Citat:
Ursprungligen postat av
Mellanting
Ja tyvärr har det i vissa förvaltningar och myndigheter blivit lite tokigt. Även inom vård och psykiatrin. Man prioriterar i vissa lägen de som är nyanlända och har ett större behov, är mer traumatiserade, har sämre tänder etc. Dessa går före i köer och behöver inte betala. Det slår lite snett när det går ut över befintlig befolkning som de facto bidragit till vår välfärd.
Som sagt i vissa fall och jag har stött på det själv så jag har egen erfarenhet av det och det känns rätt provocerande och fel.
Det här kan man tycka utan att vara emot invandrare eller för den delen vara rasist. Det är en fråga om den fördelningspolitik som förs i vårt land.
Så är det och det är viktigt att få lyfta viss fakta och diskutera saker så som de är.
Ibland verkar yttrandefrihet i Sverige gälla alla andra än just etniska svenskar, om man vill skippa påhopp och bli kallad för rasist.
Jag tror verkligen inte att RA var rasist på något sätt. Han ville nog bara ha ett stöd så han kan klara sig ekonomiskt men till slut sprack det för honom.
Orättvisor kan nog alla känna ibland. Som tur är går bara ett fåtal till attack.