2025-02-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Han är så pass narcissisk och psykiskt störd. Att det kvittar vad hand anhöriga gör. Han kommer hitta anledningar att fortsätta.

Sen undrar jag varför han tar det offentligt?

Det undrar jag också, han säger i en vlogg att han nu lägger ut alla papper för att bevisa för sina anhöriga att han talar sanning och sen säger han att det hela är opartiskt.

Det mest opartiska hade väl ändå varit att ge mamman alla papper och att hon hade fått läsa dem i lugn och ro, utan att få ett drev på sig.

Har sett en glimt, via Joakims vlogg, av som visas. Undrar varför dessa papper inte visas i original? Istället är de redigerade med genomskinlig bakgrund, genom detta kan de manipuleras genom att ta bort eller lägga till information...

Kan mamman begära ut dessa papper själv? Om inte så kan det ju aldrig bevisas att allt som läses upp är sant eller ej.
Något som är underligt är också att socialen skriver ut Chrippas namn men inte Jackes och hans syster...
Citera
2025-02-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Mamman var ju sjuk, jag tror hon fick en psykos efter förlossningen med tvillingarna, tyvärr så hamnade Jocke i kläm, kan ju ofta bli så att vid förlossningsdepression att något av barnen blir utsatta, hade hon fått rätt vård kanske det hade blivit annorlunda men med tanke på missbruket så kom hon inte ur depressionen.
Tror inte på Münchhausen by proxy däremot en psykisk störning, tycker att även bup och soc ser att mycket beror på mamman och inte Joakim.

Nja, de sökte visserligen hjälp första gången precis efter att tvillingarna föddes. Men detta gäller tvångsritualer som Jocke måste få göra för att inte få utbrott (även detta typiskt för barn med autism). Men sen är där ett hopp på över 2 år till nästa kontakt. Förlossningsdepression tror jag inte riktigt på, däremot "vanlig" depression och typ kraftiga utmattningssyndrom.
Citera
2025-02-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Det undrar jag också, han säger i en vlogg att han nu lägger ut alla papper för att bevisa för sina anhöriga att han talar sanning och sen säger han att det hela är opartiskt.

Det mest opartiska hade väl ändå varit att ge mamman alla papper och att hon hade fått läsa dem i lugn och ro, utan att få ett drev på sig.

Har sett en glimt, via Joakims vlogg, av som visas. Undrar varför dessa papper inte visas i original? Istället är de redigerade med genomskinlig bakgrund, genom detta kan de manipuleras genom att ta bort eller lägga till information...

Kan mamman begära ut dessa papper själv? Om inte så kan det ju aldrig bevisas att allt som läses upp är sant eller ej.
Något som är underligt är också att socialen skriver ut Chrippas namn men inte Jackes och hans syster...

Tolkar det som att alla namn skrivs ut men de maskar vissa namn och även vissa hela meningar.
Citera
2025-02-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Dessa människor vet ju inte ens vad Münchhausen by proxy är

Joakim verkar uppenbart inte veta det i alla fall, detta då han skriver:

"Jag är inte så insatt i vad det är så behöver läsa om det för att kunna ha en uppfattning."

Fattar inte att han ens överväger att läsa om detta. Om han hade blivit utsatt för Münchhausen by proxy så borde väl detta framkommit i alla hans tusentals papper.

Kanske nya minnen kommer dyka upp om barndomen inom kort...
Citera
2025-02-21, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Nja, de sökte visserligen hjälp första gången precis efter att tvillingarna föddes. Men detta gäller tvångsritualer som Jocke måste få göra för att inte få utbrott (även detta typiskt för barn med autism). Men sen är där ett hopp på över 2 år till nästa kontakt. Förlossningsdepression tror jag inte riktigt på, däremot "vanlig" depression och typ kraftiga utmattningssyndrom.

Ja det stämmer att det är vanligt med autism.
Men det är så många saker som bara mamman säger som alla andra inte har märkt av inte ens styvpappan som levde i samma hushåll.
Jag förstår att Jocke lider av att blivit bortval men han kommer nog aldrig få ett svar på varför tyvärr.
Citera
2025-02-21, 16:28
Medlem
Citat:
Det går faktiskt att köpa både följare, views och kommentarer, det är uppenbart att paret gör detta.

Antalet följare ökar med 10.000 åt gången och det finns en hel del suspekta konton med underliga namn och kommentarer i kommentarsfältet på YouTube.

Så frågan är ju hur mycket av det som de visar upp som är äkta...

Ja alla dessa YouTubers har köpta följare.
Men det är ju är ju ändå många som tittar på hela avsnitten.
Dom tjänar ju 800 000 i månaden på bara YouTube vilket Jocke berättar i vågar du.
Citera
2025-02-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Tolkar det som att alla namn skrivs ut men de maskar vissa namn och även vissa hela meningar.

Ja en del maskas men det är denna mening jag reagerade på:
"Det framkommer att Joakim bor tillsammans med mamma, styvpappan, en halvbror Christoffer f -89 samt tvillingar (en pojke och en flicka) födda för en knappt vecka sedan."

Förstår bara inte varför det är endast Chrippas namn som inte maskas. Får Joakim verkligen publicera Chrippas namn från ett dokument som inte handlar om Chrippa, har svårt att tro att han har fått Chrippas tillåtelse.
Att tvillingarna inte namnges i dokumentet kan ju bero på att de inte var döpta när ovan skrevs.
Citera
2025-02-21, 16:32
Medlem
Citat:

Men ger han mamman journalerna så får ju Chrille dom.
Mamman kan nog inte begära ut dessa då Joakim är myndig idag och journalen handlar om honom.
Citera
2025-02-21, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Han är så pass narcissisk och psykiskt störd. Att det kvittar vad hand anhöriga gör. Han kommer hitta anledningar att fortsätta.

Sen undrar jag varför han tar det offentligt?

Psykopater hittar alltid en ursäkt att dra ut saker, som normala människor alla gånger hade hanterat privat, i offentligheten.

Såg ni inte Sam Altman vad han nyligen publicerade på sin … Twitter (?) … om sin syster? Ren DARVO, enligt definitionen. Det Joakim gör är bara en variant, en lite annan kombination av olika metoder för psykologisk manipulation.
Citera
2025-02-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Ja alla dessa YouTubers har köpta följare.
Men det är ju är ju ändå många som tittar på hela avsnitten.
Dom tjänar ju 800 000 i månaden på bara YouTube vilket Jocke berättar i vågar du.

... och allt som kommer ur Joakims mun är förstås sant...

"Tjänar", innebär det innan YouTube och N*n*t*n* tagit sitt (45% och 15%?), före eller efter alla skatter och avgifter...
Citera
2025-02-21, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag verkar redan ha bestämt mig för vad?
Jag hade frågor om hur det var utformat för att veta om det var värt att titta på. Av någon anledning blev vissa användare väldigt upprörda över det och började tjafsa istället för att svara på frågan. Men om du läser så ser du att det kom in en användare som inte blev kränkt av mina frågor, utan helt enkelt svarade på dem.

Jag uppfattade att du inte verkar tro på det som står i Jockes papper och det känns som många här inne tror att dom är falska hur han än lägger upp dom. Men jag ber om ursäkt om jag uppfattade dig fel.
Men som jag skrev så finns det gratis på Voyd iaf första avsnittet där allt blir uppläst och man kan följa vad som står i journalerna.
Citera
2025-02-21, 16:39
Medlem
Citat:
... och allt som kommer ur Joakims mun är förstås sant...

"Tjänar", innebär det innan YouTube och N*n*t*n* tagit sitt (45% och 15%?), före eller efter alla skatter och avgifter...

Men jag sa bara vad som kom fram i podden och han sa att dom betalar skatt och att N*n*t*n* tar sin del.
Ändå en ganska bra lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in