har jag läst att Campus Risbergska hade 6 st matematiklärare. Minns inte om det var från en tillförlitlig källa.
SFI är väl som det står(Svenska för invandrare), endast språkundervisning?

Det fet markerade är orsaken till varför jag mestadels släppt den teorin om någon speciell individ och att polisen borde veta om han ens haft henne som lärare vid det här laget.

Det var enligt skolans schema som någon skrev det
Citera
2025-02-22, 19:30
Medlem
wrongdaytodies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Så enig dig och polisen skjuter han alltså sig först med ett hagelgevär och sedan tar han då upp älgstudsaren eller även kallat 30-06 för att avsluta det som hagelgeväret på typ 3 cm s håll inte klarade av?

Om detta verkligen är fakta från dig eller polisen som måste säga att jag är skrämd a v polisens inkompetens.
När man lägger upp det så är det ännu knepigare varför han bytte vapen över huvud taget
Citera
2025-02-22, 19:30
Medlem
Citat:

Det står ju klart och tydligt att han sköt med hagelgevär troligtvis i en dörr sedan hörs ett skott den 30-06
Citera
2025-02-22, 19:34
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Det står ju klart och tydligt att han sköt med hagelgevär troligtvis i en dörr sedan hörs ett skott den 30-06
Det här skottet träffar ju en dörr/dörrkarm där toalettmannen är. Kan det varit en av skotten som skjutits mot polisen som var där först på plats?
https://youtu.be/Tl8sAzhGqoE?si=R-cpC2jTntH9yzb8&t=399
Senast redigerad av -Nigger- 2025-02-22 kl. 19:43.
Citera
2025-02-22, 19:35
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:

Så han missade alltså att skjuta sig själv med Hagelgeväret och träffade istället då den här väggen?
Sedan tar han då upp 30-06 och skjuter med den där han tycker den är enklare att träffa målet med.
När målet typ då troligtvis vara hans egen skalle??

Någonting stämmer inte så fall med polisens egen lilla undersökning för även om Rickard inte jagat på länge så har han ändå tagit examen för jakt och då har han troligtvis lite skjutvana.

Båda skjuta sig med en pistol har jag löst flera som lyckats med vid självmordsförsök.
Men att missa med ett hagelgevär är dock nytt.

(Säger inte det är helt omöjligt men svårt för att tro det ligger till just så).
Även ovana skyttar brukar lyckas med ett hagelgevär.
Citera
2025-02-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det är väl inget som säger att matteläraren endast har haft SFI matte (om det nu ens finns något sådant?!)?

Klassen som han gick in i ingick väl i omsorgslyft och elerverna skulle utbildas till undersköterskor, det var ingen SFI-kurs.

Det enda vi vet är att han har studerat matte på Komvux eller i vart fall varit inskriven utan att klara utbildningen.

Sen att ett av offren är en mattelärare gör ju givetvis att man undrar om det är en slump eller motivet?

Det är nog bara en slump. På det ena eller andra sättet. Hade han gått dit med henne som måltavla hade han nöjt sig med en bössa. Det finns en röst på toalettfilmen där en kvinna talar med någon. Jag fick intrycket att hon försökte tala honom tillrätta. Därefter skott…
Citera
2025-02-22, 19:41
Avslutad
Citat:
Så han missade alltså att skjuta sig själv med Hagelgeväret och träffade istället då den här väggen?
Sedan tar han då upp 30-06 och skjuter med den där han tycker den är enklare att träffa målet med.
När målet typ då troligtvis vara hans egen skalle??

Någonting stämmer inte så fall med polisens egen lilla undersökning för även om Rickard inte jagat på länge så har han ändå tagit examen för jakt och då har han troligtvis lite skjutvana.

Båda skjuta sig med en pistol har jag löst flera som lyckats med vid självmordsförsök.
Men att missa med ett hagelgevär är dock nytt.

(Säger inte det är helt omöjligt men svårt för att tro det ligger till just så).
Även ovana skyttar brukar lyckas med ett hagelgevär.

Men vad antyder du på att det skulle kunna vara då? Var i ligger polisens inkompetens här?

Kan han ha blivit stressad av polisens närvaro och råkat avlossa hagelgeväret innan han gjort sig redo för att skjuta sig själv? Kan ju vara något så enkelt bara.
Citera
2025-02-22, 19:46
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSoftPotatis
Men vad antyder du på att det skulle kunna vara då? Var i ligger polisens inkompetens här?

Kan han ha blivit stressad av polisens närvaro och råkat avlossa hagelgeväret innan han gjort sig redo för att skjuta sig själv? Kan ju vara något så enkelt bara.
Givetvis drar han av en skottsalva för att polisen ska retirera. Att han är stressad och får panik när polisen dyker upp är i stort sett självklart. Han trodde säkert inte att de skulle dyka upp så snabbt bara. Det är min gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in