Citat:
Ursprungligen postat av
Benka60
Jag sökte i detta forum och fick 100 träffar på inlägg om rökgranat. Jag kan söka vidare men har följt tråden från början och är säker på texten att GM sköt mot de 2 poliser som var i byggnaden och efter de avlossade skotten så kastar han granaten för att försvinna i röken.
För att dribbla lite: Poliser är inte heller tillförlitliga vittnen i pressade situationer. Inte ens förr, när man behövde uppfylla vissa krav för att ens få ansöka om en plats på PHS. Nu är det värre cowboys än någonsin som antas, och platserna fylls inte trots det. Man måste ha överseende med mycket för att få aspiranter. Undermålig fysik, bristande språkkunskaper, kopplingar till gäng och mycket annat.
Om det dessutom är så att det egentligen var aspiranter som var på en trafikutbildning som var först på plats, enligt nyligen i tråden..
Well. Om de absolut första rapporterna från polis på plats inte korrelerar med teknisk bevisning i efterhand blir i alla fall inte jag särskilt förvånad. Att någon "kände" sig beskjuten, till exempel.
Som tidigare nämnts är det ju polisen som utreder sin egen insats, så det bör bedömas därefter. Det är ett demokratiskt systemfel att inte en totalt opartisk, objektiv utredning tillsätts. Och det gäller alla myndigheter, vårdinstanser etc. där första och oftast enda steget är att man utreder sina egna kollegor och sin egen instans.